• ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
  • 1k نظر «نمایش»

حداقل حقوق معلمان مدارس غیردولتی مطابق با قانون کار است

حداقل حقوق معلمان مدارس غیردولتی مطابق با قانون کار است

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۳ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

 

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: حداقل حقوق معلمان مدارس غیردولتی برابر با قانون کار است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید


سعید صالح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه حقوق معلمان مدارس غیردولتی به مقطع، مدرک تحصیلی، منطقه و... بستگی دارد، اظهار کرد: یک وجه مدارس غیردولتی فرهنگی آموزشی و وجه دیگر آن‌ها کار اقتصادی است، انجام کار اقتصادی نیز تابع قوانین کار است و حداقل حقوق معلمان مدارس غیردولتی مطابق با قانون کار است.
وی در خصوص حقوق پایین عده‌ای از معلمان مدارس غیردولتی، گفت: با توجه به اینکه وضعیت کاری در کشور ما خوب نیست معلمان به دلیل اینکه بیمه شوند و سابقه کاری برای آنان محاسبه شود، حاضرند با مبالغی کمتر از آنچه در قراردادهایشان درج شده است، کار کنند.
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه اگر مدرسه‌ای قرارداد معلمان را نداشته باشد تخلف محسوب می‌شود، تصریح کرد: تمام معلمانی که در مدارس غیردولتی کار می‌کنند مطلع هستند که چقدر باید حقوق بگیرند زیرا قرارداد را امضا کرده‌اند، اما دریافت مبلغی پایین‌تر از قرارداد را پذیرفته‌اند.
صالح عنوان کرد: در چنین مواردی مدیر به معلم می‌گوید که من بیمه شما را تامین می‌کنم، اما به جای مبلغ درج شده در قرارداد مبلغی پایین‌تر از آن را پرداخت می‌کنم و معلم نیز شرایط را قبول می‌کند که البته این امر برخلاف قانون است و در صورت مواجهه، برخورد خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: در صورت بروز این تخلفات برخوردهای ما براساس قانون مدارس غیردولتی از توبیخ تا لغو مجوز انجام می‌شود.
صالح در خصوص نظارت‌های این نهاد بر قراردادها، گفت: نظارت‌های ما بر قراردادها به صورت زمانی و غیر زمانی در حال انجام است و افزایش نیز پیدا خواهد کرد، اما لازم است کسانی که با حقوق پایین تدریس می‌کنند شکایت‌ها و اعتراضات خود را اعلام کنند.
وی اضافه کرد: یک نهاد نظارتی مگر چقدر نیرو دارد که بتواند جلوی تمام تخلفات را بگیرد بنابراین باید مشارکت معلمان نیز در این زمینه وجود داشته باشد تا بتوانیم نظارت‌هایمان را جدی‌تر کنیم.
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: معلمان می‌توانند برای اعلام شکایت‌ها و اعتراضات خود به کارشناس ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات و کارشناسی مدارس غیردولتی که در تمام ادارات آموزش و پرورش وجود دارند، مراجعه کنند.
صالح تصریح کرد: این مشکل فقط برای مدارس غیردولتی نیست و هر جا که کار اقتصادی انجام شود از جمله کارخانه‌های صنعتی چنین مشکلاتی مشاهده می‌شود.
وی در خصوص گزینش معلمان مدارس غیر انتفاعی، گفت: موسس مدرسه نیرو‌های خود را به اداره معرفی می‌کند در صورت موافقت اداره، نهادهای نظارتی شامل حراست و گزینش از معلمان استعلام می‌گیرند و در صورت موافقت این نهادها معلمان می‌توانند به تدریس بپردازند.
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: برای تمام معلمانی که به مدارس غیردولتی وارد می‌شوند دوره‌های آموزشی بدو خدمت و ضمن خدمت برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=652005
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k