۸ سال پیش

تمهیدات دانشگاه تهران برای جذب فرهیختگان

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

تمهیدات دانشگاه تهران برای جذب فرهیختگان 

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار و جزئیات استخدام نخبگان اینجا کلیک کنید


رییس دانشگاه تهران گفت: براساس مصوبه اولیه کمیسیون دائمی دانشگاه تهران، فرهیختگانی که مایل به عضویت هیات علمی دانشگاه تهران هستند، در صورتی که از متوسط جذب دانشگاه تهران بالاتر باشند، حقوق بالاتری دریافت می‌کنند.
به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در مراسم تقدیر از برگزیدگان بیستمین المپیاد علمی دانشجویی 94 و نفرات برتر کنکور سراسری سال 94 با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی،توفیقات علمی در کشور است، افزود: کیفیت مطلوب دانش‌آموختگان در دستاوردهای علمی از نکاتی است که می‌توان به آن افتخار کرد و باعث شناساندن کشور ایران در دنیا می‌شود و هیات‌های علمی و حتی مسؤلان سیاسی کشورهای دیگر بر این امر اذعان دارند. بنابراین باید این دستاوردها را ارج بنهیم تا این رشد و توفیق بیشتر ادامه پیدا کند.
وی با بیان اینکه رشد علمی کشور با ضعف‌ها و کمبودهایی نیز مواجه است، توضیح داد: مهم‌ترین کمبود کشور در این زمینه تاثیر کم دستاوردهای علمی در توسعه اقتصادی و خلق ثروت در کشور است. فلسفه ارتقا و رشد علمی، ارتقای سطح زندگی و فرهنگ ملی است. اگر دستاوردهای ما نتواند نقشی که باید در تولید ثروت ایفا کند، مدلی که طراحی می‌شود جای سوال دارد. فرهیختگانی که در کشور پرورش می‌دهیم، در سطح جهانی عملکرد موفقی دارند اما ما کم کم می‌توانیم در کشور از آنها بهره ببریم و توانایی جذب همه را نداریم.
رییس دانشگاه تهران ادامه داد: تاکنون سیستم ما از بالا به پایین بوده است. یعنی در دبیرستان‌ها دانش‌آموزان برتر مورد توجه قرار می‌گرفتند و در دانشگاه‌های برتر مشغول به تحصیل می‌شدند اما در انتهای مسیر و جایی که باید از آنها برای توسعه کشور استفاده شود، دچار ضعف بودیم. البته بخشی از این موضوع به آموزش و پرورش و بخشی دیگر به آموزش عالی که در راس آن دانشگاه‌های برتر قرار دارند، برمی‌گردد.
نیلی با تاکید بر اهمیت پرداختن به نوآوری در کشور اظهار کرد: اگر کشور خریدار نوآوری نباشد و بابت توانمندی نوآوران هزینه پرداخت نکند، اگر مبنای اقتصاد نوآوری و سرمایه‌گذاری در این حوزه نباشد، کشور نمی‌تواند از این ظرفیت استفاده کند. کشورهایی در عرصه جهانی موفق به تولید نوآوری و محصولات خود هستند که به این حوزه توجه می‌کنند.
وی با بیان اینکه اجرای توجه به کمیت به کیفیت باید توجه شود اظهار کرد: مبانی تشویق و ترغیب در دانشگاه‌ها باید بر مبنای کیفیت استوار گردد و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در دانشگاه‌ها باید به سمت کیفیت سوق پیدا کند که در دانشگاه تهران سعی شده این سیاست با پشتیبانی دولت و وزارت علوم پیگیری شود.
رییس دانشگاه تهران ادامه داد: برای مثال هنگامی که افراد می‌خواهند به عنوان هیات علمی وارد دانشگاه شوند، حقوق و مزایای آنها از دانش‌آموختگانی که در دیگر فرصت‌های شغلی جذب می‌شوند، کمتر است. ارتقای حقوق این افراد فعلا در دستور کار دولت نیست اما براساس مصوبه اولیه کمیسیون دائمی دانشگاه تهران مقرر شد فرهیختگانی که از متوسط جذب بالاتر هستند، حقوق بالاتری دریافت کنند.
نیلی ادامه داد: توسعه علم و فناوری و ساماندهی دانشگاه تهران که در کنار پردیس مرکزی در حال اجرا است نیز در دستور کار دانشگاه قرار دارد.
رییس دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: اشکال ندارد اگر دانشجویی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برود. مهم این است که بتوانیم بعد از فارغ‌التحصیلی در خدمت این عزیزان باشیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=552664
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد