• ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
  • 1k نظر «نمایش»

جذب ۱۷ هزار نیرو در آموزش و پرورش با انجام مصاحبه

جذب ۱۷ هزار نیرو در آموزش و پرورش با انجام مصاحبه

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۵ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

 18 هزار نفر در آزمون آموزش و پرورش نمره قبولی کسب کرده اند

جهت ورود به صفحه اصلی استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه آخرین اخبار معلمان و فرهنگیان اینجا کلیک نمایید


خبر 6 مرداد 97: جذب 17 هزار نیرو در آموزش و پرورش با انجام مصاحبه

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین مسئله آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی است و البته برنامه درسی نیز مشکل دارد و نیاز است آسیب شناسی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول عمادی صبح شنبه در نشست با روسای اسبق آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به وضعیت کلی آموزش و پرورش ایران بعد از انقلاب تاکنون اظهار داشت: سطح مشارکت مردم در آموزش و پرورش بالا رفته است وکم کم از آموزش و پرورش دولتی به سمت آموزش و پرورش مردمی تر پیش می رویم.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است تصریح کرد: تحصیل در آموزش و پرورش باید رایگان باشد ولی مردم مشارکت خوبی داشته اند.

عمادی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز بسیار وضعیت خوبی را رقم زدند و با وجود اینکه اعتبار عمرانی آموزش و پرورش در سال های اخیر کم شده است ولی خیرین جای این بودجه دولت را گرفته اند.

این مقام مسئول افزود: مشارکت مردم در مدرسه سازی و مدرسه داری یکی از پیشرفت هایی است که در آموزش و پرورش اتفاق افتاده است و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

مشکلات جذب و نگهداشت معلمان

وی یادآور شد: آموزش و پرورش نتوانسته است معلمان را هم‌پای تغییرات زمان پرورش دهد و در فرایند جذب و نگهداشت معلمان نقص داشته است که متاسفانه این امر در راستای نظرات شخصی وزرای آموزش و پرورش بوده است که به تعلیم و تربیت ضرر زده است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین مسئله آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی است و البته برنامه درسی نیز مشکل دارد و نیاز است آسیب شناسی شود.

وی افزود: آموزش و پرورش برای جذب ۱۷ هزار نیروی مورد نیاز باید مصاحبه را بین ۳۴ هزار نفر انجام میداد ولی از بین ۳۵۰ هزار شرکت کننده در آزمون استخدامی، فقط ۱۸ هزار نفر نمره قبولی را کسب کرده اند و با این وجود آموزش و پرورش نمی تواند عناصر مطلوب را با مصاحبه انتخاب کند و این زمینه کیفیت معلمی را پایین می آورد.

عمادی با بیان اینکه در سال ۱۳۴۲ در کشور ۱۴ دانشگاه وجود داشت ولی در این زمان ۲ هزار و و ۶۸۰ دانشگاه داریم خاطرنشان کرد: با وجود ۹۰۰ هزار شرکت کننده در کنکور، دانشگاه ها حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر پذیرش در سال دارند و رقابت این تعداد داوطلب برای ۵۰ هزار صندلی در رشته های پزشکی، مهندسی و رشته های پرطرفدار در دانشگاه های معتبر و دست اول کشور است و با این اوصاف اکثر صندلی های دانشگاه ها خالی می ماند.

استفاده از ظرفیت خیرین

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست اظهار داشت: جمع بازنشستگان هر دستگاهی گنجینه آن دستگاه و منشا اثر هستند و پیشکوستان عرصه تعلیم و تربیت به ویژه افرادی که نقش مدیریتی را در دوره ای ایفا کردند اثرگذار خواهند بود.

ناصر کرمی ادامه داد: آموزش و پرورش باید در انتصاب های مهم کشوری و استانی صاحب نظر و اثر گذار باشد که متاسفانه در این امر اثرپذیر است ولی با این وجود آموزش و پرورش استان سعی داشته است در برابر بحث های غیرمنطقی کوتاه نیاید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: برای استمرار و افزایش کیفیت شبانه روزی‌ها که ظرفیت خوبی در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار می دهد نیاز به حمایت و پشتیبانی خیران و حامیان است.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر برای تامین امکانات شبانه روزی به ویژه مواد غذایی دانش آموزان به دلیل عدم تخصیص سرانه غذایی یا ناکافی بودن آن مشکلات زیادی وجود داشت که با پیگیری و مشارکت مردم، خیران، حامیان شبانه روزی و کمک های وزارت رفاه استفاده شد.

کرمی با بیان اینکه ۳۳ مدرسه شبانه روزی اعم از نمونه و عادی در استان وجود دارد خاطرنشان کرد: ۴هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستندکه تعداد یک هزار و ۷۵۰ نفر از این دانش آموزان از امکانات خوابگاهی آن استفاده می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان خاطرنشان کرد: وجود مدارس شبانه روزی در بعضی از مناطق قابل توجیه نیست و باید با مدارس در مناطق پرجمعیت تجمیع شوند و در راستای تامین منابع نیاز است که خیرین همت کنند.

جهت سفارش پستی کتاب راهنمای مصاحبه حضوری و گزینش اینجا کلیک نمایید

اخبار و آگهی های استخدامی ایران استخدام را در پیام رسان ها دنبال کنید (اینجا کلیک کنید)

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1026605
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k