• ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
  • 0k نظر «نمایش»

خبر استخدام ۲۰ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی تیر ماه ۱۴۰۰

خبر استخدام ۲۰ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی تیر ماه ۱۴۰۰

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

20 هزار معلم در تیرماه با برگزاری آزمون استخدام می‌شوند

جهت ورود به صفحه جامع اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اخبار استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


خبر 20 خرداد 1400: خبر استخدام 20 هزار معلم در آزمون استخدامی تیرماه 1400

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه رای مجلس به لایحه رتبه‌بندی معلمان بی‌نظیر بود گفت: ۲۰ هزار معلم در تیرماه با برگزاری آزمون استخدام می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محسن حاجی میرزایی ظهر امروز در نشستی با مدیرکل آموزش‌وپرورش و تعدادی از معلمان اظهار داشت: نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش قصه‌ای پر غصه است که رنج زیادی برای همگان ایجاد کرده است؛ از یکسو کسانی که در انتظار استخدام هستند بلاتکلیف و نگران وضعیت خود هستند و از طرفی مشکلاتی از سوی نیروی انسانی اعلام می‌شود که این نهاد را متحمل فشار مضاعف کرده است.
وی درباره استفاده از نیروی انسانی نیز گفت: نکته اساسی این است که در درجه اول بتوانیم به نیروی باکیفیت دست پیدا کنیم؛ چراکه دسترسی به معلمان با قابلیت و ویژگی منحصر، از حقوق دانش آموزان است.
وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کد: از طرفی داشتن آرامش و امنیت شغلی از مطالبات معلمان است که همواره نسبت به این موضوع دغدغه بوده است.
حاجی میرزایی تصریح کرد: در سال‌های گذشته به علت بی‌انضباطی و ضعف مقرراتی و محدودیت‌های قانونی، وضعیت نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش کمی دچار آشفتگی شد؛ یک‌صد هزار نفر طی سال‌های مختلف با این نهاد همکاری کردند و توقع استخدام دارند.
وی گفت: در میان این‌ها افرادی با ۶۰ سال سن هم هستند که رشته تحصیلی آنان تناسبی با ماموریت آموزش‌وپرورش ندارد و این نهاد البته تعهدات قانونی خود در جذب معلمان را اجرا کرده است.
وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: تلاش ما همواره ساماندهی بر مبنای چارچوب و اصولی بود که در حق کسی اجحاف نشود و همه مساعی خود را به کار بستیم تا در قبال افرادی که قانون در قبال آنان تعیین تکلیف کرده غفلت و کوتاهی صورت نگیرد
حاجی میرزایی گفت: ما برای دفاع از حقوق معلمان و دانش آموزان مصوبه‌ای در شورای عالی فرهنگی را مصوب کردیم تا استخدام معلمان از بین بهترین متقاضیان فعالیت در این شغل احصا شوند و شرط جذب نیز گذراندن آزمون‌های ورودی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است و هر کسی ویژگی لازم را داشت به کار گرفته می‌شود.
وضعیت نیروی انسانی باید به‌گونه‌ای شایسته به سامان برسد
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در تیرماه امسال هم مانند سنوات گذشته آزمونی برگزار می‌شود و از این طریق ۲۰ هزار نیروی جدید دوباره از این طریق، در آموزش‌وپرورش استخدام خواهند شد.
حاجی میرزایی با بیان اینکه به‌تدریج به سمت رفع نگرانی فرهنگیان و تضمین امنیت شغلی حرکت خواهیم کرد تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی یکی از مطالبات جامعه فرهنگی و از مولفه‌های سند تحول است و هدف رتبه‌بندی تنها افزایش حقوق نیست؛ بلکه در رتبه‌بندی معیار، استخراج صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی معلمان است و در واقع رتبه‌بندی مجالی ایجاد می‌کند تا معلمان صلاحیت خود را ارتقا دهند.
وی اضافه کرد: در روند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، اختصاص رتبه به افراد بر اساس احراز صلاحیت‌هاست که این احراز هم چارچوب خاصی دارد و ما دنبال این هستیم معلمان از امتیاز برابر با کارمندان برخوردار شوند.
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان کار دولت این طرح را اجرایی کنیم به همراهی مجلس شورای اسلامی با وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای رتبه‌بندی معلمان اشاره و تصریح کرد: رای مجلس نسبت به این طرح در زمره بی‌نظیرترین حمایت‌ها بوده است.
حاجی میرزایی با بیان اینکه کاهش فاصله دریافتی فرهنگیان با سایر کارکنان دولت در سال‌های اخیر افزود: در این وزارتخانه سعی شده است تا فاصله حقوق فرهنگیان با سایر مشاغل و کارکنان دولت کم شود و برای افزایش فوق‌العاده ویژه نیز سازمان امور اداری دستوری اتخاذ کرد و به‌محض تصویب به میزانی که دستور داده شد این طرح هم اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حوزه دبستان‌ها و موضوعات تجهیز هنرستان و آموزش‌ها و تغییر کتب درسی موضوعاتی مطرح شد که ما هم آن را قبول داریم افزود: ۹ سال برای تجهیزات هنرستان کار نشد و سال گذشته در این حوزه اقداماتی صورت گرفته اما هنوز وضعیت مناسبی ندارند.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش سازمان پهن‌پیکر با مشکلات مزمن و متعدد است و باید برای حل مشکل این نهاد اقدام شود.

جهت دانلود نمونه سوالات عمومی و تخصصی استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید

منبع: خبرگزاری تسنیم

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2338250
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد