۷ سال پیش

توانمندی های معلم حلال بخش عمده ای از مشکلات

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

توانمندی های معلم حلال بخش عمده ای از مشکلات

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


معلم اگر توانمندی‌های لازم را داشته باشد بخش عمده‌ای از مشکلات حل می‌شود
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه معلم اگر توانمندی‌های لازم را داشته باشد بخش اعظم مشکلات حل می‌شود گفت: معلم نقش محوری دارد ما نیز بایستی به نقش محوری در دانشگاه فرهنگیان توجه کنیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمود مهر محمدی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در آئین زنگ مهر مدارس و بیان پرسش مهر، اظهار داشت: موضوع پرسش مهر امسال در رابطه با مسئله مقابله با خشونت و تروریسم بود که طرح این پرسش در هفته بزرگداشت دفاع مقدس مقداری تأمل‌برانگیز است چراکه هشت سال جنگ با انواع و اقسام اطلاعات و اتفاقات خشونت‌بار در این هفته سخن از صلح، هم‌زیستی و رفتن به سمت مودت و دعوت ایرانیان به اندیشیدن درباره چگونگی محقق کردن این ارزش دارد، می‌تواند خیلی معنی‌دار باشد.
وی افزود: در این رابطه نخستین معنا که به ذهن خطور می‌کند برای رفع این پارادوکس این است که جنگ ما باخشم بر سر اراده نبوده بلکه از سر لاعلاجی بوده و ما به خاطر دفع شر دشمنی که به کشور ما وارد شد، به میدان رفتیم وگرنه ما فرزندان صلحیم و شعار ما همان شعار پیغمبر که گفتند الصلح خیر است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: ما فرزندان گفت‌وگو، استدلال و فرزندان صلح هستیم و پیام ریاست جمهوری و دعوت به اندیشیدن درباره صلح و درباره پرهیز از خشونت در هفته دفاع مقدس مبتنی بر عمیق‌ترین و راسخ‌ترین باورهای ملی و دینی ما است.
وی عنوان کرد: این اراده پرهیز از خشونت، دعوت به صلح، محبت و هم‌زیستی در دوره و زمانه ما و در بعد جهانی از جانب نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق اهتمام به مذاکره و گفت‌وگو از طریق تفاهم‌نامه بر جام اتفاق افتاد پس ما در سطح جهانی وفادار به این اصل و پایبند به ارزش صلح، گفت‌وگو و پرهیز از خشونت هستیم و بر جام نماد این تفکر ناب اسلامی می‌تواند باشد.
مهر محمدی تصریح کرد: در خلال این توافق ما توانستیم حق برخورداری از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را برای خودمان تثبیت کنیم درحالی‌که دشمن حاضر نبود حتی پیچ و مهره‌های مربوط به فناوری هسته‌ای را در ایران تحمل کند امروز در سایه مذاکره و در سایه تفاهم و توافق بین‌المللی به‌هرروی توانستیم پایه‌های آنچه برای کشور مهم می‌دانیم یعنی حق برخورداری از فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز را به رسمیت بشناسانیم.
وی خاطرنشان کرد: از طریق گفت‌وگو و مذاکره می‌توانیم به یک همزیستی مسالمت‌آمیز در سطح بین‌المللی بیندیشیم و توفیقات لازم را به دست آوریم و از ارزش‌ها و آرمان‌های خود عقب‌نشینی نکنیم که معنای واقعی انقلابی گری است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: توفیق جمهوری اسلامی ایران در این عرصه بین‌المللی آن‌قدر برجسته بود که رقبای منطقه‌ای جمهوری اسلامی را به واکنش‌های کودکانه و افراطی وا‌داشته است چراکه می‌دانند در سایه صلح و در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران قطعاً موقعیت این نظام مقدس را در منطقه و سطح جهان تثبیت می‌کند، برای برخی کشورهای حاشیه‌ای این صلح قابل‌قبول نیست و به هر شکلی که شده واکنش‌هایی را نشان می‌دهند که پس از جریان بر جام چه واکنش‌هایی از سوی دو کشور در منطقه شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه ایران بیش‌ازپیش تبدیل به قدرت بلامنازعه منطقه‌ای می‌شود، عنوان کرد: ما در درون کشور باید همزیستی را یاد بگیریم چراکه اگر در داخل کشور منش و رویه از نوع صلح و مودت را کنار بگذاریم و بتوانیم بر اساس اصول مسلم نظام باهم گفت‌وگو کنیم و رقابت ناسالم را کنار بگذاریم از چنان قدرت و قوتی برخوردار می‌شویم که حتماً شرایط زیست بهتری را تجربه می‌کنیم و نگاه‌های خصم آلود دیگر کشورها به‌شدت تحت تأثیر این رفاه و صلح در درون کشور قرار می‌گیرند بنابراین حاکم کردن این نگاه و رویکرد آن در داخل کشور پیش‌نیاز تداوم آن در سطح بین‌المللی است .
مهرمحمدی افزود: اگر در سطح بین‌المللی تداوم پیام صلح و دوستی توسط مسئولان مربوطه انجام می‌شود، در سطح داخلی نیز دستگاه تعلیم و تربیت متولی این مهم است و بی‌جهت نیست که پرسش مهر در مدرسه و با مخاطب قرار دادن دانش آموزان انجام می‌شود.
وی بابیان اینکه در مهد تأمل، تفکر و مهد عمل باید بتوانیم فرهنگ گفت‌وگو را به فرهنگ عمل تبدیل کنیم و این امر توسط آموزش پرورش انجام می‌شود، عنوان کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ گفت‌وگو و فرهنگ دوری از خشونت، محبت، مدارا و تحمل مخالف را تبدیل به فرهنگ عمومی کنیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: هر جا مسئولیتی متوجه دستگاه تعلیم و تربیت باشد لاجرم مسئولیت مهم‌تر متوجه تربیت‌معلم است چراکه تربیت‌معلم رکن تحول و تعالی در آموزش‌وپرورش کشور است و ما در دانشگاه فرهنگیان به این موضوع باید بیندیشیم که چه کنیم که عاملان تحول در نظام آموزش‌وپرورش معلمانی باشند که از این دانشگاه خارج می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه معلم اگر توانمندی‌های لازم را داشته باشد بخش اعظم مشکلات حل می‌شود، تصریح کرد: معلم نقش محوری دارد ما نیز بایستی به نقش محوری در دانشگاه فرهنگیان توجه کنیم و بر این موضوع که چه کنیم معلمان فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان مؤثران در توسعه فرهنگ گفت‌وگو باشند، فکر کنیم.
مهر محمدی خاطرنشان کرد: در دانشگاه فرهنگیان بیش ازآنچه که بر برنامه رسمی دانشگاه باید سرمایه‌گذاری کرد باید بر برنامه درسی غیررسمی در دانشگاه فرهنگیان یعنی ضرورت گسترش گفت‌وگو در این مرکز دانشگاهی توجه کنیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=672050
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد