۷ سال پیش

تبعیض‌های آزمون‌های استخدامی رفع شود

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

شرایط آزمون های استخدامی برای زنان

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بر اساس اولویت‌ها و نیازهای شناسایی شده زنان بالای 18 سال، اولویت‌های آنان به ترتیب رفع تبعیض، امنیت و حمایت‌های حقوقی بوده است.
به گزارش خبرنگار سرویس زنان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شهیندخت مولاوردی در نشست هم‌اندیشی با جوانان منتخب که امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: در سه سال اخیر بررسی‌های همه جانبه‌ای انجام داده ایم که آخرین آن تهیه گزارش مسائل زنان ایران در هشت استان بود.
وی در پاسخ به پرسش یکی از جوانان در زمینه علت ممانعت از حضور زنان در ارکسترهای موسیقی، گفت: بیش از آنکه چنین برخوردهایی ریشه فقهی داشته باشد سلیقه‌ای است. با اینکه این برنامه‌ها در چارچوب قانون و موازین مجوز می گیرند برخورد با آنها سلیقه‌ای است البته چنین برخوردهایی با موضوعات دیگری مانند عفاف و حجاب نیز ممکن است رخ دهد.
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به رویکرد فرهنگی رییس‌جمهور، گفت: دکتر روحانی در برنامه‌های فرهنگی خود پیش از انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند که دولت به دنبال توسعه امنیت و اخلاقیت است و هدف آن دستیابی به دولت فرهنگی است و نه فرهنگ دولتی.
مولاوردی در پاسخ به مطالبات مطرح شده از سوی جوانان، اظهار کرد: ناامیدی و موج مهاجرت، مساله عمومی جوانان جامعه ماست و زن و مرد نمی شناسد البته دختران به دلیل جنسیت خود مسائل مضاعفی را تجربه می کنند و به همین علت نیازمند توجه ویژه‌ای هستند که این موضوعات طی یک روند شکل گرفته و مسبب آن دولت یازدهم نیست چرا که مجموع اقدامات انجام شده و کارهای انجام نشده موجب به وجود آمدن چنین وضعیتی شده است.
وی درباره برنامه‌های دولت برای تزریق امید، گفت: ایجاد انگیزه خدمت در نیمی از سرمایه‌های انسانی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که نیمی از جامعه ایران را دختران تشکیل می دهند و سرمایه گذاری نظام برای آنها بحث بسیار مهمی است.
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: در سه سال اخیر تلاش کرده‌ایم مقصر و موانع اصلی بهره‌گیری از توانمندی‌های دختران جوان را پیدا کنیم. تفاوت معناداری در دسترسی زنان و مردان جامعه ما به موقعیت‌های مختلف وجود دارد. مردان بیشتر موقعیت‌های سیاسی و اقتصادی را در دست دارند و زنان بیشتر به موقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی دسترسی دارند البته به این معنا نیست که آنان بیشتر از مردان در این موقعیت ها قرار دارند.
مولاوردی با بیان اینکه چالش اصلی عدم دسترسی عادلانه زنان به منابع و فرصت‌های اقتصادی و سیاسی است، گفت: در سه سال اخیر تلاش کرده ایم حساسیت‌ها را نسبت به این چالش‌ها جلب، ظرفیت‌ها را شناسایی و تا حد امکان مدیریت کنیم و با همکاری و هم‌افزایی در جهت رفع چالش‌ها سعی کنیم.
وی با اشاره به تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر ارتقای سرمایه اجتماعی، گفت: با این انتخابات سرمایه اجتماعی رو به ترمیم رفت، این وضعیت باید حفظ شود. زنان و جوانان با رای خود به برنامه های دولت اعتماد کردند دولت هم باید اعتماد خود به صلاحیت، شایستگی و توانمندی‌های آنان را نشان دهد.
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: اعتماد دولت به زنان باید افزایش یابد. علاوه بر آن اعتماد به نسل زنان نیز باید بیشتر شود. در این زمینه برنامه‌های مختلفی را تدارک دیدیم و معاونت امور زنان و خانواده به همراه معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و وزارتخانه های فعال در حوزه اجتماعی در این زمینه تلاش‌هایی کردند.
مولاوردی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا حال همه خوب شود، تصریح کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته باید تلاش بیشتری کنیم و امیدواریم با توجه به شرایط کنونی بیش از پیش روحیه امید جمعی حفظ شود و به سمت آینده ای روشن حرکت کنیم.
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه برای دستیابی به نشاط باید زمینه‌های آن فراهم شود، تاکید کرد: در صورت فراهم شدن شرایط، جوانان از سلامت روان، نشاط و شادابی برخوردار می شوند. اشتغال، ازدواج، آزادی های مشروع قانونی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در این فضا از اهمیت زیادی برخوردار است و بر مشارکت آنان در فرآیندهای تصمیم‌گیری و تصمیم سازی موثر است.
ی در ادامه گفت: در سال های اخیر اسناد متعددی در حوزه جوانان داشته ایم و سازوکارهایی برای این حوزه در نظر گرفته شده است. به نظر می رسد کمبودهای موجود مربوط به اسناد نیست. برخی از این اسناد آرمان گرایانه است و بخش عمده‌ای از آن روی کاغذ مانده و عملیاتی نشده و خیلی از جوانان از این اسناد اطلاعی ندارند.
تبعیض‌های آزمون استخدام ها رفع شود
مولاوردی در پاسخ به مطالبه یکی از جوانان در زمینه وجود تبعیض در آزمون های استخدامی میان دختران و پسران، گفت: زمانی که شرایط آزمون استخدامی سال گذشته اعلام شد ما پیگیری‌های لازم را انجام دادیم اما به نتیجه نرسید. از معاون اول رییس‌جمهور درخواست کردیم که این تبعیض ها در استخدام ها رفع شود.
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ماموریت معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ایجاد اشتغال نیست، تاکید کرد: وظیفه این معاونت هماهنگی بین دستگاه‌ها، رصد و پیگیری تحقق وظایف دستگاه‌ها در حوزه زنان و خانواده است.
وی با اشاره به تدوین سند توان‌افزایی و حمایت اجتماعی، گفت: در حال تدوین سند توان‌افزایی و حمایت اجتماعی از زنان با مشارکت وزارت کار و رفاه اجتماعی هستیم. یکی از مباحث این سند خودداری از وجود چنین تبعیض‌ها و محدودیت‌های استخدامی برای زنان است.
مولاوردی درباره اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری، اظهار کرد: برای مدت یکسال اجرای آزمایشی این قانون تمدید شد و بر اساس این قانون افراد استخدام مادام‌العمر نمی شوند بلکه استخدام‌ها کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت خواهد بود و بر اساس عملکرد افراد مدت زمان آن قابل تمدید است.
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دغدغه اصلی دولت رفع بیکاری است، گفت: دستیابی به این هدف شرایط خاصی را می‌طلبد. اقدامات انجام شده در زمینه سیاست خارجی مقدماتی بوده که از طریق آن بتوان سرمایه گذار داخلی و خارجی را جذب کرد. در حال حاضر امید برای بهبود فضای کسب و کار بسیار بیشتر از زمان آغاز دولت یازدهم است.
وی اضافه کرد: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای مقدمه‌ای برای تحقق سایر شعارهای دولت است ، آن هم در شرایطی که رکود اقتصادی بی سابقه‌ای را پس از جنگ جهانی دوم تجربه می‌کنیم که در 70 سال اخیر سابقه نداشته است. به منظور خروج از رکود نیازمند سیاست‌گذاری‌های خاصی هستیم.
مولاوردی تاکید کرد: نگاه ما باید به کار و شغل تغییر کند این در حالی است که بسیاری از جوانان به دنبال کار دولتی و تمام وقت هستند. دانشگاه ها نیز باید بیشتر در زمینه کارآفرینی تلاش کنند در این جهت دانشگاه‌های آینده ما کارآفرین خواهند بود.
به گزارش ایسنا، جوانان حاضر در این نشست مطالباتی مانند ضرورت افزایش فهم مدیریتی زنان در دانشگاه‌ها، ضرورت تلاش برای افزایش امید دختران، ضرورت فراهم شدن شرایط برای ورود زنان و دختران به ورزشگاه‌ها، رفع تبعیض‌های موجود در آزمون‌های استخدامی میان زنان و دختران، مقابله با جنگ نرم، بهره‌گیری از توانایی‌های جامعه زنان و استفاده از توانمندهای زنان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان مطرح کردند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=598997
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد