۷ سال پیش

جشن خودکفایی ۲۳۰۰ مددجوی خراسان‌شمالی برگزار می‌شود
اطلاعات بیشتر

 

معاون اشتغال‌ وخودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی با بیان اینکه هر ساله تعداد زیادی از خانواده‌های تحت پوشش از طریق خودکفایی از چرخه حمایتی امداد خارج می‌شوند، گفت: امسال 2300 خانواده تحت حمایت کمیته امداد خودکفا می‌شوند.

جهت مشاهده اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک کنید


علیرضا مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه طبق سیاست‌های کمیته امداد هر ساله تعداد زیادی از مددجویان از طریق اشتغال، ازدواج، مسکن و سایر بخش‌ها توانمند و خودکفا می‌شوند، اظهار کرد: شهریورماه امسال کمیته امداد، خودکفایی این خانواده‌ها را جشن می‌گیرد.
وی ادامه داد: خانواده‌های خودکفا شده به تناسب طرح‌های اجرایی از شش ماه تا سه سال پیش بر اساس توانمندی‌هایشان در طرح‌های تولیدی و خدماتی ابتدا آموزش و سپس با در اختیار گرفتن وام اشتغال مورد نیاز که تا سقف 150 میلیون ریال است، توانستند اشتغال ثابت و پایداری ایجاد کرده و به خودکفایی برسند. خانواده‌ها به سطحی از درآمد رسیده‌اند که به کمک‌های مستمری و سایر نهادهای حمایتی نیازی ندارند و به راحتی می‌توانند زندگی خود و خانواده ‌شان را اداره کنند.
مرادی با بیان اینکه خانواده‌هایی که خودکفا شدند، به صورت کامل از چرخه حمایتی خارج نمی‌شوند، خاطرنشان‌کرد: خانواده‌های خودکفا شده  دیگر نیاز اقتصادی در حوزه حمایتی ندارند و پرونده مددجویی آن‌ها بسته می‌شود اما در طول کار تولیدی و خدماتی خود از حمایت‌های مشاوره‌ای، قضایی و حقوقی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.
وی در خصوص بازپرداخت وام‌ها نیز گفت: افراد خودکفا شده 6 ماه الی یک سال فرصت دارند تا به یک ثبات درآمدی رسیده و سپس برای بازپرداخت اقساط وام خود اقدام کنند.
معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان در خصوص نحوه خروج از چرخه حمایتی کمیته امداد اظهار کرد: طبق سیاست‌های امداد هر سال باید 10 درصد از مددجویان از چرخه حمایتی خارج شوند، اما یک سری از خانواده‌ها چون بیماران صعب‌العلاج و سالمندان دارند و خروجشان امکان‌پذیر نیست بلکه به حمایت‌های بیشتری نیاز دارند.
مرادی با بیان اینکه از سال 90 تاکنون حدود 11 هزار خانواده محروم تحت حمایت این نهاد به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایت این نهاد خارج شده‌اند، افزود: بیش از  6760 نفر این افراد مرد و 4140 نفر نیز زنان سرپرست خانوار هستند. 40 درصد مجریان این طرح‌ها زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد هستند و در 60 درصد باقی مانده که طرح‌هایی توسط مردان مددجوی تحت پوشش اجرا می‌شود نیز زنان دخیل هستند.
مرادی در زمینه طرح‌های به اجرا رسیده از سال 90 تا 94، خاطرنشان‌کرد: سال 90 بیش از 6000 طرح، سال91 یک هزار و879 طرح، سال 92 سه هزار و 420 طرح، سال 93 دو هزار و 629  طرح و سال 94 نیز بیش از 2000 طرح اجرا شده است که زمینه خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت را فراهم آورده است.
وی تصریح‌کرد: با توجه به بافت جغرافیایی استان، بیش از 60 درصد طرح‌های اشتغال مددجویان، در زمینه‌های کشاورزی و دامپروری بوده و مابقی طرح‌ها در زمینه صنعتی و حمل ونقل بوده است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=655574
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد