• ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
  • 1k نظر «نمایش»

خبر استخدام ۱۰۵ هزار مربی پیش‌ دبستانی

خبر استخدام ۱۰۵ هزار مربی پیش‌ دبستانی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۶۹۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

20 هزار نفر از طریق ماده 28 جذب آموزش و پرورش می شوند

جهت ورود به صفحه اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اصلی استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


خبر 25 تیر 98: خبر استخدام 105 هزار مربی پیش‌ دبستانی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد 105 هزار مربی پیش‌دبستانی مشمول استخدام هستند و تاکید کرد کلاس‌های درس امسال بدون معلم نمی‌ماند.

سیدجواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه نوزدهمین کنگره پرسش مهر رئیس‌جمهوری که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره وضع استخدام معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی گفت: «آنچه در مجلس مصوب شده است برای وزارتخانه‌ها قید اجرایی دارد، بنابراین تمام افراد مشمول قانون، استخدام می‌شوند.»

او ادامه داد: «امسال ۲۵ هزار نیرو از طریق دوره چهار ساله دانشگاه فرهنگیان و ۲۰ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ و استخدام مربیان پیش‌دبستانی وارد دوره‌های مهارت‌آموزی می‌شوند.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: «۱۰۵هزار مربی پیش دبستانی مشمول استخدام هستند.»

حسینی همچنین درباره روند بازنشستگی‌ها در آموزش و پرورش گفت: «با توجه به اینکه برای مهر امسال ۶۰ هزار بازنشسته داریم اما با تمهیدات اندیشیده شده از جمله به‌کارگیری معلمان خرید خدمات، حق‌التدریس و اضافه کردن ساعات آموزشی، ۱۰۷ هزار کلاس درس بدون معلم نمی‌مانند.»

او افزود: «یکی از بزرگترین کارهای نظام تعلیم و تربیت حرکت به‌ سمت کنش‌آموزی و انتقال مهارت‌های زندگی مانند مهارت به‌زیستن و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است. امروز دانش‌آموزان رشته فنی و حرفه‌ای و کاردانش در بیش از 200 رشته تحصیل می‌کنند و در مدارس تیزهوشان، سمپاد مهارتی طراحی شده و همه تلاش‌ها به این سمت است که از حافظه‌گرایی صرف فاصله بگیریم.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «ساعت آموزش در ایران 2900 ساعت در کل 12 پایه است در حالی‌که میانگین جهانی 8000 ساعت است. تمام تلاش خود را می‌کنیم استانداردهای نظام جامع فنی و حرفه‌ای را افزایش دهیم و بتوانیم ادعا کنیم دانش‌آموزان بعد از 12 سال دست‌کم یک مهارت متناسب با استعدادهایشان فراگرفته‌اند.»

حسینی درباره به‌کارگیری نیروهای نهضتی و پیش‌دبستانی هم گفت: «مصوبه مجلس است که پیش‌دبستانی‌ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای شرکتی مشمول شوند، ولی جذب باید متناسب با نیاز آموزش و پرورش، متناسب با شرایط بوم و مقطع صورت گیرد.»

او ادامه داد: «برای نهضتی‌ها باید آزمون برگزار شود، ولی برای گروه‌های دیگر خیر. معتقدیم هیچ کس نباید وارد آموزش و پرورش شود مگر این که از دانشگاه فرهنگیان عبور کند.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: «قانون تعیین تکلیف، مصوب 1397 است و وقتی قانون شد تکلیفی برای وزارتخانه است. 105 هزار نفر مشمول‌اند که البته برای آن‌ها دوره‌های توانمندسازی خواهیم گذاشت، اول مهر بیش از 60 هزار خروجی بازنشسته داریم که بخش اعظمی از طرق مختلف و همین روش جبران می‌شود.»

سیدجواد حسینی افزود: «20 هزار نفر از طریق ماده 28 فارغ‌التحصیل و مهر وارد مدارس می‌شوند و بیش از 5000 نیروی خدماتی خواهیم داشت و از طریق استمرار خدمت نیروهای در آستانه بازنشستگی نیز بخشی از نیروها را تامین می‌کنیم. 25 هزار نفر نیز امسال از طریق کنکور سراسری پذیرفته و وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند. تمام توان خود را در این راستا به‌کار گرفتیم.»

او افزود: «اول مهر جشن پایان مدارس خشتی و گلی به‌ جز سیستان و بلوچستان، دوم مهر جشن پایان بخاری‌های نفتی و همچنین اجرای کامل پروژه مهر به ویژه برای سیل‌زدگان را خواهیم داشت و در کل ایران یک کلاس بدون معلم باقی نخواهد ماند.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره مشکلات ثبت‌نام مدارس نیز گفت: «24 نوع مدرسه داریم، یک نوع آن مدارس دولتی است. برخی مدارس شهریه دارند، برخی آزمون دارند و هرکدام شرایط خاص خود را دارند. روند نظارتی در حال انجام است و به خوبی ثبت‌نام انجام خواهد شد. البته ثبت‌نام تقاضامحور است، هر دانش‌آموزی در هر نقطه‌ای تقاضا داشته باشد دولت باید پاسخ دهد. یک دانش‌آموز نداریم که کلاسی برای وی نباشد. اما معتقدیم بهترین مدرسه نزدیکترین مدرسه است.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1456028
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k