• ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
  • 0k نظر «نمایش»

جذب ۲۰ تا ۳۰ هزار پرستار در صورت صدور مجوز سازمان امور استخدامی

جذب ۲۰ تا ۳۰ هزار پرستار در صورت صدور مجوز سازمان امور استخدامی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

استخدام 20 تا 30 هزار نفر از پرستاران از طریق آزمون استخدامی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: جذب 20 تا 30 هزار پرستار در صورت صدور مجوز سازمان امور استخدامی از طریق آزمون جذب می شوند.

در حال حاضر پرستاران در خط مقدم مقابله با بیماری‌ها به‌خصوص بیماری نوظهور کرونا بوده‌اند و بیشترین خدمات مراقبتی را برای بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی انجام می‌دهند.

هم‌اکنون  کمبود نیروی پرستار در کشور علی رقم نیاز بیمارستان‌ها باعث شده   اضافه‌کاری اجباری برای پرستاران انجام شود و این موضوع به نوعی فرسودگی شغلی را به همراه خواهد داشت. کمبود نیروی پرستار باعث به خطر افتادن سلامت بیماران و مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی خواهد شد.

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع در دولت بحث عملیاتی شدن تعرفه گذاری خدمات پرستاری بود که برای اولین بار بعد از ۱۵ سال یک ردیف مستقل در اعتبارات وزارت بهداشت در این خصوص به ارزش پنج میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. در اردیبهشت امسال  سند در صحن دولت به تصویب و ارزش نسبی خدمات اعلام شد.

به گفته وی مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان در آبان توسط بیمه سلامت و سازمان برنامه و بودجه به امر تعرفه گذاری خدمات پرستاری اختصاص داده شده است که این مبلغ کم‌تر از ۲۵ درصد بودجه مصوب است و در هفته گذشته این موضوع در دانشگاه‌های علوم پزشکی باز توزیع شده است و همکاران دریافتی خودشان را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده تا اینکه رسیدگی به اسناد به شکل کامل احصا و عملکرد همکاران به صورت جداگانه انجام شود.

او ادامه داد: پرداخت تعرفه گذاری خدمات پرستاری از هفته گذشته شروع شده و دانشگاه‌ها در حال واریز به بیمارستان‌ها هستند. سازمان برنامه و بودجه تا پایان امسال در دو تا سه مرحله به بیمه سلامت اختصاص بدهد.

او افزود: برای سال آینده در تلاش هستیم تا بودجه اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری در قالب سرانه سلامت محاسبه و در سال بعد مدل پرداختی به پرستاران بر اساس سرانه اختصاص یافته پرداخت شود.

 او ادامه داد: برخی از پرستاران  که طرح نیروی انسانی‌شان را می‌گذراندند بعضاً تا سقف ۴۸ ماه مازاد بر وظایف قانون تمدید طرح شده است که برخی از پرستاران تبدیل وضعیت ایثارگری و برخی دیگر شرکتی شده‌اند همچنین برخی از همکاران به دلیل اینکه ظرفیت استخدامی کشوری اعلام‌نشده است پایان طرح خورده  و بخشی دیگر از طریق مجوزهای سالیانه سازمان امور استخدامی مانند جایگزین شدن بازنشستگان و افزایش تخت‌های بیمارستان، پرستاران  را جذب کنیم که این موضوع بستگی به تصویب مجلس و همکاری سازمان برنامه‌وبودجه خواهد داشت.

او گفت: در صورت تصویب و اعطای مجوز جذب تمام همکاران مانند شرکتی، ۸۹ روزه که در سیستم بوده همگی در طرح ساماندهی کارکنان خواهند بود.

او افزود: با تصویب برای درخواست مجوز جذب توسط سازمان امور استخدامی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر از پرستاران از طریق آزمون استخدامی مشغول به‌کار خواهند شد. در حال حاضر کشور حدود ۸۰ هزار پرستار نیاز به  جذب دارد.

محمد میرزا بیگی رئیس سازمان نظام پرستاری گفت:  دانشکده‌های پرستاری از همان علمی برخوردارند که کشورهای پیشرفته آن را دارند. باید پرستاران مبتنی بر علم در بیمارستان‌ها خدمت کنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: حل مسائل پرستاری به کیفیت و جامعیت مراقبت از بیماران وابسته است. اگر پرستار به میزان کافی در یک بیمارستان باشد، بیماران مدت کمتری در مراکز درمانی بستری شده، خدمات کیفی‌تری ارائه شده و هزینه‌های کمتری توسط مردم پرداخت می‌شود.

میرزا بیگی گفت: طرح تبعیض آمیز قاصدک منحل شد. بیش از ۹۰ درصد اجرای طرح قاصدک را کنار گذاشته‌اند و اضافه کاری و کارانه جدا پرداخت می‌شوند. هم اکنون  معوقات از ۱۸ به ۴ ماه کاهش پیدا کرده‌اند.  

او افزود: در حال حاضر اعطای فوق‌العاده ویژه به پرستاران مانند سایر گروه‌های جامعه پزشکی انجام می‌شود و از دو سال قبل مجوز استخدام ۵۲۲۰۰ نفر گرفته شده است که حدود ۴۵۰۰۰ نفر از این افراد پرستاران هستند. در تعرفه گذاری خدمات پرستاری، شاخص K پرستاری تعریف و ارزش نسبی پرستاران نیز تعریف شده است. به دلیل این که ارزش نسبی مصوبه دولت و سالانه قابل تغییر و اصلاح است.

او ادامه داد: در حال حاضر باید ۲/۵ نفر گروه پرستاری به ازای هر ۲۴ ساعت و هر تخت بیمارستانی یا هزار نفر جمعیت داشته باشیم که این عدد به طور میانگین حدود ۰.۹ است. دولت در این خصوص بودجه‌ای را اختصاص داده است و  بودجه مناسبی را نیز برای رسیدگی به بازنشستگان و بیماران خاص پرستاران در نظر گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2667723
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد