۷ سال پیش

تکلیف حق التدریس‌های فنی حرفه‌ای مشخص می شود
اطلاعات بیشتر

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در خصوص تعیین تکلیف مدرسان و اساتید فنی و حرفه ای که بعد از انتقال از آموزش و پرورش به آموزش عالی با مشکلاتی مواجه شده اند، توضیحاتی ارایه داد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک کنید


مسعود شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عدم تعیین تکلیف مدرسان و اساتید فنی و حرفه ای بعد از انتقال از آموزش و پرورش به آموزش عالی گفت: مصوبه ای در سال ۸۹ بوده است که براساس آن وزارت آموزش و پرورش می توانست یک عده از حق التدریس ها را استخدام کند.
وی ادامه داد: ظاهرا تعدادی از حق التدریس ها در آموزشکده های فنی حرفه ای و هنرستان های آن زمان جذب هم شده بودند اما بعد از سال ۹۰ که آموزشکده های فنی حرفه ای طبق ماده ۲۳ برنامه پنجم از آموزش و پرورش جدا شدند این حق التدریس ها دیگر جذب نشدند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: در آن زمان تعداد این افراد حدود ۳ هزار نفر بود و این حق التدریس ها معتقد بودند که دانشگاه فنی حرفه ای باید این افراد را استخدام کند.
وی افزود: برهمین اساس دکتر رضایی ریاست وقت دانشگاه فنی و حرفه ای در سال ۹۲ نامه ای به مجلس ارسال می کند که مرکز پژوهش های مجلس و معاون اول رئیس جمهور دکتر جهانگیری به آن پاسخ  می دهند. پاسخ هم دلالت بر این دارد که در نهایت دانشگاه فنی و حرفه ای وابسته به وزارت علوم است و باید طبق مقرارت خود اقدام کند و تعهدی در پذیرش این افراد ندارد.
شفیعی افزود: از آنجایی که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیر این مساله بودند تا به نوعی آن را حل کنند و دانشگاه نیز نمی خواهد تا زحمات این افراد نادیده گرفته شود، برای همین جلسات مختلفی تاکنون با مسئولان ذیربط برگزار شده است.
وی ادامه داد: آنچه مسلم است این افراد برای اینکه در دانشگاه به عنوان عضو هیات علمی فعالیت کنند، باید از طریق فراخوان وزارت علوم شرکت کنند که تاکنون نیز تعدادی از آنها از طریق فراخوان سال ۹۱ پذیرش شده اند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: عده ای نیز از فراخوان ۹۴ جذب می شوند. به گفته نماینده این افراد تعداد حق التدریسی ها  ۷۰۰ نفر بیشتر نیست که باید وزیر علوم آن را بررسی کند.
شفیعی افزود: در جلسه ای که با وزیر علوم دراین رابطه برگزار شد نیز یکی ازدغدغه های وزیر علوم این بود که این مساله را چگونه حل کنیم . البته دانشگاه فنی و حرفه ای گزارش کاملی در این خصوص ارائه داده است.
وی افزود: یکی از مشکلات افراد حق التدریس که باعث می شد در فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم پذیرش نشوند، مساله سن آنها است که وزارت علوم قرار است دراین زمینه راه حلی ارایه کند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار داشت: در جلسه با وزیر علوم نیز توضیح داده شد که این افراد بهتر است برای جذب از طریق آموزش و پرورش اقدام کنند، چون در آن وزارتخانه پرسنل  و افرادی که تدریس می کنند در یک سطح قرار دارند.
وی افزود: در حال حاضر هم اگر سازمان برنامه بودجه به دانشگاه بودجه و ردیف استخدام اختصاص دهد تا مساله حل شود،  افرادی که استخدام می شوند چون بدون فراخوان جذب شده اند، کارمند معمولی محسوب شده و در نتیجه از ماموریت اصلی خود که تدریس است دور می شوند.
شفیعی گفت: در هر صورت در حال  بررسی مساله هستیم تا محدودیت ها برداشته شود و توصیه من به این افراد این است که صبر داشته باشند همان گونه که تاکنون صبرکرده اند، سعی ما این است که با رعایت قانون و  ضوابط راه حلی پیدا کنیم تا مشکل این افراد حل شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=652601
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
× iranestekhdam logo

دریافت آگهی در اپلیکیشن

دانلود برنامه