۷ سال پیش

خبرنگاری همچنان جزو مشاغل سخت و زیان آور است

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل فنی و مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی، خبر حذف شغل خبرنگاری از فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور را تکذیب کرد.

جهت مشاهده آخرین اخبار مشاغل سخت اینجا کلیک کنید


به گزارش «ایران» دیروز در یکی از خبرگزاری ها اعلام شده بود: شغل خبر نگاری از فهرست مشاغل سخت و زیان آور حذف می شود. منصور آتشی  در این باره به «ایران» گفت: بر‌اساس آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور مصوبه هیأت وزیران در سال 85 تکلیف و تشخیص کارهای سخت و زیان‌آور را کاملاً مشخص کرده است. وی افزود: طبق این آیین‌نامه تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان‌آور بر‌اساس ضوابط و سیاستگذاری‌های شورای عالی حفاظت فنی و مقررات مربوط بر‌عهده کمیته‌های بدوی استانی است که این کمیته‌ها در ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، کارفرمایان، تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان کارگران تشکیل می‌شود و درخواست‌های بیمه‌شدگان برای استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور را بررسی می‌کنند.
آتشی ادامه داد: در ماده 11 آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور اشاره شده است علاوه بر کارهای سخت و زیان‌آور، مشخص شده طبق مصوبات شورای عالی حفاظت فنی و موارد تأیید شده توسط کمیته‌های استانی موارد زیر نیز سخت و زیان‌آور شناخته می‌شوند. 1- مشاغلی که در ندامتگاه‌ها و زندان‌ها مستقیماً با زندانی ارتباط دارند، 2- مشاغلی که مستقیماً در مراکز روان‌درمانی با بیماران روانی مرتبط هستند، 3- خبرنگاری. البته در‌خصوص خبرنگاری تبصره‌ای در آیین‌نامه است که تأکید دارد مصادیق خبرنگاری(سردبیری، دبیری، معاون دبیر، گزارشگر، خبرنویس، تنظیم کننده خبر، صفحه بندی و ویراستاری ) با تأیید کمیته بدوی موضوع ماده 8 تعیین می‌شود.مدیرکل فنی و مستمری‌های تأمین اجتماعی اظهار داشت: افرادی که حداقل 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب در کارهای سخت و زیان‌آور اشتغال داشته باشند و حق بیمه مزبور را به صندوق پرداخته باشند، می‌توانند با طی کردن مراحل قانونی و ثبت درخواست خود از طریق سامانه مشاغل سخت و زیان‌آور درخواست بازنشستگی کنند.وی ادامه داد: در حال حاضر آیین‌نامه اجرایی مشاغل سخت و زیان‌آور در تمامی شعب تأمین اجتماعی در حال اجراست و تاکنون هیچ جلسه یا بحثی در سازمان تأمین اجتماعی درباره حذف موارد مذکور یا حذف و جرح و تعدیل آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور انجام نشده است و مواردی که افراد در‌خصوص حذف شغل خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان‌آور بیان می‌کنند، نظرات شخصی است و مورد تأیید سازمان تأمین اجتماعی نیست.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=653328
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد