۷ سال پیش

تعداد هفت هزار معلم در استان خوزستان کمبود داریم
اطلاعات بیشتر

 

استاندار خوزستان گفت: تعداد هفت هزار معلم در استان کمبود داریم که با معاون اول رئیس جمهور مذاکراتی داشتیم و تایید ضمنی استخدام آنها را گرفته ام که کل سهمیه ویژه نیروهای بومی استان است و امیدواریم به زودی تایید نهایی و کتبی معاون اول را اخذ کنیم.

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  غلامرضا شریعتی شامگاه پنجشنبه در برنامه تلویزیونی ' سیمای خدمت ' به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد:رفع معضل بیکاری فقط با ایجاد کارگاههای زود بازده، توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی، صنایع پایین دستی پتروشیمی وامثال آن حل می شود.
استاندار خوزستان گفت:این استان با احتساب نفت رتبه دوم و بدون نفت رتبه چهارم تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است، ولی متاسفانه رتبه دوم بیکاری کشور را نیز داراست.
وی افزود: ستاد اجرایی حضرت امام (ره) اعتباری بیش از سه هزار میلیارد ریال برای اعطای وام های مشارکتی به سرمایه گذاران استان اختصاص داده و به میزان سرمایه گذاری سرمایه گذاران وام می دهد که مبلغ این وامها پس از شروع به کار و سود دهی، قسط بندی می شود.
شریعتی گفت: همچنین صندوق کارآفرینی مهر امید ٣٠٠ میلیارد ریال جهت اعطای وام های کارآفرینی در نظر دارد که تا پایان سال ٦٠٠ تا ٧٠٠ میلیارد ریال می شود و امیدواریم به خوبی استفاده شود تا اقتصاد پایین دستی و تکمیلی استان رونق پیدا کند و اشتغال خوبی ایجاد شود.
وی در خصوص اولویت دولت در انجام پروژه های نیمه کاره اظهار کرد:دولت در ابتدای کار بنا داشت تا به علت کمبود منابع مالی پروژه های بالای ۸۰ درصد را به سرانجام برساند و سپس پروژه های جدید را آغاز کند.
استاندار خوزستان ادامه داد:پروژه هایی که هفته دولت در خوزستان امسال به بهره برداری می رسند، بیش از۱۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارند و این مقدار در سال آینده ۱۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که با اعتبارات تملک دارایی استانی و ملی اجرا شده اند.
شریعتی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه های دولت در استان برای رفع مشکلات آب شرب شهروندان در شهرهای مختلف استان، گفت: بیشتر استان های کشور با مشکل کمی آب مواجهند و در خوزستان با مشکل کیفی آب مواجهیم که در این زمینه در کشور متمایز هستیم.
وی ادامه داد: در استان به استثنای تنها سه شهر آب مابقی شهرها به سختی قابل خوردن است.
شریعتی با اشاره به آغاز به کار طرح های آبرسانی غدیر و جنوب شرق استان بیان داشت: این طرح ها مجموعا نیازمند ٧٥ هزار میلیارد ریال است اما تاکنون و پس از گذشت ۹ سال تنها حدود ١٠ هزار میلیارد ریال هزینه شده که مبلغ کمی است.
استاندار خوزستان تصریح کرد: حداقل ٥٠ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است تا این طرح به سرانجام برسد و با مذاکراتی که با معاون اول رییس جمهور داشتم قرارداد خرید ١٠ هزار میلیارد ریال لوله ویژه این طرح منعقد شد و بانک سپه و پارسیان تامین بودجه این قرارداد را پذیرفت که این قرارداد به تنهایی به اندازه بودجه مصرف شده کل این پروژه در هشت سال گذشته بوده و گامی بزرگ در جهت اجرای این پروژه است.
وی ادامه داد: شخص رئیس جمهور و معاون اول به امور خوزستان و به خصوص مسئله آب و فاضلاب خوزستان اهتمام ویژه دارند و امیدواریم مشکلات تامین آب خوزستان در دولت دوم تدبیر و امید به سرانجام برسد.
شریعتی تصریح کرد: در بخش فاضلاب نیز در دولت قبل اقدامات زیادی انجام شده و پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت فروخته شده اما کارها در حوزه فاضلاب نیمه تمام مانده اند که باید به صورت همزمان و هرچه سریعتر حل شود.
وی گفت: همچنین رئیس جمهور تاکید کردند در برنامه پنج ساله ششم مسئله احیای کارون تعیین تکلیف شود و به سرانجام برسد.
استاندار خوزستان در ادامه سخنانش در خصوص موضوع جاده های استان نیز، بیان کرد:جاده رامهرمز به بهبهان که جاده ای پرتصادف و پرتردد است با پیگیری های انجام شده مجوز ساخت ۴۰ کیلومتر نهایی آن اخذ شده و به عنوان یک طرح ملی وارد مناقصه شده است.
شریعی اضافه کرد: همچنین جاده هفتگل به اهواز طی ۲ ماه آینده به مناقصه می رود و چهار بانده می شود.
وی گفت: جاده ایذه به کارون ۳ نیز در حال انجام است که قرارگاه خاتم الانبیا پروژه را در دست دارد.
استاندار خوزستان درباره جاده اهواز به مسجد سلیمان نیز اذعان کرد: این جاده بودجه ای ناچیز در حد ٩ میلیارد ریال نیاز دارد اما مشکل آن محیط زیستی است که با طراحی جدید و پیش بینی یک تونل در این مسیر، مشکل محیط زیستی این جاده حل خواهد شد و اهواز به مسجد سلیمان حدود ۴۰ کیلومتر نزدیکتر خواهد شد.
شریعتی در خصوص فرودگاه جدید اهواز گفت: در دولت سابق تفاهم نامه ای میان استانداری خوزستان و وزارت راه منعقد اما پیگیری نشده بود که با جلسه ای که با وزیر راه داشتم مشکلات و حجم ترافیک مازاد در این فرودگاه بیان شد و توانستیم موافقت وزیر را جهت احداث فرودگاه جدید اهواز اخذ کنیم
وی بیان داشت: عملیات اجرایی فرودگاه جدید اهواز در زمینی به مساحت یک هزار و ٣٠٠ هکتار با ظرفیت افزایش تا ٢ هزار و ٣٠٠ هکتار در آزادراه ماهشهر- اهواز تا دو هفته آینده آغاز به کار خواهد شد.
شریعتی با بیان اینکه سرمایه گذاد خارجی این فرودگاه را اجرا خواهد کرد، افزود: احتمالا با همکاری وزارت راه یک سرمایه گذار ایتالیایی کار اجرای فرودگاه اهواز را در دست بگیرد.
استاندار خوزستان در خصوص پروژه های راه آهن خوزستان گفت: خط دوم راه آهن اهواز به بندرامام به زودی به سرانجام خواهد رسید.
وی راه آهن خوزستان به اصفهان را مهمترین راه آهنی دانست که توسعه استانهای خوزستان و چهارمحال وبختیاری در حوزه های تجاری و گردشگری و زیرساختی را در برخواهد داشت و افزود: این خط راه آهن در سال ۴۸ از سوی یک شرکت ایتالیایی مورد پژوهش قرار گرفته و از آن سال توجیه اقتصادی داشته که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد؛ شرکت دایلم کره قرار است این پروژه را اجرا کند و در حال حاضر در مرحله نقشه کشی است.
شریعتی با تاکید بر توسعه گردشگری و تایید مشکلاتی که در زیرساختهای گردشگری استان وجود دارد، بیان کرد:خوزستان با داشتن سه محوطه تاریخی ثبت جهانی شده، دریا، رودخانه، بازارهای خوب، کوهستان، چهارفصل بودن و موارد بسیار زیاد مناسب، در کشور کم نظیر است اما متاسفانه کمتر به این بخش توجه کرده ایم و البته قدم های خوبی برداشته شده است.
استاندار خوزستان ادامه داد: تفاهم نامه ای برای احداث هتل پنج ستاره کارون در اهواز منعقد شده است، همچنین یک شرکت هلدینگ اعلام آمادگی کرده که در ۹ شهر استان هتل سازی کند که در حال مکان نمایی جهت معرفی به این شرکت هلدینگ هستیم که جهش خوبی در افزایش ظرفیت هتل های استان خواهد بود.
وی اظهارکرد: همچنین در تلاشیم با افزایش ظرفیت و کیفیت بیمارستان های استان، توریست های درمانی کشور عراق را که به اهواز می آیند را در استان نگه داریم که منفعت آن به استان برسد و سهم خوبی در توسعه استان بگذارد.
شریعتی در پاسخ به وجود مشکلات و مسایل زیست محیطی و ریزگردها در استان گفت: دولت مصوبات خوبی در حوزه ریزگردها داشته است و وزارت نفت برنامه نهالکاری به میزان دارد بین ٧٠٠ تا یک هزار میلیارد ریال را دارد که برای افزایش فضای سبز و تثبیت شن های روان است.
وی با اشاره به شناسایی حوزه های داخلی ریزگردها، اظهار کرد: در رفع حوزه های داخلی ریزگردها مشکلی نداریم اما مشکل اصلی حوزه های خارج از کشور هستند که نیازمند عزم بین المللی و تلاش کشورهای منطقه ای است.
شریعتی با اشاره به رهاسازی آب در هورالعظیم و رهاسازی آب رودخانه زهره در جهت تثبیت حوزه های داخلی ریزگردها گفت: حوزه های داخلی تا اندازه زیادی مشکلاتشان رفع شده است.
وی ادامه داد: یک بیمارستان به همت صنایع فولاد و استانداری در حال ساخت است که قرار است بیمارستان ویژه تنفسی و همچنین مرکز تخصصی تحقیق و پژوهش در خصوص مسایل تنفسی شود و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.
شریعتی در خصوص توسعه مناطق حاشیه ای و محروم استان گفت: در سفری که وزیر نفت به بندرماهشهر داشت و درگیر آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ماهشهر بودیم، مسایل مناطق محروم اهواز از جمله ملاشیه، کوت عبدالله و غیره را به وی انتقال دادیم که قول پرداخت یک هزار و ٥٠٠ تا یک هزار و ٧٠٠ ملیارد ریال جهت توسعه این مناطق را داد و قطعا با این مبلغ کمکهای خوبی به این مناطق خواهد شد و از محرومیت خارج می شوند.
شریعتی با اشاره به توجه ویژه ای که به بخش آموزش و پرورش دارد، بیان کرد: هر پنجشنبه ٢ ساعت به طور ویژه خارج از تمام برنامه ها برای آموزش و پرورش استان وقت میگذارم و مدیرکل به همراه ۲ مدیر شهرستانی و فرمانداران آن شهرستانها به دفتر من می آیند و مسایل و مشکلاتشان بررسی می شود که شرکت های صنعتی استان و فرمانداران مامور به حل مشکلاتشان می شوند.
وی گفت: تعداد هفت هزار معلم در استان کمبود داریم که با معاون اول رئیس جمهور مذاکراتی داشتیم و تایید ضمنی استخدام آنها را گرفته ام که کل سهمیه ویژه نیروهای بومی استان است و امیدواریم به زودی تایید نهایی و کتبی معاون اول را اخذ کنیم.
شریعتی بیان داشت: تاکید من در تمام شوراها و جلسات این است که آموزش و پرورش اولویت اصلی و دراز مدت استان است و باید همه جانبه به آن توجه شود.
وی تاکید کرد: خوزستان توسعه نمی یابد جز به دست خوزستانی ها و نباید به این فکر باشیم که یک نفر از خارج از استان بیاید و معجزه کند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=658510
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد