۷ سال پیش

جذب ماهانه هزار سرباز به یگان حفاظت زندان ها

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

رئیس سازمان زندان های کشور گفت: ماهانه یک هزار سرباز از طریق ستاد کل نیروهای مسلح جذب یگان حفاظت این سازمان می شود.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار نظام وظیفه و معافیت خدمت سربازی اینجا کلیک کنید


به گزارش مشرق، اصغر جهانگیر روز یکشنبه در آیین پایان دوره آموزشی سربازان و گشایش پروژه عمرانی در مرکز آموزشی پادگان شهید کچویی شهرستان فردیس افزود: سربازان برای یگان حفاظت سازمان زندان ها به صورت دوره ای آموزش می بینند و به زندان های سراسر کشور اعزام می شوند.
وی ادامه داد: در زمینه زندانبانی، اعزام و بدرقه، نحوه برخورد با متهم ومجرم و در ارتباط با مسایل زندانیان دارد مورد فراگیری قرار می گیرد و پس از آن به سراسر کشورتقسیم می شوند.
وی اظهار کرد:از آنجا که یگان حفاظت سازمان زندان ها به عنوان بزرگترین یگان حفاظت در بین سازمان های دولتی شناخته شده و تنها سازمانی است که پادگان آموزشی اختصاصی برای آموزش سربازان دارد لذا در این خصوص برنامه های متنوعی پیش بینی شده است.
جهانگیرگفت: با توجه به حساسیت کار یگان حفاظت زندان ها در اعزام و بدرقه زندانیان، آموزش های لازم به سربازان داده می شود.
وی اظهار داشت: یگان حفاظت زندان های کشور سالانه بیش از ۷۰۰هزار متهم در محاکم قضایی و مراکز درمانی همراهی می کند.
رئیس سازمان زندان های کشور گفت: دستگاه قضایی به عنوان یک قوه مستقل
برای پاسداری از ارزش های اسلامی قدم بر می دارد و هر کسی بخواهد امنیت کشور را به هم بزند با او برخورد قانونی خواهد شد.
رئیس سازمان زندان های کشور گفت: کسانی که لباس مقدس سربازی را به تن
می کنند باید با خدای خود عهد ببندند که این لباس، لباس افتخار و اقتدار برای جامعه باقی بماند و این لباس امنیت برای جامعه می آفریند.
در این آیین یک هزار و ۷۰ سرباز دوره آموزشی خود را در مرکز آموزشی پادگان شهید کچویی فردیس به پایان رساندند.
در پایان این مراسم ، سالن های آسایشگاه سربازان و غذاخوری طلائیه با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ نفرگشایش یافت.

** کاهش جمعیت کیفری با استفاده از ظرفیت های قانونی در کشور
رئیس سازمان زندان ها گفت: کاهش جمعیت کیفری در ندامتگاه ها با استفاده از ظرفیت های قانونی با جدیت دنبال می شود.
اصغر جهانگیر روز یکشنبه در حاشیه گشایش ۲ طرح عمرانی در مرکز آموزشی پادگان شهید کچویی فردیس در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: براساس بخشنامه ها و سازو کارهای قانونی قوه قضائیه ، آزادی مشروط زندانیان به طور مستمر در برنامه کاری قرار گرفته است.
وی یادآور شد: سال گذشته کاهش خوبی در جمعیت کیفری کشور شاهد بودیم و دراین سال حدود ۷۰ هزار ورودی زندان ها کاهش پیدا کرد که کار بزرگی بود.
جهانگیر گفت: امیدواریم امسال نیز با انجام فعالیت های قضایی ویژه، پرونده زندانیان بلاتکلیف به سرانجام برسد.
رئیس سازمان زندان های کشور با اشاره به انتقال زندانیان به زادگاه خود اظهار داشت: این موضوع از اولویت های سازمان زندان ها است و ما در این زمینه الزام قانونی داریم.
وی ادامه داد: البته ممکن است برخی زندانیان بنا به شرایط ارتکاب جرم و تشخیص مراجع قضایی در ندامتگاه های خارج از زادگاه خود نگهداری شوند.
جهانگیرگفت: امیدواریم در سال جاری همه کسانی که شرایط اعزام به زادگاه خود را دارند، بتوانیم امکان جابجایی آنان را فراهم کنیم .
وی درخصوص حمایت از زندانیان مالی اظهارکرد: در این بخش دو نوع زندانی وجود دارد یکی زندانیان مالی با جرائم عمد و بخش دیگرغیرعمد است.
رئیس سازمان زندان ها افزود: در بخش زندانیان جرائم عمد مالی برنامه ها بر فرهنگ سازی و آموزش پیش می روند و دربخش زندانیان غیرعمد تلاش می شود از طریق حمایت های مناسب نسبت به آزادی آنان اقدام شود.
وی بیان داشت : به عنوان مثال زندانیانی که به عنوان مهریه، نفقه یا تصادف وارد زندان شدند از طریق ستادهای دیه و انجمن حمایت از زندانیان زمینه برای آزادی آنان فراهم خواهد شد.
جهانگیر گفت: کسانی که زندانی مالی جرائم عمد هستند نیز تقسیم بندی شده که برخی از آنان اگر چه نوع جرمشان عمد است ولی جرائم عمد سبک محسوب می شود و تلاش کردیم آنها را شناسایی کنیم.
این مسئول اظهار داشت: برای آزادی زندانیان مالی با جرائم عمد سبک نیز کارگروهی تشکیل شده تا زمینه آزادی آنان را فراهم کند.
جهانگیر افزود: در حبس زادیی کارهای مختلفی را دردستور کار قرار دادیم که مجازات جایگزین، استفاده از آزادی مشروط، پیگیری مرخصی، عفو زندانیان و ترغیب قضات به تغییر احکام حبس از جمله برنامه ها است.
وی ادامه داد: دربرخی احکام می شود از سایر قرارهای قضایی که منجر به بازداشت نشود، استفاده کرد.
جهانگیرگفت: به عنوان مثال با گرفتن کفیل یا سپردن وثیقه می توان فرد را آزاد کرد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=647020
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد