۷ سال پیش

توقف پرداخت مقرری بیمه بیکاری در سال گذشته

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

پرداخت مقرری بیمه بیکاری به ۳۷ هزار نفر در سال گذشته متوقف شد

جهت مشاهده اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک کنید


مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداخت مقرری بیمه بیکاری به ۳۷ هزار و ۱۲۴ نفر از مقرری بگیران در سال گذشته قطع شد.
به گزارش ایرنا، سیروس نصیری روز یکشنبه در کارگاه آموزشی کارشناسان حوزه بیمه بیکاری که به میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین برگزار شد، افزود: با قطع پرداخت به این تعداد مقرری بگیر، سه هزار و ۳۰ میلیارد ریال از منابع صندوق بیمه بیکاری کشور صرفه جویی شد.
وی آمار مربوط به قطع مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال ۹۳ را یادآور و اضافه کرد: در آن سال پرداخت بیمه بیکاری به ۳۰ هزار و ۹۴۳ مقرری بگیر قطع شد که صرفه جویی دو هزار و ۲۲۰ میلیارد ریالی منابع صندوق بیمه بیکاری را به دنبال داشت.
این مسئول با بیان اینکه طی سال گذشته میزان مقرری بگیران بیمه بیکاری در کشور افزایش یافت، اظهار کرد: با برنامه ریزی و صرفه جویی های تدارک دیده شده، کسری منابع صندوق بیمه بیکاری که در سال ۹۲، هفت هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال بود به دو هزار و ۵۰ میلیارد ریال کاهش یافت.
مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام شده و بهبود وضعیت اقتصادی کشور در سال جاری، کسری منابع صندوق بیمه بیکاری به صفر رسیده تا دارای شاخص مثبت در این زمینه شویم.
نصیری در ادامه، بازنگری در مدت پرداخت مقرری بگیران بیمه بیکاری را امری ضروری دانست و با بیان اینکه در کشور ترکیه مدت پرداخت این مقرری ۱۳ ماه و با حداقل پرداخت است، افزود: ارائه مقرری بیمه بیکاری در کشور ما تا ۵۰ ماه است که مدت طولانی و قابل توجهی محسوب شده و باعث می شود تا برخی افراد به طور عمدی به دنبال استفاده از آن باشند.
وی بر ضرورت ارائه آموزش های فنی و حرفه ای مورد نیاز به بیکار شدگان برای بازگشت آنان به کار تاکید و خاطرنشان کرد: با این رویه می توان مدت مقرری بیمه بیکاری را کاهش داده و در هزینه کرد منابع صندوق تامین اجتماعی نیز صرفه جویی به عمل آورد.
این مسئول با اشاره به برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی برای کاربردی شدن آموزش های فنی و حرفه ای برای افراد مقرری بگیر و از کار بیکار شده، تاکید کرد: پیش از این شاهد بودیم با وجود صرف هزینه های قابل توجه، بعضی آموزش های ارائه شده متناسب با نیاز افراد نبوده و به آنها در یافتن شغل دوباره، کمکی صورت نمی گرفته است.
مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اظهارکرد: امروز هیچ دوره آموزشی بدون نظر و هماهنگی میان کارشناسان این سازمان با مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه ای به افراد بیکار شده ارائه نمی شود.
نصیری در ادامه بر تکریم ارباب رجوع و خدمت صادقانه از سوی کارکنان تامین اجتماعی تاکید و یادآور شد: نباید به بهانه های مختلف از پاسخگویی به مراجعان خودداری و از رسیدگی به وضعیت افراد مشمول برای دریافت مقرری بیمه بیکاری امتناع کرد.
وی، سازمان تامین اجتماعی را متعلق به مردم دانست و گفت: با ایجاد مشکل و وقفه در خدمات رسانی این سازمان، بخش زیادی از جامعه دچار مشکل می شوند و از این رو باید همه فعالان عرصه های اقتصادی و مسئولان دولتی پشتیبان این دستگاه خدمات رسان مردمی باشند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=580508
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد