• ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
  • 1k نظر «نمایش»

تجربیات و سوالات مصاحبه استخدامی سازمان مدیریت و برنامه ریزی سال ۹۸

تجربیات و سوالات مصاحبه استخدامی سازمان مدیریت و برنامه ریزی سال ۹۸

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی سازمان مدیریت و برنامه ریزی سال 98

عده ای از کاربران سایت ایران استخدام پس از شرکت در آزمون استخدامی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال 98 و گذراندن مراحل مصاحبه (روانشناسی، عقیدتی، معاینات پزشکی و طب کار، گزینش و سایر مراحل مربوط به روند جذب و استخدام) تجربیات و سوالات خود را در اختیار سایرین قرار داده اند. شما می توانید با مراجعه به صفحه زیر از این تجربیات بهره مند شوید.

رفتن به صفحه تجربیات استخدامی سازمان مدیریت و برنامه ریزی

رفتن به صفحه تجربیات استخدامی هفتمین دوره دستگاه های اجرایی


فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی

مرحله مصاحبه روانشناسی، تخصصی و علمی

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال 98 از مرحله مصاحبه، تخصصی و علمی گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: فریمن (مشاهده تجربه)
نویسنده: فریمن تاریخ ارسال: پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۵:۵۴ کد دیدگاه: ۲۹۴۲۱۵۵۰
من که رفتم مصاحبه کارشناس بودجه
اول تست نئو گرفتن
بعدش تست هوش آزمون دکتری بود
بعدش رفتیم پیش روانشناس و سوالات روان پرسید
بعدش آزمون تخصصی که سوالات تحلیلی بود
پایان نامه تو توضیح بده
مثلا اینکه برنامه های توسعه چیان و کدومشون موفق بوده
مشکلات اقتصادیمون و راه حلتو بگو
مشکلات استانتون
مشکلات شهرتون
راه حل های حل مشکلات
تاب آوری اقتصاد چیه
مشارکت عمومی خصوصی چیه
همش تحلیل بود که خودتونو نبازید و فقط حرف بزنید که اعتماد به نفستونو نشون بده
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده: ناشناس تاریخ ارسال: سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۰۸:۱۷ کد دیدگاه: ۲۹۳۱۵۳۷۱
سلام. مصاحبه با حضور یک ناظر از سازمان برنامه بودجه و یک ناظر از سازمان امور استخدامی بود. هر دو حضور داشتند . سوالهای مصاحبه را همه افراد حاضر در جلسه می پرسیدند. رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، 3 نفر از معاونانش و هر دو ناظر. یعنی از من 6 نفر با تخصص های مختلف سوال کردن. و سوالاتی غیر مرتبط با رشته شغلی. از ما هوش نداشت. فقط سوالات روانشناسی بود ولی در عوض ازمون کتبی و عملی ICDL داشت.
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده: ناشناس تاریخ ارسال: یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۹:۰۲ کد دیدگاه: ۲۹۲۹۷۴۶۰
سلام مصاحبه رشته کارشناس راهبری امور اداری
سه بخش بود
1- آزمون روانشناسی و هوش از طریق کامپیوتر
2- مصاحبه عمومی (یه جورایی تشخیص شخصیت / معرفی خود، کارتیمی انجام دادی یانه؟ یکی از شرایط بحرانی زندگی و نحوه مقابله، اخبار روز و بورس رو در جریان هستی یا نه ، ورزش چی میکنه و …)
3- مصاحبه تخصصی (وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرایند جذب، سرمایه انسانی و نیروی انسانی، صیانت از حقوق شهروندی، قانون مدیریت خدمات کشوری و ازین جور سوال ها
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده: ناشناس تاریخ ارسال: پنجشنبه ۰۸ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۱:۵۹ کد دیدگاه: ۲۹۲۵۷۲۶۰
من حسابداری نبودم ولی مصاحبه سازمان مدیریت برا رشته دیگه شرکت کردم. خیلی مصاحبه ها تخصصی نبود و همه رشته ها توسط یک گروه مصاحبه می شدند. یعنی یک نفر امور استخدامی مصاحبه میشد. بعدش برنامه و بودجه می رفت بعدش مثلا حسابداری. یعنی اصلا مصاحبه تخصص رشته نبود بلکه حول و حوش مسائل سازمان و ساختارش و وظایف . و… خیلی سعی می کردند بپیچونن. من پیشنهاد می کنم با مباحث مدیریت راهبردی و اداری اشنا باشید
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده: ناشناس تاریخ ارسال: پنجشنبه ۰۸ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۰:۲۶ کد دیدگاه: ۲۹۲۵۶۰۳۰
سلام. فرایند مصاحبه مدیریت و برنامه ریزی در استانی که من شرکت کرده بودم به این شکل بود:
مصاحبه با حضور ناطران سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی در استان برگزار شد.
همه گروهها و رشته ها در یک روز و توسط یک گروه مصاحبه شدند.
سوالات مصاحبه حول و حوش امور اداری و سازمانی بود. بیشتر وظایف سامان مدیریت و برنامه ریزی، ساختار سازمان، تفاوت تصمیمات راهبردی با سایر تصمیمات، و سوالات مدیریتی بود. برای کسی که رشته اش مدیریت و یا اقتصاد بود سوالات اسان بود ولی برای سایر رشته ها سوالات دشواری بود. سوالات در حیطه شغل مورد تقاضا بسیار کم بود. مصاحبه حدود نیم ساعت طول کشید. مدارک را یک بار دیگر با اصلش تطبیق می دادند و اگر مدارک جدیدی داشته باشید به مدارک قبلی اضافه می شد. مهارتهای کامپیوتری هم آزمون کتبی و عملی داشت که حدودا نیم تا 45 دقیق طول می کشید. در کل مصاحبه تخصصی برای من بسیار سخت بود و با اینکه 8 نمره در ازمون کتبی از رقیبم بالاتر بودم و رزومه آموزشی و پژوهشی بسیار عالی داشتم ولی اصلا امیدی به قبولی ندارم. در ضمن اکثر رشته ها دو برابر ظرفیت بود و فقط یک رشته سه برابر گرفته بودند.من تجربیاتم را نوشتم انشا ا… به درد بقیه هم بخورد. بقیه هم بیایند و تجربیاتشان را در اختیار بقیه قرار بدهند. چون استان به استان انجام می شود نوشتن تجربیات هیچ تاثیری در قبولی و یا قبول نشدن کسی ندارد.
نویسنده: ادریس معروفی نی (مشاهده تجربه)
نویسنده: ادریس معروفی نی تاریخ ارسال: یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۹ ساعت ارسال: ۲۲:۲۱ کد دیدگاه: ۲۹۱۱۹۴۲۰
سلام دوستان
من برای کارشناس منابع آب پذیرفته شدم. کلا بخش استخدامی شامل بخش های زیر است:
1- آزمون کتبی و اعلام نتایج
2- مصاحبه روانشناسی و تخصصی
3- مصاحبه عقیدتی-سیاسی و گزینش و تحقیقات میدانی و محلی ( بعد از اعلام نتایج اولیه انجام می گیرد- بعد از اتمام مراحل 1 و 2)
4- آزمایشات و معاینات پزشکی بالینی
6- برگزاری دوره های علمی و تخصصی از طرف سازمان مربوطه ( بعد از تمامی مراحل و قبولی قطعی)
من تجربیات خودم رو از دو بخش اول برای همه دوستان به اشتراک می گذارم و امیدوارم برای همه مفید باشه:
الف) ازمون روانشناسی
1- آزمون 300 سوالی روانشناسی نئو که در اینترنت یافت میشه و می تونید دنلود کنید ( البته برای ما امسال نئو نذاشته بودن و فقط مصاحبه شفاهی بودش)
2- معرفی خود بصورت اختصار ( نام و نام خانوادگی- سن- محل تولد- اعضای خانواده- شغل محل امتحان و…)
3- علت انتخاب شغل مورد نظر ( چرا این شغل؟ چرا این شهر؟ علت انتخاب؟ میزان خصوصیات اخلاقی و فردی متناسب با شغل- خصوصیات مثبت و منفی شما متناسب با کار و…)
4- چالش های شغلی ( انتقالی و جابجایی شغلی و واکنش شما؟ جابجایی سمت و رتبه شغلی؟ عدم پرداخت چند ماهه حقوق؟ تضاد با مدیران بالاسری- نحوه برخورد شما با تخلفات مدیران بالادست و پیمانکاران- پارتی بازی و رشوه؟ زد و بند با مدیر برای کارهای خلاف قانون یا اخراج؟ واکنش و نحوه تعامل با مشتریان مختلف با خصوصیات اخلاقی متفاوت و…)
5- میزان شناخت از سازمان متبوعه و علت انتخاب آن (چالش های فرد و سازمان؟ شرکت دیگر با حقوق بالاتر یا همان شرکت با چند ماه تاخیر در حقوق؟ فردی علمی یا اجرایی هستید؟ همان شهر محل تولد با حقوق کم یا استان های دیگر با حقوق بالاتر؟ ادامه تحصیل در داخل و خارج کشور؟ پیشنهادات برای سازمان جهت افزایش ارتقای علمی و تخصصی- چه شغل و سمتی دوست دارید؟ اینده کاری خود و سازمان متبوعه را چطور می بینید؟
6- چالش های روابط اجتماعی و وظیفه شناسی ( دزدی دارو از داروخانه برای نجات عزیزان یا شاهد مرگ عزیزان بودن؟ سست عنصر یا قوی و مصمم؟ نحوه برخورد با تخلف مدیر؟ استفاده از نزدیکان مدیر عامل برای شغلی خاص که هیچ تخصصی در آن ندارند؟ جذب از طریق آزمون یا با پارتی؟ پسر جای پدر: موافق یا مخالف با دلیل- سر وقت حاضر بودن سر کار – شرکت در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و…)
7- دیدن چند تصویر و بیان نظرات شخصی در باره عکس ها ( تصویر یک دختر که کنار یک مبل نشسته: به چه چیز فکر می کند؟ دختری که پنجره را باز کرده و به بیرون نگاه می کنه: به چی فکر می کنه آینده یا خودکشی یا تغییر هوا یا…؟- تصویر یک شخص که یک طناب را گرفته: این شخص بالا می رود یا پائین می آید و در حال چه کاری است؟- تصویر یک دختر با عکس همسرش: به نظر شما دلتنگ است یا احساس نامیدی ازش داره یا تجدید خاطره می کنه؟- یک تصویر سه بعدی که دقیقا معلوم نیست چیه و تصویری درونش نهفته است- تصویر یک دختر و یک چاقو روی زمین و یک عکس در دست: هدف دختر چیست و چه ارتباطی بین عکس و دختر و چاقو هست و….)
8- خاطرات گذشته ( خاطره دوران کودکی تلخ و شیرین- اسامی معلم های کودکی- بهترین اتفاق زندگی- پدر و مادر یا همسر و فرزندان؟- بهترین و تلخ ترین اتفاق در کل زندگی- مهم ترین ارزوی پیش رو و…)
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده: ناشناس تاریخ ارسال: پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۹ ساعت ارسال: ۰۸:۵۰ کد دیدگاه: ۲۹۰۶۵۰۲۰
سلام . هوش نبود. البته استان به استان فرق می کنه. مصاحبه کاملا در اختیار استانها قرار گرفته. و رئیس سازمان هر استان مشخص می کنه که در مصاحبه چی بپرسن. جایی که من رفتم قبلش یه جلسه توجیحی گذاشتن و گفتن امروز بخشی از مصاحبه انجام میشه و ازمون تخصصی را بعد بهتون اطلاع می دیم. هر دو ساعت 2 نفر دعوت شده بودند. من و یک خانم که رشته های شغلیمون باهم متفاوت بود ساعت 8 رفتیم. ازمونمون هم دو ساعت طول کشید. متوجه شدم برا 7 نفر 14 نفر به مصاحبه دعوت شدن. یعنی دو برابر ظرفیت. ازمون تخصصی هم بسیار جدی است و مرتبط با شغل درخواستی ازتون سوال می پرسند. در مورد رشته شغلی که قبول شدید اطلاعات کامل داشته باشید ببینید وطایف شغلیشون چیه چه کارهایی انجام می دن. معمولا نمونه کارهاشون هست از سایت همان استان دانلود کنید و در موردش اطلاعات کسب کنید
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده: ناشناس تاریخ ارسال: سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۹ ساعت ارسال: ۱۶:۵۳ کد دیدگاه: ۲۹۰۴۴۳۸۰
سلام . امروز رفتم مصاحبه روانشناسی. نزدیک 300 سوال روانشناسی بود. یعنی یک 20 سی تا سوال بود که به شکل های مختلف دو گزینه ای، انتخاب دو گزینه، موافق و مخالف و …. تکرار شده بود. زمانش حدود 2 ساعت بود. بعد مصاحبه حضوری با روانشناس بود. کار گروهی، انعطاف پذیری، همکاری و تعاون در سوالات مختلف تکرار شده بود. اگز ازتون پرسیدند که به این شغل نیاز داری مستقیم نگید نیاز دارم. یه جوری دو پهلو جواب بدید مثلا بگید در عین حال که دوست دارم برا خودم درامد داشته باشم دوست دارم از علمم به بقیه سود برسونم و خدمت کنم. قسمت روانشناسی از 100 نمره 30 نمره داشت. برای مصاحبه تخصصی گفتند که تماس می گیرند. توصیه می کنم خودتان را بسیار مثبت نشان دهید که با هیچکس حتی دوستتان هیچ وقت مشکل نداشتید. خلاصه مثبت مثبت باشید یعنی یک انسان کامل با ویژگیهای بسیار خوب
نویسنده: علی (مشاهده تجربه)
نویسنده: علی تاریخ ارسال: دوشنبه ۱۲ اسفند ۹۸ ساعت ارسال: ۱۲:۲۶ کد دیدگاه: ۲۸۱۳۵۶۲۰
سلام بنده روز دوشنبه 5 اسفند ماه مصاحبه داشتم
نکات زیر رو دقت کنید :
1. اصلا نترسید چون بسیار روان و ساده هستند مراحل مصاحبه
2. سه مرحله مصاحبه وجود دارد :
1. روانشناسی : در یک اتاق قرار می گیرید و توسط سیستم هایی که اونجا هستند سه مرحله رو که اول انتخاب از بین دو گزینه هست دوم
تست مخالفم و موافقم و … سوم هم 20 تا سوال هوش و استعداد تحصیلی
2. مصاحبه عمومی : دو نفر آقا نشسته اند و سوالات متفاوتی اعم از معرفی خود و اگر مدیر باشید و … می پرسند. (توی اینترنت سوالات
هستند دقیقا یادم نیستن همشون)
3. مصاحبه تخصصی : راجب به کارهایی که انجام دادی سوال میپرسند که قسمت معرفی خود هم داره . هر کار بگید که کردم از داخلش
ازتون سوال میپرسند. به هیچ عنوان قصد دست انداختن ندارند و خیلی حرفه ای و با اخلاق سوال می پرسند

معرفی کتاب‌های مصاحبه

واحد آموزش ایران استخدام جهت کسب آمادگی شما کاربران عزیز در جلسات ارزیابی تکمیلی (مصاحبه) کتاب‌هایی جامع شامل تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی آماده نموده‌ است.

دانلود کتاب الکترونیکی راهنمای جامع تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی

سفارش پستی کتاب چاپی راهنمای مصاحبه گزینش عقیدتی و سیاسی

صفحات مرتبط

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1778531
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k