۷ سال پیش

جمعیت زنان جویای کار دو برابر مردان

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

یک فعال حقوق کارگری با بیان این که در حال حاضر در کشور ما تعداد افرادی که شامل قانون کار می شوند بیش از 2 برابر کارمندان دولت است، خواستار توجه بیشتر دولت به این قشر زحمتکش جامعه شد .

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


حمید حاج اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، با اعلام این خبر افزود: اکنون عمده نیروی کار کشور را مشمولین قانون وزارت کار تشکیل می دهند . طبق برآورد از منابع رسمی کشور بالغ بر 13میلیون نفر در سازمان تامین اجتماعی  مشمول قانون کار می شوند که در حال حاضر از این تعداد، 5 میلیون نفر بیکار و فقط 160 هزار نفر شامل بیمه بیکاری می شوند .
وی در خصوص وضعیت معیشتی کارگران در ایران گفت معمولا قشر کارگران در ایران جزئی از قشر متوسط رو به پایین جامعه هستند. که به دلیل وضعیت نامناسب درآمدی این قشر است. علت این امر توجه ویژه به کارمندان است. با این وجود دولت سعی دارد با واگذاری بنگاه های ایجاد اشتغال به بخش خصوصی ، این وضعیت را سامان بخشد .
توجه ویژه دولت به کارگران
به منظور بهره وری بهتر از سرمایه نیروی انسانی  و رسیدن به اشتغال پایدار دولت باید با فراهم کردن شرایط شغلی مناسب، ایجاد امنیت شغلی برگزاری کلاس های اموزشی برای بالا رفتن مهارت های کارگران و تامین نیاز های حداقلی کارگران این مهم را انجام دهد .
حاج اسماعیلی در خصوص گروه سنی کارگران و جنسیت آنها و اینکه آیا جمعیت این قشر در حال افزایش یا کاهش است گفت : با توجه به سیاست های دولت مبنی بر واگذاری کارگاه ها به بخش خصوصی و کاهش استخدام های دولتی ، جمعیت کارگران رو به افزایش است .
زنان جویای کار دو برابر مردان هستند
وی همچنین از توجه ویژه بازار کار به فارغ التحصیلان در سنین 15 الی 35 سال خبر داد و اضافه کرد: زنان در گذشته به دلیل جو سنتی حاکم بر جامعه ایرانی زیاد به دنبال کار نبودند و خود را مشغول امور خانه و خانواده می کردند. اما اکنون با دگرگون شدن وضعیت، بانوان نیز به بازار کار راه پیدا کرده اند. تا جایی که جمعیت جویای کار بانوان 2برابر اقایان است.
حاج اسماعیلی افزود: بیشتر این زنان بین سنین 19 تا 35 بوده و تحصیلات دانشگاهی دارند .با این وجود بالای 40درصد زنان جویای کار ، فاقد شغل هستند .
این فعال حقوق کارگری تصریح کرد : طی یک دهه اخیر با افزایش چشمگیر بیکاری در کشور مواجه بوده ایم که در بخش زنان بالای 40 درصد ، در قشر جوان حدود 25 درصد و در فارغ التحصیلان بالای 30 درصد بوده و نیازمند اقدام عاجل دولت در مبارزه با این معضل هستیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=588567
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد