• ۱۴۰۴/۰۳/۱۷
  • 0k نظر «نمایش»

جزئیات پرداخت فوق العاده خاص معلمان در سال ۱۴۰۴

جزئیات پرداخت فوق العاده خاص معلمان در سال ۱۴۰۴

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش برای اجرای فوق العاده خاص

 

به گزارش ایران استخدام و به نقل از سایت بازارکار، وزیر آموزش و پرورش به تشریح جزئیات پرداخت فوق العاده خاص معلمان در سال 1404 پرداخت.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که جلوی هرگونه افراط و تفریط در آموزش و پرورش را می‌گیرم، گفت: در این زمینه کوتاه نخواهم آمد و بر رعایت شأن و منزلت فرهنگیان اصرار دارم.

به گزارش بازارکار، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمانه با دبیران کل تشکل‌های فرهنگیان که در سالن جلسات وزارتخانه برگزار شد با تأکید بر این که یکی از اصلی‌ترین اقدامات آموزش و پرورش در دوره جدید، تحول در برنامه درسی در راستای اجرایی سازی سند تحول بنیادین است، گفت: برخی از تحولات قابل لمس نیستند و در زمان خود مشخص می‌شوند و برخی دیگر از تحولات را در مهرماه سال جاری مشاهده خواهید کرد.
وی با اشاره به ادغام هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار دانش، اظهارکرد: سرفصل‌ها و درس‌ها در این حوزه به روزآوری می‌شوند و رشته‌های بدون متقاضی از چرخه مهارتی حذف خواهند شد و رشته‌های نوین و کارآمد و با توجه به نیاز بازار جایگزین خواهند شد.
وی با تأکید بر این که تمامی اقدامات در نظام تعلیم و تربیت نیازمند تبیین و گفتمان سازی است، افزود: با تببین اقدامات وزارت آموزش و پرورش، ذی نفعان و مخاطبین در فضای بیرونی از اقدامات ما باخبر می‌شوند.
کاظمی به دو موضوع فوق العاده خاص و فوق العاده ویژه معلمان اشاره کرد و گفت: فوق العاده خاص در چارچوب برنامه هفتم و در اختیار دولت است که متناسب با شغل می‌توان مبلغی بر آن افزود.
وی با تأکید بر این که آموزش و پرورش از این حیث در دوره‌ای دچار غفلت شد، گفت: زمانی که به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش بودم تلاش کردم تا فوق العاده ویژه را از ۱۲ به ۲۷ درصد افزایش دهم.
کاظمی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ مصوبه شورای حقوق و دستمزد تعیین کرده بود که همه دستگاه‌ها غیر از یک الی دو دستگاه می‌توانند از فوق العاده ویژه تا۵۰ درصد استفاده کنند و آموزش و پرورش جزو همان دستگاه‌هایی بود که ممنوعیت استفاده از فوق العاده ویژه را داشت و دلیل این ممنوعیت و مخالفت اعمال رتبه‌بندی در حقوق معلمان بود. در آن دوره کسی از این رویکرد دفاع نکرد در حالی که رتبه‌بندی با فوق العاده ویژه ارتباطی ندارد. از این رو این موضوع را در دستور کار قرار دادیم و مصوبه آن را از شورای حقوق و دستمزد گرفتیم و به شدت از حقوق معلمان دفاع کردیم.
وی ادامه داد: لحاظ شدن این امتیاز در حقوق معلمان را از مجلس، کمیسون آموزش، قوه قضاییه و دولت با نامه نگاری‌های زیادی و دلایل مستند پیگیر هستیم.
کاظمی به فوق العاده خاص معلمان اشاره کرد و گفت: در خصوص فوق العاده خاص معلمان بر اساس قانون خدمات کشوری از ۱ تا ۵۰ درصد امکان لحاظ کردن این مزیت در حقوق وجود دارد و شامل ۲۵ درصد مشاغل خاص است.
وی افزود: در این زمینه هم  پیگیری‌های مستمری داشته‌ایم و امیدواریم که در آینده اجرا شود. همچنین دولت نیز به دنبال تأمین منابع و بودجه برای انجام این مهم است.
کاظمی تصریح کرد: در حال حاضر ما از مسیرهای رفاهیات و خدمات رفاهی به دنبال ارتقای معیشت معلمان هستیم. هر چند در این میان می‌توان از ظرفیت‌های اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان استفاده کرد. به همین دلیل صندوق ذخیره فرهنگیان را مکلف کردیم که در تمام طرح‌ها، پیوست منتفع بودن معلمان لحاظ شود.
وی ادامه داد: امروز آموزش و پرورش در همه حوزه‌ها مورد توجه است، نگاه و عنایت رهبری، توجه ویژه رئیس جمهور و سران قوا به زیرساخت‌ها و کیفیت بخشی در در نظام تعلیم و تربیت قابل تقدیر است .
کاظمی با تأکید بر این که اقدامات تحولی و فعالیت‌ها در آموزش و پرورش با توجه به سیاست‌های کلان دولت با رویکرد توسعه عدالت و کیفیت آموزشی دنبال می‌شود، افزود: در این حوزه تمامی دستگاه‌ها، نهادها و بنگاه‌های اقتصادی در سطح ملی همراه شده اند.
وی با اشاره به این که نتایج کیفیت بخشی نیز در مهر مشخص خواهد شد، بیان کرد: در سه مسیر کیفیت بخشی را دنبال می‌کنیم که شامل آموزش معلمان از روش‌های یادگیری و در اختیار گذاشتن سخت‌افزار برای ارتقای کلاس درس و ایجاد الگویی به نام اجتماعات یادگیری در گروه‌های مختلف مدرسه‌ای  است.
در ادامه جلسه وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت استمرار جلسات با تشکل‌ها با حضور معاونت‌ها تأکید کرد و گفت: جلسات باید به صورت موضوعی و مستمر برگزار شود و کمیته‌ای هم برای فوق العاده ویژه معلمان با حضور تشکل‌ها و معاونت‌های مربوطه ایجاد شده تا به صورت هفتگی و ماهانه این امر را  پیگیری کنند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزرت آموزش و پرورش، وی با بیان  این که رئیس جمهوری بر بحث فضا و کیفیت آموزشی همزمان با یکدیگر تاکید دارند، گفت: رییس جمهور بارها گفته‌اند که ما مدرسه می‌سازیم تا انسان تربیت کنیم و به دنبال ارتقاء کیفیت هستیم. بنابراین اقداماتی مانند ساخت مدرسه بستری برای افزایش کیفیت آموزشی است.
کاظمی بر رعایت شان و منزلت معلمی اشاره کرد و گفت: جلوی هرگونه افراط و تفریط را می‌گیرم و مقابل آن می‌ایستم.
وی در پایان ضمن تشکر از  برگزاری این جلسه، حضور تشکل‌ها را برای بهبود شرایط آموزش و پرورش ضروری دانست.

ورود به صفحه حقوق معلمان و فرهنگیان در سال ۱۴۰۴

منبع: بازارکار

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2986593
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی