۷ سال پیش

تکرار و عدم آفرینش مهمترین تهدید برای صنایع دستی است
اطلاعات بیشتر

 

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت:تکرار و عدم آفرینش مهمترین تهدید برای صنایع دستی است و با توجه به تغییردیدگاه های انسانی در طول زمان طبیعی است صنایع دستی تغییراتی داشته باشد.

جهت مشاهده نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار مهر، بهمن نامور مطلق ظهر پنجشنبه در همایش هنر و صناعات در تمدن ایرانی اسلامی اظهار داشت: از میان رفتن برخی صنایع دستی در طول زمان امری طبیعی و نشانه عدم رکود آن است اما باید در کنار این امر تولیدهای جدید نیز وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه تکرار و عدم آفرینش مهم ترین تهدید برای صنایع دستی است، افزود: صنایع دستی تبلور الگوهای شکل گرفته در دوران‌های مختلف است و با توجه به تغییر دیدگاه های انسانی در طول زمان طبیعی است صنایع دستی نیز تغییراتی داشته باشد و بر این اساس نباید از فراموشی و مرگ برخی صنایع دستی بهراسیم.
اتکا بر نیروی فکر جوانان برای استفاده از  ایده های نوین صنایع دستی
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با تاکید بر اتکا بر نیروی فکر جوانان برای استفاده از ایده های نوین در راستای آفرینش نسل جدید صنایع دستی ابراز داشت: این امر از طریق ارتباط میان دو نسل و حمایت از نسل جدید امکانپذیر است.
وی با اشاره به اینکه باید به آفرینش های هنری توجه داشته باشیم، تاکید کرد: شاید یکی از دلایل عدم خرید فرش ایرانی در اروپا به عدم تولید فرش بر اساس طرح ها و نقشه های جدید مربوط شود.
نامورمطلق با تاکید بر لزوم طراحی های صنایع دستی مطابق با نیاز روز جامعه ابراز داشت: مشکل مهم صنایع دستی عدم تمرکز در یک سازمان است؛ اکنون هرکدام از صنایع دستی ما در دستان یک وزارتخانه قرار گرفته که همین امر صنایع دستی را در برخی نقاط کشور ضعیف یا در معرض تهدید قرار داده است؛ این در حالی است که در تمام دنیا صنایع دستی در یک مجموعه متحد و به یک غول بزرگ تجاری مبدل شده است.
وی اضافه کرد: باید فرهنگسازی در راستای ترویج استفاده از صنایع دستی جدی گرفته شود و این امر به کمک رسانه ها و صدا وسیما امکان پذیر است و دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیز می توانند در این زمینه و در راستای طرح های نوین تاثیرگذار باشند.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی حوزه صادات صنایع دستی را نیز ضعیف برشمرد و بیان داشت: در طول یک دهه بازار صنایع دستی ایران در جهان از میان رفت و این امر نیز ناشی از عدم وحدت نظر در حوزه های صنایع دستی است؛ البته در سه سال گذشته بار دیگر روند رو به رشد صادارات آغاز شده است و باید با برنامه ریزی صحیح این روند ادامه پیدا کند.
صنایع دستی تبلور عینی اقتصاد مقاومتی است
وی با بیان اینکه صنایع دستی نوعی صنعت خلاق به شمار می‌رود و آینده بسیار خوبی دارد، گفت: هیچ رشته‌ای مانند صنایع دستی این تنوع را نشان نمی‌دهد و در دنیای امروز که میل به تنوع و گوناگونی بسیار است این صنعت می تواند کمک کننده باشد.
نامور مطلق با بیان اینکه صنایع دستی تبلور عینی اقتصاد مقاومتی است، ابراز داشت: اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در سال گذشته انتخاب شد و بدین ترتیب اصفهان برند صنایع دستی دنیا شده و با احتساب شهر جی پور تنها شهرهای دنیا در برند صنایع دستی هستند

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=595993
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد