• ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
  • 0k نظر «نمایش»

جذب نخبگان در دانشگاه ها

جذب نخبگان در دانشگاه ها

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

معرفی انواع وام های ویژه نخبگان

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار و جزئیات استخدام نخبگان اینجا کلیک کنید


معاون توسعه و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان گفت: این بنیاد ساز و کاری برای جذب نخبگان به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه ها طراحی کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی منتظر امروز در حاشیه برگزاری دهمین همایش نخبگان فردا در سالن اجلاس سران گفت: بنیاد ملی نخبگان برنامه دارد موضوع ثبت نام نخبگان در سامانه جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل افزایش جمعیت دانش آموختگان دانشگاهی کشور بسیاری از دانشگاه ها با موضوع عدم تعادل عرضه و تقاضا در زمینه دانش آموختگی مواجه شدند، گفت: ما در بنیاد ملی نخبگان برنامه داریم تا موضوع پرونده های اعضای این بنیاد را که برای جذب در دانشگاه ها وجود دارد را دنبال کنیم تا به نتیجه برسیم.

معاون توسعه و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: این در حالی است که اکنون ظرفیت جذب جدید اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها کاهش یافته است.

منتظر خاطرنشان کرد: جذب نخبگان به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه ها به شدت با مشکل روبرو است که پر شدن ظرفیت دانشگاه ها در زمینه جذب اعضای هیات علمی یکی از این مشکلات به شمار می رود.

رفع کمبود اعتبارات بنیاد ملی نخبگان برای وام ودیعه مسکن

معاون توسعه و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اعتبارات بنیاد ملی نخبگان در خصوص اعطای وام ودیعه مسکن به نخبگان و استعدادهای برتر با کمبود مواجه شده است، در حال رفع این مشکل هستیم.

وی عنوان کرد: این مشکل در حال برطرف شدن است و پس از رفع آن مجددا به متقاضیان وام ودیعه مسکن پرداخت خواهد شد.

منتظر اظهار داشت: وام ودیعه مسکن به دانشجویان نخبه و استعدادهای برتر پرداخت می شود که برای دانشجویان ساکن تهران ۲۵ میلیون تومان و برای دانشجویان ساکن دیگر شهرستان ها ۱۵ میلیون تومان است.

معاون توسعه و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان افزود: برای هر یک از دانشگاه ها سهمیه ای در خصوص وام ودیعه مسکن به دانشجویان نخبه و استعداد برتر در نظر گرفته می شود که دانشگاه ها افراد متقاضی را به بنیاد ملی نخبگان معرفی می کنند و این وام به افراد پرداخت می شود.

وی عنوان کرد: وام خرید مسکن نیز به دانش آموختگان نخبه و استعداد برتر پرداخت می شود که این افراد از سوی بنیاد ملی نخبگان به بانک ها معرفی می شوند و در اولویت پرداخت قرار می گیرند.

منتظر گفت: پرداخت وام مسکن به نخبگان و استعدادهای برتر بر اساس ضوابط بانکی کشور است.

پرداخت اعتبار هسته های پژوهشی به دانشجویان

معاون توسعه و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان گفت: هسته های پژوهشی به منظور تشکیل و فعالیت گروه های پژوهشی مطابق مقررات دانشگاه ها و پژوهشگاه ها تشکیل می شود که اگر یکی از اعضای این هسته ها دانشجوی مشمول جایزه پژوهشی باشد، اعتبار هسته پژوهشی به این فرد پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه ها باید مقررات خود را در زمینه راه اندازی هسته های پژوهشی به بنیاد ملی نخبگان اعلام کنند.

منتظر افزود: برخی از دانشگاه ها هنوز مقررات خود را به بنیاد ملی نخبگان اعلام نکردند و این امر موجب شده تا پرداخت ها در این زمینه با کندی صورت گیرد.

دانشجویان نخبه و استعداد برتر مشمول تسهیلات نظام وظیفه نمی شوند

معاون توسعه و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: تسهیلات نظام وظیفه این بنیاد تنها به دانش آموختگان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اعطا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان طبق مقررات نمی توانند مشمول تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان باشند.

منتظر اظهار داشت: تنها در صورتی که دانشجوی دوره دکترا از پروپوزال خود با موفقیت دفاع کرده باشد، می تواند از تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان استفاده کند.

منبع: خبرگزاری مهر

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=679393
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد