۷ سال پیش

تشریح جزئیات مصوبه دولت درباره استخدام قهرمانان ورزشی
اطلاعات بیشتر

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزشکارانی می‌توانند از مزایای مصوبه هیات دولت مبنی بر استخدام قهرمانان ورزشی در دستگاه‌های دولتی استفاده کنند که از زمان ابلاغ و اجرای آن قهرمان شده باشند.

جهت مشاهده اخبار استخدام وزارت ورزش و جوانان اینجا کلیک کنید


سید مناف هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره جزئیات مصوبه هیات دولت مبنی بر استخدام قهرمانان ورزشی گفت: «دولت در سه سال و نیم گذشته به دنبال این بود که شرایط بهتری برای ورزشکاران فراهم کند و به همین منظور پس از پیشنهاد وزیر ورزش و طرح آن در کمیسیون اجتماعی دولت مصوبه‌ای در دستور کار هیات دولت قرار گرفت که به موجب آن قهرمانان ورزشی کشور در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند که خوشبختانه با حمایت رییس جمهور محترم این طرح تصویب شد و بلافاصله دکتر روحانی هم دستور اجرایی شدن آن را صادر کرد.»
وی در پاسخ به اینکه قهرمانانی که در سال‌های گذشته افتخارآفرینی کردند شامل این طرح می شوند یا خیر، اظهار کرد: «خیر. آن چیزی که در دستور کار قرار گرفت این بود که کسانی می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند که از زمان ابلاغ و اجرای آن قهرمان شده باشند. تمام تلاش ما این بود که این مصوبه را تا قبل از بازی‌های المپیک اجرایی کنیم تا قهرمانانی که در این رقابت‌ها افتخار آفرینی می‌کنند بتوانند از این مزایا استفاده کنند.»
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: «براساس این مصوبه، ورزشکارانی که در سه سکوی اول، دوم و سوم المپیک قرار گیرند بدون آزمون در دولت استخدام می‌شوند. همچنین ورزشکارانی که در سکوهای اول و دوم رقابت‌های جهانی قرار می‌گیرند و نیز نفرات اول تا سوم بازی‌های آسیایی بدون مجوز می‌توانند استخدام شوند.»
وی با بیان اینکه شرایط ویژه ای هم برای ورزش های تیمی در نظر گرفته‌اند، اظهار کرد: «ما برای ورزش‌های تیمی هم شرایطی را در نظر گرفتیم، به این صورت که اگر هر یک از تیم‌های ملی فوتبال، والیبال و بسکتبال، قهرمان جام جهانی شوند، همه نفرات آنها نیز به استخدام دولت در می آیند.»
هاشمی همچنین در پاسخ به اینکه وضعیت قهرمانان پارالمپیکی برای استفاده از این طرح به چه صورت است، بیان کرد: «در مورد قهرمانان پارالمپیکی تنها در صورت کسب مقام اول می‌توانند از این مزایا استفاده کنند. بر این اساس ورزشکاران پارالمپیکی در صورتی که بتوانند به مقام اول برسند یکی از فرزندان آنها می‌تواند بدون آزمون استخدام شود.»
وی در پاسخ به اینکه چرا کسب مقام دوم یا سوم توسط قهرمانان پارالمپیکی مشمول این طرح نمی شوند، تصریح کرد: «متأسفانه آن چیزی که در آیین نامه سال 91 قید شده، این است که قهرمانان پارالمپیکی در صورت کسب مقام اول تنها می‌توانند از این طرح استفاده کنند. البته شاید اصلاحاتی در این زمینه صورت بگیرد اما تا زمانی که این اصلاح صورت نگیرد ما نمی‌توانیم مصوبه ای را تصویب کنیم چرا که شورای نگهبان به دلیل مغایرت با آیین نامه سال 91 آن را رد می کند.»
هاشمی همچنین در مورد شرایط سنی برای استخدام ورزشکاران و همچنین نحوه گزینش دستگاه‌های دولتی گفت: «ما شرایط سنی برای ورزشکاران قرار نداده‌ایم. بنابراین آنها در هر سنی که باشند می‌توانند به راحتی و بدون آزمون استخدام شوند. نحوه گزینش دستگاه ها هم به این صورت است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به وزارتخانه اعلام می‌کند که یک دستگاه دولتی برای استخدام بخشی از نیروهای ما اعلام آمادگی کرده و ما هم طبق تقسیم‌بندی بخشی از ورزشکاران را به آن دستگاه دولتی معرفی می‌کنیم تا استخدام شوند.»
معاون وزیر ورزش و جوانان در بخشی دیگر از گفت‌وگویش با خبرنگار آنا درباره حمایت های دولت از کاروان ورزشی ایرانی در ریو در آستانه المپیک اظهار کرد: «متأسفانه ما در دو سال و نیم گذشته با محدودیت‌های زیادی برای حل مشکلات مالی فدراسیون‌ها روبرو بودیم. البته برای تضمین بودجه رقابت‌های انتخابی المپیک هم مشکل داشتیم اما با رایزنی و تلاش‌، مسئولان را متقاعد کردیم که توجه بیشتری به ورزش به خصوص کاروان المپیکی داشته باشند. خوشبختانه این امر محقق شد و برخی از فدراسیون های المپیکی 90 درصد بودجه مورد نیاز خودشان را دریافت کردند و فدراسیون‌هایی که امید بیشتری برای کسب مدال داشتند به آنها رسیدگی بیشتری کردیم. خدا را شکر در این مدت هم فدراسیونی را ندیدم که مشکلات مالی داشته باشد. طبق برنامه‌ریزی ما تا قبل از المپیک هم در دو نوبت فدراسیون ها را شارژ مالی می‌کنیم که البته هنوز رقم آن مشخص نیست. تمام تلاش ما این است که ورزشکاران المپیکی بدون دغدغه مالی راهی المپیک شوند.»
هاشمی در پایان در پاسخ به این سؤال که با روی کار آمدن مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، رابطه خوبی بین وزارت ورزش و این فدراسیون به وجود آمده‌ است، گفت: «من معاون پشتیبانی هستم و کارهایی که مربوط به پرداخت بودجه به ورزش های المپیکی است برعهده من است و با توجه به اینکه فوتبال هم المپیکی نیست کمتر با آنها در ارتباط هستم، اما به طور کلی خط و مشی مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون به بدنه وزارت نزدیک است.»

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=630889
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد