۷ سال پیش

جای خالی استخدام پرتوکاران در آزمون اخیر وزارت بهداشت
اطلاعات بیشتر

 

رییس انجمن پرتونگاری خوزستان با اشاره به خطرات شغلی پرتوکاران، گفت: آزمون استخدامی اخیر وزارت بهداشت کمترین ظرفیت استخدامی را به پرتوکاران اختصاص داده بود.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار و استخدام وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید


کرامت حافظی رییس انجمن پرتونگاری خوزستان درگفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مخاطرات بیشتر شغل پرتونگاری نسبت به سایر مشاغل پزشکی، تصریح کرد: پرتوکاران مراکز درمانی در بخش های مختلف رادیولوژی، سی تی اسکن، آنژیوگرافی، ام آر آی، رادیوتراپی و پزشکی هسته ای در حال خدمت به بیماران هستند.
وی سرطان، پیری زودرس، جهش های ژنتیکی و غیره را از اثرات مخرب پرتوهای یون ساز و اشعه ایکس عنوان کرد و افزود: باتوجه به سختی کار این شغل در قوانین جهانی و کشوری سازمان انرژی اتمی، ساعات کار کمتر،مرخصی سالانه بیشتر،و مبلغی برای فوق العاده کار با اشعه در نظر گرفته شده، که اجرای بند بند این قوانین در کشور بخاطر بار مالی و عدم مدیریت مناسب سالها با مشکل مواجه است.
رییس انجمن پرتونگاری خوزستان از عدم اعمال درست حق و حقوق صنفی پرتوکاران توسط وزارت بهداشت خبرداد و بیان داشت: متاسفانه در کشور ما استانداردهای استفاده از دستگاه ها و تقسیم کار اشعه بین چند نفر به دلیل کمبود نیرو رعایت نمی شود و علی رغم حضور ۳ تا چهار پرتوکار در یک شیفت برای بخش های شلوغ ما شاهد حضور یک یا دو پرتوکار در این بخش ها هستیم.
وی با ضروری خواندن استخدام پرتوکاران در مراکز دولتی وزارت بهداشت و مراکز خصوصی تحت نظارت وزارت بهداشت برای حفظ سلامت حرفه ای این عزیزان، اذعان کرد: متاسفانه در آزمون استخدامی اخیر وزارت بهداشت شاهد کمترین ظرفیت استخدامی برای پرتوکاران در استان های کشور بوده و حتی در برخی استان ها یک پرتوکار رادیولوژی هم در آزمون استخدامی تقاضا نشده است.
حافظی در ادامه با بیان اینکه این نحوه استخدام بسیار غیر حرفه ای، فاجعه بار و در جهت ظلم به سلامت پرتوکاران کشور است، گفت: پرتوکاران کشور خواهان استخدام در حد استاندارد و طبق قوانین سازمان انرژی اتمی هستند.
رییس انجمن پرتونگاری خوزستان با اشاره به عدم تحقق وعده های چندین ساله مالی وزارت بهداشت مبنی بر  تخصیص ۵۰ درصد حقوق و مزایا برای کار با اشعه، یادآور شد: علاوه بر این مشکلات بخشنامه ها و قوانین داخلی، امروزه پرتوکاران به خاطر اشتباه وزارت بهداشت از مرخصی درنظر گرفته شده برای سلامت آنها صرف نظر کرده چراکه در صورت استفاده ، درآمدکارانه بیمارستانی آنها کاهش می یابد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=645710
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد