۷ سال پیش

توجه به صنایع دستی از راه های اصلی ایجاد اشتغال در کردستان است
اطلاعات بیشتر

 

 استاندار کردستان توجه به صنایع دستی و تولیدات کوچک در این حوزه را یکی از راه های اصلی ایجاد اشتغال در استان دانست و گفت: با توجه به وضعیت بیکاری در استان، حمایت از صنایع دستی می تواند در ایجاد اشتغال موثر باشد.

جهت مشاهده نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید


عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه صنایع دستی با سرمایه کم و تنها به وسیله آموزش می توان بیشترین تعداد شغل را ایجاد کرد و از این رو حمایت از این حوزه در دستور کار استان است.
بر اساس آمارهای رسمی که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده نرخ بیکاری در استان کردستان ۱۳ درصد اعلام شده است.
او گفت: در جهت تقویت و حمایت از این حوزه نیاز به تسهیلات بانکی داریم که پیگیری ها و رایزنی های لازم را با مرکز در جهت تامین تسهیلات مورد نیاز انجام داده ایم.
او در ادامه از هنرمندان صنایع دستی خواست به صورت مرتب طرح های جدیدی ارائه دهند چرا که زمانی طرح ها قدیمی می شود مردم کمتر گرایش پیدا می کنند و از این رو بازار خود را از دست می دهند.
** تشکل های بازار یابی و صادراتی تشکیل شوند
استاندار کردستان در ادامه سخنان خود بازاریابی را از اساسی ترین مشکلات حوزه صنایع دستی دانست و گفت: تولید کنندگان ما هنرمند هستند و با اصول و فنون بازاریابی آشنایی ندارند و از این رو برای فروش محصولات آنها باید تشکل هایی ایجاد شود که بتواند در زمینه بازاریابی داخلی و خارجی فعالیت نماید و هنرمندان تنها دغدغه تولید داشته باشند.
زاهدی اظهار کرد: بحث تولید از صادرات باید جدا شود چرا که تولید کننده همزمان نمی تواند هم مشغول تولید باشد و هم صادرات انجام دهد.
وی یکی از دلایل پایین بودن صادرات غیرنفتی در کشور ضعیف را این موضوع عنوان کرد که تولید کننده می خواهد صادر کننده باشد و نمی تواند چرا که صادرات یک حرفه و جدا از بحث تولید است.
زاهدی همچنین اضافه کرد: چون اغلب صنایع دستی در روستاها تولید می شود آشنایی هنرمندان با فن صادرات و بازاریابی کم است و از این رو وجود تشکل های تخصصی فعال در حوزه بازاریابی نیاز جدی است.
او به گفت و گو با مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: در این گفت و گوها تاکید کردم که حوزه صادرات را باید از حوزه تولید جدا کنند و در استان کردستان نیز در جلسات با اتاق بازرگانی این موارد را مطرح کردم.
او به صادرات محصولات صنایع دستی از استان کردستان نیز اشاره کرد و افزود: باید به فکر بازاریابی در اروپا و صادرات محصولات به آنجا باشیم و خود را محدود به کشورهای همسایه نکنیم.
استاندار کردستان بازار هدف محصولات تولیدی صنایع دستی استان کردستان را اروپا دانست و با تاکید مجدد بر ایجاد تشکل های تخصصی در حوزه بازاریابی و صادرات گفت: در صورت ایجاد این تشکل ها و صادرات محصولات صنایع دستی می توان در این حوزه شغل بیشتری ایجاد کرد و درآمدزایی و رونق اقتصادی برای هنرمندان صنایع دستی کردستان ایجاد نمود.
زاهدی در ادامه سخنان خود همچنین کردستان را به فرموده رهبر معظم انقلاب استانی فرهنگی دانست و گفت: در این استان هنرمندان بسیار خوبی در تمام حوزه های فرهنگی و هنری فعالیت دارند و تلاش ما شناسایی و معرفی آثار و تولیدات آنان به دنیا است.
او به برگزاری دومین جشنواره فرهنگ و اقوام ایران در سنندج در روزهای ۲۱الی ۲۳ اردیبهشت اشاره کرد و افزود: این جشنواره در دو بخش موسیقی و صنایع دستی با هدف تقویت و ترویج فرهنگ و هنر اقوام ایرانی، ایجاد ارتباط و تعامل هرچه بیشتر بین اقوام و شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های اقوام به کل کشور برگزار شد.
بر اساس آمار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان بیش از ۸۰ هزار نفر صنعتگر در زمینه صنایع دستی در استان فعالیت دارند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=598579
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد