۷ سال پیش

تبدیل ظرفیت های گردشگری روستایی به فرصت،گامی جهت اشتغال وتوسعه پایدار
اطلاعات بیشتر

 

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان در همایش شورای اسلامی شهرستان آزادشهرمطرح کرد: در بحث گردشگری ، ظرفیت ها می توانند تبدیل به فرصت شوند و روستاها را دربحث اشتغال و توسعه پایدار جهت دهند.

جهت مشاهده اخبار و جزئیات رابطه گردشگری و اشتغالزایی اینجا کلیک کنید


به گزارش پانا از گلستان، ابراهیم کریمی در همایش شورای اسلامی شهرو روستاهای بخش مرکزی شهرستان آزادشهرکه به مناسبت روز ملی شوراها، همایش شوراهای اسلامی شهر و روستاهای بخش مرکزی شهرستان آزادشهر در مسجد جامع روستای ازدارتپه برگزار شد،گفت: امروز استان به طورمنسجم به سمتی می رود که با حمایت همه جانبه اقدامات شایسته درحوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شود و بسیاری از سرمایه گذارانی که پا به عرصه سرمایه گذاری می گذارند، نگاهی به حوزه گردشگری دارند.
کریمی با اشاره به اینکه درساحل دریای خزر در استان گلستان، پروژه هایی با حضور سرمایه گذاران کشورهای ترکیه، چین و عمان در حال شکل گیری است، افزود: امروزه در حوزه زیرساخت های گردشگری ، هتل و مراکز اقامتی اقدامات خیلی درحال انجام است و شهرستان آزادشهر نیز در زمینه گردشگری از بسیاری شهرستان های دیگر جلوتر است.
وی درادامه خاطر نشان کرد: درحوزه تامین زیرساخت های گردشگری دراستان برنامه هایی در دست تهیه است تا گلستان به مقصد گردشگری تبدیل شود.
کریمی اذعان داشت: یکی از راه های توسعه این است که گردشگرو مسافررا دراستان ماندگار کنیم و گلستان را ازمعبر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 304 هزار نفر درگلستان اقامت کردند و با اقداماتی که درنوروز 95 علی رغم شرایط نامساعد جوی صورت گرفت، 524 هزار نفر اقامت داشتند که رشد 70 درصدی را نشان می دهد.
مدیر کل میراث فرهنگی گلستان درادامه تصریح نمود: با برنامه ریزی دقیق ، گردشگر گلستان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب خواهد کرد.
وی با اشاره به اهمیت گردشگری روستاها، افزود: دهیاران توجه داشته باشند که بسیاری از گردشگران خارجی علاقه به ماندن درهتل ندارند و هتلها بیشتر برای ماموریت های اداری استفاده می شود و امروزه در دنیا وکشور ایران، افرادی که قصد گردشگری دارند، به طبیعت و روستاهای زیبا با بافت تاریخی و صنایع دستی آن علاقه دارند.
کریمی یادآور شد: درحوزه گردشگری گلستان برنامه های مهمی در دستور کار است، بوم گردی در روستاها یکی از مهمترین اقداماتی است که درحال عملیاتی شدن است.
وی به پروژه بوم گردی اشاره داشت و گفت: در روستاهایی که ظرفیت گردشگری دارند، افراد می توانند از ساختمان های موجود در روستاها استفاده کنند و فضایی ایجاد کنند که گردشگران را به روستاهای هدف گردشگری بکشانند.
وی خاطر نشان کرد: بهترین وکمترین تسهیلات (تسهیلات 4 درصدی) به این حوزه تعلق دارد و100 میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز وراه اندازی یک بوم کلبه پرداخت می شود.
کریمی درادامه افزود: در استان گلستان تجربه های خوبی دراین راستا وجود دارد،از جمله درتنگراه بوم کلبه ای با یک خط اینترنت و کامپیوتر درفضای طبیعت ، گردشگران خارجی وداخلی را جذب کرده و رزرو این مکان 6 ماه به 6 ماه انجام می شود.
وی همچنین بوم گردی را یکی از بهترین فرصت ها برای ایجاد اشتغال در روستاها عنوان کرد و افزود: توجه به روستاهایی دارای بافت تاریخی درکنار روستاهای دارای ظرفیت های گردشگری نیز مورد توجه است.
کریمی به روستای فارسیان آزادشهر به عنوان ماسوله دوم ایران اشاره داشت و گفت: با اقدامات خوب بنیاد مسکن ، فارسیان به روستای هدف گردشگری تبدیل شده و بنا داریم با نگاه ویژه و با عنایت استاندار و تاکید ایشان، با هماهنگی و همکاری بنیاد مسکن، درحوزه روستای فارسیان برای اینکه ظرفیت های تاریخی آزادشهر را معرفی کنیم، ورود خوبی داشته باشیم.
کریمی با اشاره به اینکه آزادشهر در دومحور اصلی گردشگری در محوراستان سمنان و محور اصلی جاده تهران- مشهد قرار گرفته، اذعان داشت: آزادشهردر حوزه میراث فرهنگی، ظرفیت هایی به غیر از فارسیان دارد، کاخ خوش ییلاق که مرمت شده و آماده است تا به سرمایه گذاران تحویل شود تا تبدیل به مرکز اقامتی شود.
وی درادامه خاطر نشان کرد: گردشگری بدون توجه به ظرفیت های صنایع دستی و غذاهای بومی و سوغات محلی جالب نیست و باید همه موارد درکنار هم باشند.
مدیر کل میراث فرهنگی گلستان به دهیاران و شورای روستاها اعلام کرد: این اداره کل آمادگی دارد، فضاهایی که روستاها در اختیار قرار می دهند را تبدیل به خانه صنایع دستی روستایی نموده وآنرا تجهیز و راه اندازی کرده و تحویل هنرمندان روستا نماید.
کریمی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی است وبحث اقدام وعمل مطرح است، درحوزه گردشگری و صنایع دستی نیز یکی از اصلی ترین موضوعات پرداختی به اقتصاد مقاومتی است.
وی ضمن اشاره به اینکه امسال تاکید بر این است که درحوزه صنایع دستی و گردشگری اتفاقات خوبی را شاهد باشیم، اذعان داشت: این دوحوزه یکی از کم هزینه ترین و سریعترین امکان سرمایه گذاری را فراهم می کنند و ضروری است دهیاران و شوراهای روستایی ارتباط برقرار کرده و ازفرصت ها استفاده کنند و با استفاده از این امکانات وبرنامه ریزی مردم را هدایت کنند.
کریمی درپایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت خوب شهرستان آزادشهر و نگاه مطلوب امام جمعه این شهرستان بر ایجاد فضای همدلی و همراهی و پیگیری های فرماندار این شهرستان و نگاه و همتی که دراین شهرستان وجود دارد، بتوان بیش از گذشته نسبت به توسعه آزادشهر گام برداشته و در جهت توسعه وآبادنی ایران، استان وشهرستان آزادشهر بیش ازپیش موفق باشیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=592224
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد