۷ سال پیش

خبر جذب ۲۷ هزار نیروی تازه در آموزش و پرورش

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

جذب 27 هزار نیروی تازه در آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال 27 هزار نفر در این وزارتخانه جایگزین 36 هزار بازنشسته می‌شوند.
جذب 27000 نیروی تازه در آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدیدبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که در فضای مجازی شب گذشته برگزار شد، با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای تحصیل 40 درصد دانش آموزان در شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش اظهار داشت: طبق برنامه قرار است 60 درصد از دانش آموزان در شاخه نظری و در رشته های ریاضی، تجربی و انسانی تحصیل کنند تا به هدف گذاری مطرح شده در وزارت آموزش و پرورش دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: اکنون 32 درصد از دانش آموزان در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند که اطلاعات 68 درصد از آنها در سامانه سناد به ثبت رسیده و کمی از برنامه پیش بینی شده عقب هستیم.

زرافشان ادامه داد: ثبت نام 155 هزار و 361 نفر در سامانه سناد به پایان رسیده که بر اساس تعیین رشته ها 16/18 درصد در رشته ریاضی، 50/ 46 درصد در رشته تجربی و 1/36 درصد در رشته انسانی تا به الان ثبت نام کرده که با در نظر گرفتن ثبت نامی های پایه دهم 45/12 درصد در رشته ریاضی، 32 درصد در رشته تجربی و 24 درصد در رشته انسانی در این سامانه به ثبت رسیده اند.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه امسال برای اولین بار هدایت تحصیلی در پایه دهم انجام شده علی رقم همه تمهیدات لازم، در برنامه های آموزشی توجیهی برای مدیران، مشاوران، اولیا و دانش آموزان دوره اول متوسطه کاستی هایی وجود داشت.

زرافشان ادامه داد: در برنامه هدایت تحصیلی امسال بحث توزیع و توازن رشته ها و دانش آموزان بسیار مهم است که این مسئله نارضایتی برخی از دانش آموزان و اولیا را به همراه داشته و آموزش و پرورش برای آشنایی بیشتر دانش آموزان و مشاوران با این طرح تصمیم به برگزاری آزمون های مشاوره ای و اجرای برنامه های تقویتی برای مدیران مدارس و دانش آموزان در ابتدای سال تحصیلی جدید گرفت.

وی یاد آور شد: هدایت تحصیلی که سال گذشته در پایه نهم برای اولین بار اجرا شد با هدف توسعه متوازن و اهداف جامعه برنامه ریزی شده بود و این طرح در برنامه ششم توسعه با برنامه های گذشته توسعه کاملا متفاوت است.

معاون آموزش متوسطه عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش مواردی را که نیازمند دریافت مجوز های لازم و قانونی است، در مجلس بر اساس برنامه ششم توسعه مطرح می کند که بر همین اساس یک سری از احکام در برنامه ششم آموزش و پرورش به تصویب رسیده و تعدادی از احکام به پیوست برنامه ششم بوسیله دولت تقدیم مجلس شده است.

وی ادامه داد: اگر مجلس در بعضی از ساختار برنامه ششم تغییری ایجاد کند، وزارت آموزش و پرورش احکامی جداگانه به مجلس ارائه می دهد.

زرافشان در خصوص موضوع خرید خدمات آموزشی گفت: این طرح با هدف اجرای سیاست مشارکت مردم در آموزش دانش آموزان مناطق محروم که دسترسی به امکانات آموزشی را ندارند، اجرا شده و اشتغال نیروهای بومی را به همراه داشته که این وزارتخانه بر انتخاب آموزش و کیفیت آن نظارت جدی دارد.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته شاهد نوعی بی انضباطی در جذب نیروی انسانی این وزارتخانه بودیم، تصریح کرد: با بررسی های صورت گرفته متوجه شدیم که این وزارتخانه با تعداد نیروی کمتری توان فعالیت دارد که به همین دلیل تعدادی از همکاران رسمی که در طول سال های گذشته سازماندهی نشده بودند را ساماندهی و نظارت جدی تر بر روی نیروهای حق التدریسی صورت گرفت.

زرافشان ادامه داد: مشاورانی که در دوره دوم متوسطه در بحث هدایت تحصیلی مشغول به فعالیت بودند، به دوره اول منتقل شده که با تدوین سند جامع هدایت تحصیلی از این افراد در دوره ابتدایی نیز استفاده می شود.

وی تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید 36 هزار نفر از همکاران ما باز نشسته شده و 27 هزار نیروی جدید جذب آموزشزو پرورش می شوند.

زرافشان با بیان اینکه هدایت تحصیلی جدی مطابق آرزوی اولیا دانش آموزان نیست، افزود : این نوع هدایت تحصیلی با هدف شکوفا شدن استعداد های دانش آموزان و بر اساس علاقه و شخصیت آنها طرح ریزی شده و این نتیجه سال ها تلاش، پژوهش و تحقیق نظام آموزشی در سایر مدارس دنیا است.

وی ادامه داد: امروه اکثر دانش آموزان تمایل به ادامه تحصیل در رشته تجربی به خاطر مسائل مادی و بازار کار آن دارند که اگر جلوی این مسئله گرفته نشود، طی ده سال آینده مجددا بحث بچه های پشت کنکوری و بازار کار مطرح می شود و این مسئله به صلاح دانش آموزان و کشور نیست و هدایت تحصیلی ایجاد توزیع توازن را در نظر دارد.

معاون آموزش متوسطه اظهار کرد: امسال از میان 880 هزار داوطلب کنکور، بیش از 520هزار نفر داوطلب رشته تجربی بودند که ظرفیت کل دانشگاه های کشور در این رشته در حدود 200 هزار نفر است و این نشان دهنده مشکل پشت کنکوری ها طی سالیان آینده است.

وی متذکر شد: هدایت تحصیلی بر مبنای 100 امتیاز است که از این میان 30 امتیاز مربوط به آزمون های مشاوره، 35 امتیاز مربوط به عملکرد دانش آموزان در طول سال تحصیلی و مابقی مربوط به نظر مشاوران، معلمان، اولیا و دانش آموزان است.

زرافشان ادامه داد: دروس جدید برای تدریس در پایه دهم شامل سر فصل هایی مانند سواد رسانه ای، بهداشت و سلامت، محیطزیست، کار آفرینی است.

وی با اشاره به تجهیز وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس افزود : بر طبق احکام صادر شده سال های قبل دو درصد از بودجه فروش گاز به تامین وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس اختصاص می یافت که امسال این پول صرف تجهیز آزمایشگاه ها و امکانات کارگاهی شده و وسایل سرمایشی بوسیله سازمان نوسازی مدارس تامین می شود.

زرافشان گفت: در سال گذشته 70 میلیارد تومان صرف تجهیز مدارس و هفت میلیارد تومان بابت خرید وسایل خوابگاهی مدارس شبانه روزی شده که با این پول 12 هزار وسیله تامین شده و بقیه مبلغ به مدارس ابتدایی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: مشارکت اولیا بر طبق قانون مصوب مجلس و ماده 11 شورای عالی آموزش و پرورش قانونی بوده و به مدیران مدارس این اجازه را می دهد تا برای ارائه خدمات آموزشی بهتر و ارتقای کیفیت اولیا را در این زمینه شریک کند.

زرافشان در خصوص اینکه دولت در سال گذشته 1400 میلیارد تومان بودجه بابت ساخت مدارس در نظر گرفته، افزود: خیرین مدرسه ساز 800 میلیارد تومان صرف ساخت مدارس در سراسر کشور کردند تا مسئولیت اجتماعی در درون جامعه افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: علاوه بر برنامه های آموزشی و آیین نامه های مصوب که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده، دفتر ارزیابی عملکرد بر کار مسئولان عهده دار فعالیت مدیران آموزش و پرورش و مدارس است و در طول سال گذشته 56 هزار بازدید را انجام داده است.

زرافشان بیان کرد: برخورد با متخلفان یکی از اولویت های آموزش و پرورش است و در این وزارتخانه متناسب با تخلف برخوردهای مختلفی صورت می گیرد که البته بر اساس گروه های مرجع در کشور فرهنگیان از اعتماد بالایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: تامین هزینه مدارس استعدادهای درخشان بنا بر مصوبه سازمان استعدادهای درخشان 50 درصد بوده که این میزان شامل سقف هزینه پرداخت شده است.

توجه به فررهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش
معاون آموزش متوسطه ابراز داشت: در آموزش و پرورش ارزش های دفاع مقدس در کتاب های ادبیات، مطالعات اجتماعی، دینی، قرآن، عربی و ریاضی گنجانده شده و ایثار و شهادت یک مسئله کاملا جدی در این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه با همکاری سازمان بسیج و معاونت پرورشی امسال 730 هزار دانش آموز از سراسر کشور از مناطق عملیاتی بازدید کردند، افزود: در هفته دفاع مقدس برخی از استان ها اقدام به تربیت راویان دانش آموز جنگ کرده تا در جبهه فرهنگی بتوانند ارزش های دفاع مقدس را به دوستان و هم کلاسی های خود انتقال دهند.

زرافشان ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان و اولیا را به جناحی خاص دعوت نمی کند بلکه سیاست آن در حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است و در زمان انتخابات بیشترین فعالیت را در بین سایر سازمان های دولتی دارد.

وی تاکید کرد: این وزارتخانه در کشف استعداد ها بسیار مصمم بوده و تعداد پژوهشسراهای دانش آموزی از 315 عدد به 615 مرکز تحقیقات افزایش داشته رسیده و این مکان ها محلی برای مطالعات دانش آموزی بوده تا ایده های آنها به نوآوری تبدیل شود.

ارتقای 28 رتبه در ایجاد نوآوری
وی ادامه داد: طبق آمارهای علمی بین المللی آموزش و پرورش از رشد قابل توجهی در ابعاد مختلف ارزیابی برخوردار بوده و در زمینه ایجاد نوآوری 28 رتبه ترقی داشته است.

زرافشان عنوان کرد: در معاونت تربیت بدنی و سلامت بخشی به برخی آسیب های اجتماعی در مدارس اختصاص داده شده و فعالیت ها در این مقوله از نظم خاصی برخوردار شده است.

وی اذعان کرد: سامانه سناد با توجه به تغییراتی که در دوره دوم متوسطه داشتیم، فعالیت خود را شروع کرده و اکنون با ثبت بیش از 12 میلیون و 700 هزار دانش آموز در وضعیت خوبی به سر می بریم.

زر افشان با بیان اینکه طبق آیین مصوب شورای عالی آموزش و پرورش ثبت نام دانش آموزان تا پایان شهریور ماه و برخی نیز پس از شروع سال تحصیلی جدید انجام می شود، افزود: ورود اطلاعات دانش آموزان به تدریج انجام شده و اکنون این سامانه فعال است و ورودی های ثبت نامی سامانه سناد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و امیدواریم این اطلاعات هرچه سریع تر به پایان برسد.

تعیین شاخص کیفیت آموزش دردوره ابتدایی
معاون متوسطه آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش فرزندان از پیش دبستانی آغاز و تا پایان تحصیلات عالی ادامه دارد که در حوزه منابع انسانی عمدتا نگاه کارشناسان به دوره متوسطه و دانشگاه برای ارزیابی های بین الممللی است که در آیین نامه جدید، آموزش ابتدایی و کیفیت آن به یکی از شاخص های مهم تبدیل شده است.

وی ادامه داد: شاخص عملکرد دانش آموزان در رشته های تجربی وریاضی از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و وزارت آموزش و پرورش سعی در ارتقای بهره وری مدیریت مدارس را دارد.

اجرای طرح تعالی با هدف ارائه آموزش بهتر در مدارس کشور
زرافشان تاکید کرد: ارائه کیفیت بهتر آموزشی یکی از راهبردهای اصلی این وزارتخانه است و در این زمینه با اجرای طرح تعالی در بیش از 14 هزار مدرسه سعی در افزایش سطح کیفیتی مدیران مدارس داریم.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تقدیر در مدارس ابتدایی سعی شده تا سطح کیفیت مدیران مدارس در این مقطع افزایش پیدا کند که در این زمینه با تصویب آیین نامه شورای آموزشی در شورای عالی آموزش و پرورش دستور العمل گروه های آموزشی و رویکردهای نظارت بالینی و درس پژوهی آورده شده است.

دانشگاه فرهنگیان دریچه جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش
وی اظهار کرد: استخدام نیروی انسانی فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان از دوره های یک و چهار ساله آموزشی است و انتظار می رود سایر نهادها مانند سابق از ما حمایت ویژه ای داشته باشند.

170 هزار دانش اموز از قطار ثبت نام جا مانده اند
زرافشان درخصوص تعداد دانش اموز ثبت نام شده در مدارس کشور گفت: 7 میلیون و 451 هزار و 142 نفر ثبت نام کرده که این رقم نسبت به سال گذشته 30 هزار نفر افزایش داشته و طبق آمار در دوره اول بیش از یک میلیون و 476 هزار و در دور دوم بیبش از دو میلیون و 230 هزار نفر ثبت نام کرده اند که بر طبق آمار در حدود 170 هزار نفر هنوز ثبت نام نکرده اند.

وی با بیان اینکه بعداز انقلاب آموزش و پرورش در مسیر خوبی قرار گرفته است، تصریح کرد: دسترسی دختران نسبت به پسران به آموزش افزایش داشته و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای از جمله نکات مثبت در مجامع بین المللی است.

400 هزار پناهنده بزرگسال در کشور با سواد شدند
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ادامه داد: مبارزه با بیسوادی با تاسیس نهضت سواد آموزی مورد توجه کمیساریای عالی پناهندگان قرار گرفته و آموزش و پرورش کشورمان در حدود 400 هزار اتباع بیگانه بزرگ سال را باسواد کرده است.

وی گفت: آموزش و پرورش در مجامع بین المللی از جایگاه خوبی برخوردار است و ارتقای شاخص های کیفی و کمی آموزش یکی از دستاوردهای دولت یازدهم می باشد که این مسئله سبب ارتقای جایگاه کشور در سطح دنیا است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=671227
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد