• ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
  • 0k نظر «نمایش»

تسریع روند جذب نخبگان به عنوان هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی

تسریع روند جذب نخبگان به عنوان هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

سهمیه جذب 20 درصدی نخبگان به عنوان هیات علمی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس مرکز جذب هیئت‌علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تسریع روند جذب نخبگان به عنوان هیات علمی با سهمیه 20 درصدی در دستور کار است.

رئیس مرکز جذب هیئت‌علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به درخواست مجوز جذب ۳۰۰۰ نفر به عنوان عضو هیئت‌علمی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی گفت: درصورتی که با این مجوز موافقت شود، می‌توانیم نسبت به ترمیم کادر هیئت‌علمی مراکز آموزشی وزارت بهداشت اقدام کنیم.زیرا این ضرورت وجود دارد که دانشگاه‌ها از پویایی لازم برخوردار شوند و رو به جلو حرکت کنند تا بتوانند امور تحقیقاتی خود را به صورت مستمر دنبال کنند.

دکتر سعید چنگیزی آشتیانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، دو وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «علوم، تحقیقات و فناوری» به طور معمول فرایند جذب را ۲ بار در سال برگزار می‌کنند، گفت: نوزدهمین فراخوان جذب و افزایش اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی را در سال گذشته برگزار کردیم. مجوز جذب ۱۰۰۰ عضو هیئت‌علمی با هدف تکمیل و ترمیم اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و مراکز تحقیقاتی گرفته شد. 

دکتر چنگیزی آشتیانی خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجویان در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی برمبنای مصوبه شورای عالی انقلاب حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافت. با توجه به افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی، حفظ شاخص‌های کیفی و شاخص‌های اعتباربخشی و روند بازنشستگی  اعضای هیئت‌علمی مراکز آموزشی و تحقیقاتی ضرورت دارد که فراخوان‌های جذب اعضای هیئت‌علمی به صورت مستمر برگزار شود.

وی با بیان اینکه بخشی از فرایند جذب اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌شود، توضیح داد: بخش دیگر فرایند جذب اعضای هیئت‌علمی مربوط به سازمان اداری و استخدامی است. ما در مرکز امور هیئت‌علمی وزارت بهداشت با مسئولان سازمان اداری و استخدامی کشور جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم تعداد مجوز استخدامی درخواستی را از سازمان اداری و استخدامی کشور بگیریم.

دکتر چنگیزی آشتیانی درباره فرایند جذب ۳۰۰۰ نفر به عنوان عضو هیئت‌علمی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی گفت: اگر بتوانیم مجوز قابل‌توجهی جهت جذب اعضای هیئت‌علمی بگیریم، می‌توانیم نسبت به ترمیم کادر هیئت‌علمی مراکز آموزشی وزارت بهداشت اقدام کنیم. ضروری است که دانشگاه‌ها از پویایی لازم برخوردار باشند و رو به جلو حرکت کنند تا بتوانند امور تحقیقاتی خود را به صورت مستمر دنبال کنند.

وی درباره جایگاه نخبگان در فراخوان جذب اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات رهبری در خصوص ضرورت نیاز ویژه به جذب نخبگان، موضوع جذب و بکارگیری نخبگان مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفته است. براساس یکی از مصوبه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی که به دبیرخانه هیئت‌ عالی جذب ابلاغ شده، دو وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «علوم، تحقیقات و فناوری» باید حداقل ۲۰ درصد از اعضای هیئت‌علمی را به نخبگان اختصاص دهند و ما در مرکز امور هیئت‌علمی وزارت بهداشت از این موضوع استقبال می‌کنیم.

رئیس مرکز جذب هیئت‌علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به سهمیه ۲۰ درصدی نخبگان از اعضای هیئت‌علمی دست‌یابیم، تسهیل و تسریع روند جذب این افراد را در دستور کار قرار داده‌ایم. مجموعه دستورالعمل‌هایی از سوی هیئت‌ عالی جذب تصویب شده است. بر اساس این دستورالعمل‌ها، جذب نخبگان باید در کمترین و سریع‌ترین زمان ممکن انجام  شود که  بتوانیم حضور پررنگ نخبگان را در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته باشیم.

دکتر چنگیزی آشتیانی با بیان اینکه سیستم‌های قانون‌گذاری و تصمیم‌سازی باید به برخی از مسائل بیشتر توجه کنند، توضیح داد: موضوع ارتقاء وضعیت معیشتی اعضای هیئت‌علمی، یکی از مسائلی است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. همچین لازم است رفع موانع و مشکلاتی که در فرایند جذب وجود دارد در کانون توجه بیشتری قرار گیرد تا فرایند جذب اعضای هیئت‌علمی با انگیزه بیشتری انجام شود. امیدوارم با بهره‌گیری از روند جذب اعضای هیئت‌علمی بتوانیم بهبود چشمگیری در اتقاء ارائه خدمات نظام سلامت و کیفی‌تر شدن خدمات نظام سلامت کشور داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2728916
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد