• ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
  • 0k نظر «نمایش»

تایید بازنشستگی ۷۶۳ نفر از کارگران در مشاغل سخت و زیان‌ آور

تایید بازنشستگی ۷۶۳ نفر از کارگران در مشاغل سخت و زیان‌ آور

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

درخواست بازنشستگی 763 کارگر در مشاغل سخت

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از ابتدای سال تا به اکنون 763 نفر از کارگرانی که در مشاغل سخت فعالیت می کنند درخواست بازنشستگی کرده اند و این درخواست تایید شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان "علی جهانی" اظهار داشت: با توجه به حجم درخواست های کارگران برای بازنشستگی پیش از موعد و رسیدگی به این پرونده ها با همکاری تامین اجتماعی و سایر نهادهای عضو کمیته های بدوی و تجدید نظر، بررسی این دادخواست ها تسریع شد و جلسات کمیته های مورد نظر افزایش یافت .

وی افزود: امسال ۲۹ جلسه کمیته بدوی و چهار جلسه کمیته تجدیدنظر برگزار شد که ۹۸۳ درخواست بازنشستگی پیش از موعد کارگران استان مورد بررسی و صدور رای قرار گرفت .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه هدف این کمیته ها بررسی عادلانه و دقیق درخواست های کارگران است ادامه داد: از تعداد درخواست های رسیده به کمیته بدوی ۶۸۴ مورد و از تعداد ۱۷۶ پرونده بررسی شده در کمیته تجدید نظر ۷۹ درخواست مورد تایید قرار گرفته و برای مراحل بعدی به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شدند .

جهانی در خصوص جزئیات بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور ، اظهار  داشت: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: متقاضیان می توانند درخواست بازنشستگی در این مشاغل را در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدیدنظر مربوطه در سامانه مشاغل سخت ثبت کنند و نتیجه بررسی و رای صادر شده از طریق درخواست کننده قابل پیگیری و رصد می باشد.

وی تصریح کرد: کارگران در صورت اعتراض به رای صادر شده توسط کمیته های بدوی و تجدید نظر در سایت مربوطه و یا با مراجعه به ادارات تابعه نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نمایند .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2638889
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد