۷ سال پیش

تولید و اشتغال پایدار روستایی در کردستان رونق می‌گیرد
اطلاعات بیشتر

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از برنامه‌ریزی برای ایجاد تعداد زیادی شغل در استان در قالب طرح ارتقای تولید و توسعه اشتغال پایدار در دشت‌ها و مناطق روستایی خبر داد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام روستائیان اینجا کلیک کنید


‌به گزارش ایسنا، ‌امیر قادری با اشاره به برگزاری جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در روز دوشنبه و دستاوردهای این جلسه توضیحاتی را ارائه داد.
وی اجرای طرح «ارتقای تولید و توسعه اشتغال پایدار در دشت‌ها و مناطق روستایی» را مهمترین دستاورد این جلسه دانست و در خصوص آن گفت: در قالب این طرح مقرر شد در هرکدام از استان‌های کشور، طی یک بازه زمانی 5 ساله تعداد زیادی شغل در نقاط روستایی ایجاد شود.
وی سهم استان کردستان در قالب این طرح برای سال جاری را 5 هزار و 709 شغل عنوان کرد و افزود: به این منظور قرار شد 110 میلیارد تومان به استان کردستان اختصاص یابد.
معاون استاندار کردستان، سهم این استان برای ایجاد شغل در سال 96 را 6028 شغل، در سال 97 را 6190 شغل، در سال 98 را 6377 شغل و سهم استان در سال 99 را نیز 6593 شغل عنوان کرد.
قادری با بیان اینکه چشم اندازی نیز برای ایجاد شغل در سال 1400 و پس از آن ترسیم شده است، گفت: قرار شد این تعداد شغل با تعریف پروژه از سوی 10 دستگاه کمیته امداد، بسیج سازندگی، قرارگاه قرب کوثر، پست بانک ایران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان امور عشایر ایران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان بهزیستی ایجاد شود.
وی در ادامه گفت: برای ایجاد این تعداد شغل در مناطق روستایی طبق تفاهم‌نامه منعقده میان بانک سینا، دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد برکت قرار است مبلغ 20 میلیارد تومان تسهیلات با سود 18 درصد به متقاضیان واگذار شود.
وی با بیان اینکه بخش مهمی از سود این تسهیلات توسط دولت پرداخت می‌شود، گفت: در صورت تأمین و جذب این مبلغ، آمادگی اختصاص 20 میلیارد تومان دیگر نیز وجود دارد.
قادری با بیان اینکه کمیته راهبری با حضور استاندار در این خصوص برای انعکاس اطلاعات لازم به دستگاه‌ها تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: توجیه فنی این طرح‌ها توسط دستگاه اجرایی و توجیه اقتصادی آن هم توسط بانک تأیید خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار کردستان اهداف عمده طرح «ارتقای تولید و توسعه اشتغال پایدار در دشت‌ها و مناطق روستایی» را افزایش سهم جامعه روستایی در تحقق اقتصاد مقاومتی با افزایش تولید ناخالص داخلی و ایجاد اشتغال عنوان کرد.
قادری افزود: افزایش نرخ مشارکت روستائیان از طریق ایجاد زمینه اشتغال برای جمعیت غیرفعال و تثبیت و نگهداشت جمعیت روستایی، ایجاد بستر افزایش مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی و گسترش آموزش نیروی کار زنان و جوانان در مناطق روستایی از مهمترین این اهداف است.
قادری همچنین ایجاد اشتغال پایدار روستایی از طریق افزایش سهم سرمایه گذاری بخش دولتی و غیردولتی در فعالیت‌های اقتصادی روستایی اعم از تولید و خدمات را نیز از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=635675
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد