• ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
  • 0k نظر «نمایش»

جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی بدون شرکت در آزمون استخدامی

جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی بدون شرکت در آزمون استخدامی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

هدفت ایجاد شغل‌های جدید برای نخبگان 

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس امور اداری و استخدامی کشور گفت: جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی با هدف اشتغال این افراد بدون شرکت در آزمون صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در اختتامیه دوازدهمین همایش ملی نخبگان که در محل سالن اجلاس برگزار شد عنوان کرد: باید از ظرفیت نخبه‌ها در سیستم دولت بهره ببریم. امروز نیازمند حضور نخبگان در نظام علمی، سیاسی و فرهنگی کشور هستیم زیرا آنها شاهکار رشد جامعه محسوب می‌شوند.

لطیفی با بیان اینکه نخبگان صرفاً نخبگان علمی نیستند ادامه داد: در هر صورت نخبگان باید دست به دست هم بدهند تا برای حل مسائل جامعه گام بردارند.

وی با اشاره به همکاری سازمان امور استخدامی با معاونت علمی خاطر نشان کرد: ۴ ماه گذشته طی توافقات و تفاهم نامه‌هایی با دکتر ستاری درصدد برآمدیم تا امکان حضور نخبگان در فضای علمی و اداری کشور را فراهم کنیم. اکنون ۴ ماه از اجرای این تفاهم نامه می‌گذرد و امیدواریم به مرور بهتر اجرا شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: موضوع سرباز نخبه را با معاون اول ریاست جمهوری مطرح کردیم. دستگاه‌های اجرایی، خانه‌های خلاق و نوآوری، اندیشکده ها و… باید در این زمینه همکاری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال عنوان شده از سوی مقام معظم رهبری وظیفه داریم بهره مندی از نخبگان رخ دهد؛ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هم به این موضوع تاکید کرده است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید شغل‌های مناسبی برای نخبگان ایجاد شود زیرا آنها تحمل برخی شغل‌های روتین را ندارند، اضافه کرد: اکنون برای ورود به دستگاه‌های اجرایی تنها آزمون استخدامی وجود دارد و باید کاری کنیم؛ اگر بنیاد ملی نخبگان بهترین‌های کشور را به ما معرفی کند بتوانیم از ظرفیت آنها بهره ببریم. به طوری که این افراد بدون آزمون استخدامی برای حل مسائل کشور به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال هزار نفر از نخبگان را جذب می‌کنیم گفت: البته که درصدد هستیم ده هزار نفر را جذب کنیم اما این موضوع به مرور اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اینکه فضای اداری جامعه برای حضور نخبگان آماده است عنوان کرد: اکنون حدود شش میلیون نفر به صورت مستقیم از دولت حقوق می‌گیرند؛ چابک سازی دولت و کاهش هرچه بیشتر هزینه در خدمات رسانی به مردم تنها با استفاده از توان نخبگان و حضور آنها در نظام اداری کشور محقق خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر ماهانه حدود ۶۸ هزار میلیارد تومان حقوق توسط دولت پرداخت می‌شود؛ این در حالی است که صندوق بازنشستگی وضعیت خوبی ندارد و ۹۰ درصد پرداختی این صندوق‌ها برعهده دولت است.

منبع: خبرگزاری مهر

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2646780
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد