• ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
  • 0k نظر «نمایش»

تعیین وضعیت استخدامی شهرداران خاتمه خدمت یافته با تصویب لایحه استخدامی

تعیین وضعیت استخدامی شهرداران خاتمه خدمت یافته با تصویب لایحه استخدامی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در صورت تصویب لایحه استخدامی شهرداری ها در مجلس شورای اسلامی ضمن ایجاد شفافیت در این حوزه، امکان تعیین وضعیت استخدامی بیش از صد هزار نفر از کارکنان خدوم شهرداری های سراسر کشور و تعداد زیادی از شهرداران خاتمه خدمت یافته فراهم خواهد شد.

جهت ورود به صفحه جامع استخدام شهرداری ها اینجا کلیک نمایید


به گزارش ایسنا،محمد حسن‌آبادی با بیان مطلب فوق در جمع معاونین برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کلانشهرها در رشت یکی از ریشه های چالش‌های پیش روی شهرداری‌ها در حوزه اداری و استخدامی را وجود قوانین ناسخ و منسوخ در این حوزه طی شصت سال گذشته برشمرد.

وی ابراز امیدواری نمود که با تصویب لایحه استخدامی شهرداری ها که در 17 مردادماه سال جاری با امضای رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است، زمینه ‌ساماندهی وضعیت استخدامی شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها فراهم خواهد شود.

وی تصریح کرد: بدترین وضعیت برای اداره شهرداری ها، اتخاذ سیاست یک بام و دو هوا و حرکت در فضای عدم شفافیت است که به برخی افراد اجازه می دهد تا از فضای ایجاد شده برای اقدامات غیر قانونی استفاده نمایند.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین گفت: شهرداری تهران از حیث مقررات اداری و استخدامی، مشمول آیین نامه مصوب 1358 شورای انقلاب و از حیث مقررات پرداخت حقوق و دستمزد مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت است.

حسن‌آبادی افزود: شهرداری تهران با بیان این دلیل که این شهرداری را با توجه به تنوع و پیچیدگی وظایف نمی توان با مقررات سی و پنج سال پیش اداره نمود، از اجرای مقررات اداری و استخدامی مصوب سال 1358 سرباز می زند.

وی افزود: به عنوان مثال در اجرای ماده 7 آیین نامه یادشده هرگونه بکارگیری نیروی انسانی در شهرداری تهران از طریق آزمون و مسابقه امکان پذیر است که در سنوات گذشته برای بکارگیری نیروی انسانی هیچ آزمونی برگزار نشده است و نیروی انسانی مورد نیاز شهرداری بعضا از طریق شرکت های تامین نیروی انسانی وابسته و به طرق خارج از فضای رقابتی بکارگرفته شده اند.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حسن آبادی اضافه کرد: این در حالی است که شهرداری تهران با هرگونه تغییر در حوزه اداری و استخدامی کارکنان شهرداری ها مخالف بوده و علی رغم ایراداتی که به مقررات قانونی فعلی وارد می‌کنند از لایحه‌ای که اخیرا توسط دولت برای ساماندهی وضعیت بیش از 300 هزار نفر از کارکنان شهرداری ها وضع شده، انتقاد کرده و مخالف تصویب آن در مجلس شورای اسلامی می باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=663609
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد