• ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
  • 1k نظر «نمایش»

جزئیات تبدیل وضعیت ایثارگران در لایحه بودجه ۱۴۰۲

جزئیات تبدیل وضعیت ایثارگران در لایحه بودجه ۱۴۰۲

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۴ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

رسیدگی به وضعیت ایثارگران در لایحه بودجه به کجا رسید؟

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1402 مجلس شورای اسلامی، به تشریح جزئیات در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران در لایحه بودجه پرداخت.

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره جزئیات رسیدگی به پیشنهاد تبدیل وضعیت ایثارگران در لایحه بودجه ۱۴۰۲ ارائه کرد.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تعیین تکلیف تبدیل وضعیت ایثارگران در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: تبدیل وضعیت ایثارگرانی که تا  پیش از اسفند ۱۴۰۰ در دستگاهی مشغول به کار داشته‌اند از حقوق مکتسبه آنها است و بر اساس بند «و» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تبدیل وضعیت این افراد باید بدون هیچ کم و کاستی انجام شود.

وی افزود: درباره افرادی که از ابتدای اسفند سال ۱۴۰۰ به بعد شاغل به کار شده‌اند باید بررسی‌هایی انجام و درباره آن در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ تصمیم گیری شود. این موضوع در کمیسیون تلفیق مطرح شد اما اعضای کمیسیون با نظرات مختلفی که داشتند، به نتیجه نرسیدند؛ اختلاف نظر نمایندگان درباره ماهیت این تصمیم است؛ آنچه که مطرح است سال آغاز به کار افراد نیست بلکه آنچه که این است که باید میان فردی که دو روز است آغاز به کار کرده با کسی که دارای ۱۵ سال سابقه کار است تفاوتی قائل شویم.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس تاکید کرد: به اعتقاد برخی از نمایندگان مجلس ادامه تبدیل وضعیت ایثارگران به شیوه قبلی پایگاه یا ریشه مبانی نظم بخشی به ساختار منابع انسانی را از بین می‌برد و به همین دلیل معتقدند که در حق برخی اجحاف شده است و باید اصلاحاتی صورت بگیرد؛ ما هم دنبال این موضوع هستیم.

بابایی کارنامی با بیان اینکه «تبدیل وضعیت ایثارگرانی که به هر نوعی در یک دستگاهی فعالیت می‌کردند، اجحافی بود که باید اصلاح شود»، عنوان کرد: تبدیل وضعیت افرادی که تنها دو روز از آغاز به کار آنها گذشته است، کار عقلانی محسوب نمی‌شود. به دنبال آن هستیم تا نسخه جدیدی از قانون را برای سال افرادی که از اسفند ۱۴۰۰ به بعد مشغول به کار شده‌اند، تصویب کنیم تا مانند طرح ساماندهی کارکنان دولت افرادی که رابطه استخدامی «شرکتی»، «قراردادی» و «پیمانی» دارند مشمول تبدیل وضعیت شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعیین تکلیف وضعیت استخدامی ایثارگران مشغول به کار بعد از اسفند ۱۴۰۰ در بودجه سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود؟ گفت: با مشورتی که با مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات و همچنین انجام دادیم تعدادی از نمایندگان مجلس تصمیم گرفتیم تا در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در صحن مجلس، درباره تبدیل وضعیت این افراد پیشنهاد جدیدی را مطرح نمایید.

این عضو کمیسیون اجتماعی اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که اولویت نخست تبدیل وضعیت شامل سه نوع استخدام شرکتی، قراردادی و پیمانی شود و تبدیل وضعیت افراد «شاغل به هر نوعی» لغو شود. همچنین در تغییر وضعیت استخدامی، استمرار فعالیت نیز مورد توجه و تاکید قرار بگیرد و شرایطی را تعیین کنیم که تبدیل وضعیت شامل افرادی شود که یک الی دو سال سابقه حضور در آن دستگاه را داشته باشند. ویژگی سوم پیشنهاد ما این است که شاکله قانون قبلی موجود در این خصوص یعنی بند «و» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ را به جز دو سه موردی که در نظر داریم تنفیذ شود.

بابایی کارنامی در پایان تاکید کرد: البته در این خصوص اختلاف نظرهای میان نمایندگان وجود دارد و برخی پیشنهاد می دهند که افراد مشغول به کار در سال ۱۳۹۹ و سال‌های قبل را تبدیل وضعیت کنیم و درباره ۱۴۰۰ به بعد فعلاً تبدیل وضعیت را انجام ندهیم؛ برخی دیگر نیز پیشنهاد دادند که برای افراد مشغول به کار تا پایان ۱۴۰۰ تبدیل وضعیت انجام شود و تبدیل وضعیت مابقی فعلاً انجام نشود. پیشنهاد ما نیز این است که همه افراد تبدیل وضعیت شوند اما در چهار چوب جدیدی که مورد نظرمان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2707411
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k