۷ سال پیش

جذب فرزندان فرهنگیان سیاست اصلی آموزش و پرورش است
اطلاعات بیشتر

 

وزیر آموزش و پرورش  گفت: سیاست دوم وزارت آموزش و پرورش در پذیرش نیروی انسانی اولویت قراردادن فرزندان فرهنگیان است که این افراد با تحصیل در دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

جهت مشاهده اخبار استخدام فرزندان فرهنگیان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی‌اصغر فانی ظهر امروز در نشست با فرهنگیان استان کردستان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم اظهار داشت: در طول سه سال گذشته اقدامات خوبی با وجود تمام مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها بر کشور شاهد بودیم.
وی گفت: در دیپلماسی و ارتباط با دنیا بسیار موفق بودیم و در دنیای امروز حضور ایران در بسیاری منازعات منطقه‌ای حضوری کارشناسی و کارگشایی دارد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به عنوان یک قدرت در کنار سایر قدرت‌ها مطرح است و تیم هسته‌ای با مذاکرات 1+5 با 6 ابرقدرت جهانی توفیقاتی به دست آورده که نهایتا منتج به برجام شد.
وی با اشاره به افزایش اعتبارات مصوب آموزش و پرورش در سه سال اخیر گفت: در طول سه سال گذشته اعتبارات مصوب سازمان آموزش و پرورش 82 درصد رشد داشته است.
فانی افزود: پرداخت حق‌مرزی به فرهنگیان استان در اول تیرماه سال گذشته به صورت فراگیر انجام شد و همچنین طرح رتبه‌بندی در مهر ماه سال گذشته گامی دیگر برای ترمیم حقوق و مزایای فرهنگیان کشور بود.
وی به تورم بیش از 40 درصدی قبل از دولت یازدهم اشاره کرد و اظهار کرد: تا قبل از سال 91 و بخشی از 92 قیمت اجناس، روزانه و گاهاً ساعتی افزایش می‌یافت و اکنون در طول این سه سال گذشته تورم تک رقمی و به عدد 9 رسیده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رکود اقتصادی حاکم بر جامعه و رشد منفی اقتصادی 6.8 درصد تا قبل از دولت یازدهم گفت: امروز رشد اقتصادی به بیش از 4 درصد رسیده و این رقم زمینه خروج از رکود اقتصادی را نشان می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه اولویت امروز کشور مسائل اقتصادی است، گفت: اگر امروز با مشکلی به نام اشتغال جوانان تحصیلکرده مواجه هستیم در گرو رشد اقتصادی است و در سفر دو روزه به استان کردستان احساس کردم زیرساخت‌های توسعه برای رونق بیشتر اقتصادی در استان آماده می‌شود و آرامشی که در بین مردم کردستان و امید به آینده وجود دارد نشان‌دهنده اعتماد به دولت و دستاوردهای مهم دولت است.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص سیاست آموزش و پرورش برای نیروی انسانی تصریح کرد: امسال مجوز 10 هزار نفر برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان گرفته شده و همچنین 10 هزار نفر دیگر از طریق آزمون استخدامی با مدرک لیسانس برای سازمان آموزش و پرورش اخذ شده است که در یک دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان مهر ماه سال 96 به مجموعه آموزشی این سازمان وارد می‌شوند.
وی گفت: دو سیاست در جذب نیروی انسانی در این سازمان بزرگ دنبال می‌شود که گزینه نخست آن بومی‌گزینی است و این اقدام موجب می‌شود در چند سال آینده به تعادل و توازن نیروی انسانی برسیم.
فانی افزود: سیاست دوم وزارت آموزش و پرورش در پذیرش نیروی انسانی اولویت قراردادن فرزندان فرهنگیان است که این افراد با تحصیل در دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می‌شوند.
توسعه عدالت آموزشی هدف مهم آموزش و پرورش است
وی اظهار کرد: تلاش ما در آموزش و پرورش این است که عدالت آموزشی را توسعه دهیم و برای دسترسی همه آحاد مردم جامعه به آموزش و پرورش زمینه و امکانات را فراهم کنیم.
وی گفت: می‌توانم به جرئت ادعا کنم که هیچ کودکی امروز نیست که به دلیل عدم امکانات آموزشی از تحصیل بازمانده باشد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته 400 هزار دانش آموز در مقطع متوسطه در مدارس شبانه‌روزی اسکان داشتند، خاطرنشان کرد: افزایش امتیاز معلمان از 700 به یکهزار و 500 در قانون مدیریت کشوری گام مهم دیگری از دولت یازدهم بوده است.
وی از رشد بیش از 84 درصدی میانگین دریافتی فرهنگیان و معلمان در دولت یازدهم نسبت به سال 92 خبر داد و گفت: میانگین دریافتی معلمان در این دولت بیش از 84 درصد رشد داشته و حتی در مواردی به 100 درصد رسیده است.
فانی با اشاره به سهم آموزش و پرورش از بودجه دولت افزود: در دولت یازدهم سهم آموزش و پرورش از بودجه دولت به میزان 2.7 درصد افزایش یافته و این بدین معناست که دولت به سهم آموزش و پرورش واقف است.
وی اظهار کرد: ما نسبت به وضعیت معیشتی معلمان و فرهنگیان باید بیشتر تلاش کنیم و باید تبعیض دریافتی معلمان با سایر کارمندان دولت برطرف شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از خواسته‌های به حق معلمان حتی قبل از انقلاب اسلامی و از سال 1335 به بعد مسائل تبعیض و اعتراضات نسبت به حقوق و مزایا بوده است اما دولت افزایش‌هایی به حقوق معلمان حتی بیشتر از نرخ تورم اعطا کرده است.
پرداخت 900 میلیارد تومان پاداش به بازنشستگان فرهنگی
وی به پرداخت 900 میلیارد تومان پاداش بازنشتگان فرهنگی اشاره کرد و گفت: برای بازنشستگان فرهنگی که سال 93 بازنشسته شده بودند بودجه دولت قادر به پرداخت یکهزار و 50 میلیارد تومان به این افراد نبود که نهایتاً با اعطای تسهیلات بانکی و وام 900 میلیارد تومانی پاداش بازنشستگان سال 93 اعطا شد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هم‌اکنون پرداخت پاداش به بازنشستگان سال 94 را در پیش داریم که دولت در بودجه سال امسال 4 هزار و 500 میلیارد تومان برای پاداش این بازنشستگان پیش‌بینی کرده است.
وی به تبدیل وضعیت فرهنگیان کشور از قراردادی به پیمانی و گرفتن مجوز استخدامی از سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: طرح تدریس زبان محلی نیز از طرح‌هایی است که آماده شده و به رئیس جمهور برای ابلاغ و تصویب تحویل داده شد.
فانی افزود: طرح تعالی اکنون در 8 هزار مدرسه کشور به منظور شناسایی نقاط ضعف در حال اجراست و 615 پژوهش سرا در 615 منطقه آموزشی کشور فعال هستند.
وی اظهار کرد: برای تجهیز و تکمیل طرح‌های آموزشی نیاز به بودجه داریم و به هر میزانی که استان از اعتبارات ملی برای بخش آموزش و پرورش اختصاص دهد به همان میزان اعتبارات ملی در اختیار می‌گذاریم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال برای سرانه مدارس 170 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که این میزان بسیار کم است اما اولویت با مناطق کمتر برخوردار آموزشی است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=659826
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
× iranestekhdam logo

دریافت آگهی در اپلیکیشن

دانلود برنامه