• ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
  • 1k نظر «نمایش»

اجرای قانون استخدام آموزشیاران نهضتی برای ورودی ۷۹ تا پایان سال ۹۱

اجرای قانون استخدام آموزشیاران نهضتی برای ورودی ۷۹ تا پایان سال ۹۱

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۵۶ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تدوین آئین نامه استخدامی برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی

به گزارش ایران استخام و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: قانون استخدام آموزشیاران نهضتی برای ورودی 79 تا پایان سال 91 در مجلس تصویب شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت:آموزش دهندگان باید منتظر تدوین آئین نامه باشند. قانونی در مجلس تصویب شده که چه کسانی و تا چه سالی شامل این قانون هستند را قانونگذار تعیین می‌کند. این قانون شامل افرادی است که ورودی 79 تا پایان سال 91 بوده‌اند و قاعدتا برای افرادی که از ابتدای 1392 بکارگیری شدند فعلا قانونی مشخص نشده است.

علی باقرزاده در حاشیه یادواره شهدای سوادآموزی قزوین در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار ایلنا مبنی‌بر اینکه چه تعداد بی‌سواد در سطح کشور وجود دارد و اقدامات سازمان سوادآموزی در این خصوص چه بوده بیان کرد: نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 95 نشان می‌دهد که 95 درصد ایرانیان بین 10 تا 49 سال خود را باسواد اعلام کرده و درواقع 5 درصد کل جمعیت ایرانی بی‌سواد هستند. تعداد افراد بی‌سواد، دو میلیون و ششصد هزار نفر در کل کشور است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این در حالی است که بخشی از اتباع خارجی نیز دارای برنامه‌های خاص سوادآموزی است و بخشی از این جمعیت غیرقابل آموزش بوده و بخشی نیز هنوز شناسایی نشده‌اند و آن تعدادی که قابل ثبت نام و آموزش هستند، یک میلیون و 400 نفر است که سالانه بین 250 تا 300 هزار نفر آماده یادگیری و آموزش بوده که امیدواریم در طول برنامه ششم بتوانیم به نتیجه مطلوبی دست‌یابیم .

رئیس سازمان سوادآموزی کشور اظهارکرد: لازمه اینکار این است که ورودی بی‌سوادی مسدود باشد و تمام کودکان 6 تا 10 ساله وارد مدرسه شوند و مهاجرینی که بخصوص از طریق افغانستان وارد می‌شوند باسواد باشند. زیرا با توجه به اتفاقات ارزی که در کشور رخ داده، تحصیل کرده‌های افغانی وارد ایران نمی‌شوند و متاسفانه عمده پناهندگانی که از کشورهای همسایه وارد ایران می‌شوند بویژه از کشور افغانستان فاقد سواد خواندن و نوشتن هستند و این مجرایی برای افزایش جمعیت بی‌سواد کشور است.

 باقرزاده افزود: حدود 15 استان  97 درصد جمعیت باسواد را تشکیل می‌دهد که استان قزوین نیز نزدیک به 98درصد جمعیت باسواد را دارا است و تحت پوشش قرار دادن 2 درصد جمعیت بی‌سواد باقیمانده امری بسیار دشوار است، بویژه اینکه آموزش در کشور ما بصورت اختیاری بوده و هر کس هر زمان که دلش بخواهد می‌تواند ثبت نام کرده و اقدام به تحصیل نماید .

وی اضافه کرد:مدلی که ما در کشور پیاده می‌کنیم ایجاد حداکثر انعطاف در آموزش‌های مبتنی بر بن یعنی تعهدی را سازمان به افراد می‌دهد که اگر افراد بی‌سواد بطور خودآموز، آموزش ببینند هزینه سوادآموزی به خود آنها پرداخت می‌شود که این آموزش‌ها شامل آموزش‌های فرد به فرد، کلاسیک و گروهی است .

این مسوول مطرح کرد: همچنین استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی یکی از سیاست‌های ما است که این امر موجب ایجاد چهل تا پنجاه هزار فرصت شغلی جدید  که از طریق بخش غیردولتی با سازمان سواد آموزی همکاری میکنند است.

باقرزاده در خصوص استخدام و بیمه آموزشیاران سوادآموزی بیان کرد: آموزش دهندگان 4 مسئله دارند؛ آموزش و توانمندسازی آنها، پرداخت مستمر حقوق و دستمزد آنها، بیمه تامین اجتماعی و مهمتر از همه استخدام آنها است. استخدام بعضی از این افراد در اختیار و وظیفه سازمان بوده و بخشی دیگر نیاز به قانون و مقررات دارد.

رئیس سازمان سوادآموزی کشور تصریح کرد:در مورد پرداخت حقوق آنها با توجه به محدودیت‌هایی که دولت دارد و بعضا با کسری بودجه مواجه می‌شویم  پرداخت هرچند زمان بر است با شش ماه و هفت ماه بعد از اتمام کار حقوق خود را دریافت می‌کند.

باقرزاده ادامه داد:بخشی مربوط به تامین اجتماعی است که سازمان از امسال در برنامه خود قرار داده که هرکسی کلاس تشکیل داد حتی یک نفر را تحت پوشش آموزش قرار داد، باید مشمول بیمه تامین اجتماعی بشود. این حق آموزش‌دهنده است و سازمان نهضت سواد آموزی هزینه بیمه را مازاد حقوق آموزش دهنده‌ها در اختیار موسسات قرار داده و موسسات مکلف هستند بیمه آموزش دهندگان را انجام دهد.

وی در خصوص بخش استخدام آموزش‌دهندگان گفت:آموزش‌دهندگان باید منتظر تدوین آئین نامه باشند. قانون در مجلس تصویب شده این که چه کسانی و تا چه سالی شامل این قانون هستند قانونگذار تعیین می‌کند. این قانون شامل افرادی است که ورودی 79 تا پایان سال 91 هستند و قاعدتا برای افرادی که از ابتدای 1392 همکاری  می‌کنند فعلا قانونی مشخص نشده است.

رئیس سازمان سوادآموزی کشور خاطر نشان کرد:در سال 95 هم قانونی تصویب شد که آموزش و پرورش نسبت به کسری نیروی انسانی خود را با تبدیل وضعیت آموزش دهندگان به حق التدریس تامین کند که با توجه به مشکلاتی که داشته این قانون اجرایی نشد و به نظر بنده آموزش و پرورش در این حوزه حق آموزش دهندگان را ادا نکرده و می‌توانستند آنها را تبدیل وضعیت کند و کسری نیرو را تامین کند.

باقرزاده در پایان افزود:به هر حال بر اساس تصمیمات سازمانی، تامین نیرو در قالب بسته حمایتی بوده و وظیفه سازمان نهضت سوادآموزی تعقیب برنامه ریشه‌کنی سواد آموزی و در کنارش دفاع از حقوق آموزش‌دهندگان است

مشاهده صفحه جامع استخدام آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی

مشاهده صفحه جامع آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری ایلنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1169706
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k