• ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
  • 0k نظر «نمایش»

خبر صدور مجوز استخدام ۲ هزار بهورز در وزارت بهداشت

خبر صدور مجوز استخدام ۲ هزار بهورز در وزارت بهداشت

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری از شهریور

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری فارس، وزیر بهداشت گفت : مجوز استخدام 2 هزار بهورز در راستای شبککه بهداشت و درمان کشور صادر شده است.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر سیما، با اشاره به تلاش ها و رشادت‌های کادر درمان و پزشکی کشور در کنترل و مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: سال گذشته در همین تاریخ در اوچ بیماری کرونا قرار داشتیم به گونه‌ای که روزانه 50 هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده و هشت هزار بیمار بدحال و بیش از 700 نفر مرگ و میر در کشور داشتیم.
وی با اشاره به 300 شهید مدافع سلامت، افزود: وقتی در اوایل شروع به کار دولت سیزدهم خدمت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) رسیدیم ایشان تاکید فرمودند که اولین و فوری‌ترین خواسته از دولت سیزدهم مهار کرونا است و تا کرونا مهار نشود اقتصاد و کار و زندگی مردم راه نمی‌افتد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: شیوع و گسترش کرونا در کشور سبب خانه‌نشینی مردم شده بود و بازار، مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور تعطیل شدند و از نظر آموزشی ضربه خوردیم.
عین‌اللهی خاطرنشان کرد: با تلاش و هماهنگی‌ که نه فقط در بخش وزارت بهداشت، بلکه توسط رئیس‌جمهور محترم، معاون اول رئیس جمهور، وزارت امور خارجه، وزارت راه و شهرسازی و هلال احمر صورت گرفت؛  همان هفته اول آغاز بکار دولت سیزدهم ۱۰  میلیون واکسن به کشور وارد شد.
وی ادامه داد: به دلیل حجم انبوه واکسن‌های وارداتی و تولیدی با توجه به محدود بودن ظرفیت نیروهای بهداشتی از ظرفیت نیروهای مردمی در بسیج، سپاه و هلال احمر برای واکسیناسیون مردم استفاده کردیم و بسیاری از مراکز در کشور به واکسیناسیون اختصاص یافت. 
دکتر عین اللهی گفت: با راه اندازی مراکز واکسیناسیون خودرویی و شبانه روزی، سرعت خدمات دهی به مردم را افزایش دادیم.
صادرات واکسن ایرانی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه توانستیم رکورد واکسیناسیون نسبت به جمعیت در جهان را صورت دهیم، گفت: ما در یک روز، یک میلیون و 600 هزار دز واکسن، و هشت میلیون و 600 هزار واکسن در هفته یعنی به اندازه جمعیت بعضی از کشورهای حوزه خلیج فارس، واکسن تزریق ‌کردیم و این حجم زیاد در مدت کوتاه سبب ایمنی در مردم شد.
عین‌اللهی یادآور شد: میزان مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در کشور ما از ابتدای شروع همه گیری تا دی ماه سال گذشته، 132 هزار نفر بود که این مقدار از دی 1400 تا کنون به 11 هزار مرگ و میر کاهش یافته است و این نشان دهنده موفقیت واکسیناسیون است.
وی با اشاره به اینکه ۶ مرکز تولید واکسن در ایران مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: ۵۰ میلیون دز واکسن ذخیره در ایران وجود دارد و مراکز تولیدی ما اکنون آماده صادرات واکسن کرونا هستند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از صادرات واکسن ایرانی به ونزوئلا خبر داد و گفت: به کشورهای آفریقایی هم اعلام کردیم که آمادگی صادرات واکسن را داریم.
عین اللهی با اشاره به افزایش تخت‌های بیمارستانی در مراکز درمانی گفت: 10 هزار و 800 تخت به 79 مرکز درمانی در کشور اضافه شده است و در تلاش هستیم تا کارها را به شکل زیرساختی انجام دهیم.
ایران آماده برای مقابله با هر ویروس
وی گفت: امروز امکانی به وجود آمده که از این پس هر نوع ویروس و میکروبی در دنیا پدید بیاید،  واکسن آن در کشور به راحتی تولید خواهد شد.
عین اللهی خاطرنشان کرد: طبق گزارشی که نهادهای UN (نهادهای سازمان ملل متحد در ایران) ارائه کرده‌اند جمهوری اسلامی جزو 6 کشور برتر در مبارزه با کروناست و در ملاقاتی که بنده در ژنو با برخی از وزرای بهداشت کشورهای مختلف داشتم آنها بر  عملکرد موفق جمهوری اسلامی در کنترل کرونا اذعان داشتند.
وی افزود: امروز طبق اعلام بانک جهانی، ایران به رشد اقتصادی رسیده و این به دلیل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در واکسیناسیون و راه افتادن اشتغال و کسب و کار مردم  است.
موج  هفتم کرونا به خوبی کنترل شد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه موج هفتم کرونا به خوبی کنترل شد، گفت: در کرونا سه موج ابتلا، بستری و مرگ و میر داریم که امروز شاهد کاهش چشمگیری در بخش ابتلا و بستری هستیم و خوشبختانه موج مرگ و میر نیز در حال فروکش کردن است و امیدواریم مردم قهرمان ایران دیگر شاهد چنین مصائبی نباشند.
عین‌اللهی با مقایسه وضعیت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه، بیان کرد: بهداشت و درمان جمهوری اسلامی در مقایسه با کشورهای همسایه  در شرایط بهتری قرار دارد.
ضرورت تزریق واکسن یادآور
وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن یادآور را به همه مردم توصیه می‌کنیم، عوارض احتمالی تزریق دُز یادآور  واکسن کرونا را شایعه دانست و گفت: پزشکان و اساتید برجسته دانشگاه ها که در کمیته علمی وزارت بهداشت حضور دارند بر تزریق دز یادآور واکسن کرونا تاکید دارند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: به زودی وارد فصل سرما می شویم و به دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تاکید داریم که حتماً دز یادآور تزریق شود تا برای مردم حاشیه امن سلامت به وجود آید.
بیمه‌ها سلامت مردم را تضمین می‌کنند
وی با تاکید بر اینکه مطمئن ترین روشی که می‌توانیم سلامت مردم را تضمین کنیم بیمه ها هستند، تصریح کرد: بیمه ها این تضمین را ایجاد می‌کنند که مردم از لحاظ مالی دچار مشکل نشوند و خدمات به آنها داده شود. 
عین‌اللهی اضافه کرد: بحث بیمه همگانی همیشه در کشور  مطرح بوده و یکی از آرمان های جمهوری اسلامی ایران دستیابی به بیمه همگانی بوده است. 
وی با اشاره به مصوبه مجلس در راستای حمایت از بیمه همگانی، گفت: مجلس ۶ هزار میلیارد تومان  برای بیمه سلامت تصویب کرد و ما در اجرا، سه دهک جامعه را طبق اعلام وزارت تعاون،  کار و رفاه اجتماعی با کد ملی  بیمه کردیم و افرادی که اسامی آنها در سه دهک پایین نیست، طی سه ماه می‌توانند در آزمون وسع شرکت کنند و رایگان بیمه شوند.
بیمه رایگان 6 میلیون ایرانی 
عین‌اللهی با تاکید بر اینکه ۶ میلیون نفر بیمه رایگان شدند، تصریح کرد: تا وقتی که بیمه‌ها مکانیزه نشوند اثربخشی نخواهند داشت. به همین دلیل نسخه الکترونیک اجرایی شد و اکنون ۹۸ درصد نسخه‌ها الکترونیک شده‌اند و این می‌تواند تضمینی برای ارائه مناسب خدمات به همه مردم باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزرشکی ادامه داد: از آنجایی که بیماران خاص و مزمن مجبور بودند دارایی خود را صرف خرید دارو کنند، در همین زمینه مجلس پنج هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داد و تاسیس صندوق بیماران خاص در هیات دولت به تصویب رسید.
عین اللهی این اقدام را قدم بسیار بزرگی در کاهش هزینه درمان این گروه از بیماران دانست و افزود: با اعتباری که به این صندوق داده می‌شود خدمات و داروها به سرعت و سهولت و‌ با افتخار   تقدیم این بیماران خواهد شد. 
تلاش برای تحقق فرمایش رهبر معظم  انقلاب
وزیر بهداشت تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم تا  فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی  را  که فرمودند  وقتی  فردی بیمار می‌شود،  فقط دغدغه درمان بیماری   داشته باشد و لاغیر را  را محقق کنیم.
عین اللهی با اشاره به اجرای طرح دارویار از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دارو وقتی با قیمت پایین تر وارد بازار می‌شد ، قاچاق معکوس صورت می‌گرفت.
وی با بیان اینکه ما موظف هستیم فقط به مردم کشور خودمان که 80 میلیون نفر هستند خدمات دارویی  ارائه دهیم  نه 400 میلیون نفر مردم کشورهای همجوار، افزود: از سوی دیگر باید از تولید داخلی حمایت می‌کردیم و بنابراین مجلس به دولت مجوز داد اختلاف ارز ترجیحی و آزاد را در اختیار بیمه‌ها قرار دهد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از آنجایی که باید بی ضررترین داروها «او تی سی» باشند و نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرند تا از طریق نسخه الکترونیک به مردم ارائه شود، طرح دارویار به اجرا در آمد.
وی ادامه داد: در سازمان غذا و دارو، جوانان دانشمند ، مومن و جهادی کار شبانه روزی انجام دادند، ۹۶۰۰ قلم دارو با کد و مبالغ مشخص را بررسی کردند، یارانه سلامت به داروهایی که افزایش قیمت داشتند تعلق گرفت  تا پرداختی از جیب مردم افزایش نیابد و  ابر سامانه  هوشمند یارانه تی تک تدوین شد. بنابراین داروها در داروخانه ها و بیمارستان‌ها از لحاظ قیمتی کنترل می‌شوند.
اجرای موفق طرح دارویار
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چون ما احتمال می‌دادیم که اگر طرح دارویار از قبل اعلام شود شاهد احتکار دارو خواهیم بود، بدون اعلام قبلی و شبانه این طرح را اجرایی کردیم و به صورت کاملا موفق انجام شد. 
عین‌اللهی افزود: با تمهیدی که قبلا انجام شده بود و با همکاری سازمان برنامه و بودجه چهار هزار میلیارد تومان به داروخانه‌ها دادیم و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. 
دارویار توجیه اقتصادی هم دارد
وی با بیان اینکه باید همه انرژی خود را صرف تولید کنیم، اظهار کرد: ما چون همیشه در معرض تهدید و تحریم دشمنان قرار داریم، باید روی پای خود بایستیم و خودکفا شویم، بنابراین طرح دارویار توجیه اقتصادی دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دانشمندان گرانقدری داریم که دانش روز را در این زمینه دارند.
وی تاکید کرد: می‌توانیم با تکنولوژی بالا دارو تولید کنیم و کمبود دارویی نیز از بین می‌رود و ما به سمت تقویت تولید داخلی می‌رویم.
کاهش ۲۰ قلم کمبود دارو 
عین اللهی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری باید به سمت تولید سوق داده شود، گفت: سرمایه گذاران اگر در تولید دارو مشارکت کنند، صدرصد سود خواهند کرد. در شرایطی هستیم که باید در تولید دارو مشارکت کنیم.
وی افزود:  در طرح دارویار در همین یک ماه اخیر ۱۰۰ قلم کمبود دارویی به ۸۰ قلم دارو کاهش یافته است و ما قطعا این کمبودها را جبران خواهیم کرد و انشالله به خودکفایی می‌رسیم.
توجه به مناطق محروم
وزیر بهداشت با اشاره به دیگر دستاوردها در حوزه بهداشت و درمان گفت: باید به سمت عدالت درمانی و بهداشتی حرکت کنیم چرا که تراکم مراکز درمانی در نقاط مختلف کشور متفاوت است؛ باید به مناطق کم برخوردار بیشتر رسیدگی شود و از این حیث ما ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی را به مناطق محروم اختصاص دادیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در کشور بهره‌وری است، گفت: هزار بیمارستان، ۱۱۰ هزار تخت و ۵۰۰ هزار پرسنل داریم. بنابراین بهره‌وری مراکز دولتی باید افزایش یابد و موانع برداشته شود. از این حیث ما سقف درآمد کارانه را در مناطق محروم برداشتیم و این سبب می‌شود پزشکان بیشتر در بخش دولتی مشغول به کار باشند.
دکتر عین‌اللهی ادامه داد: میزان تعرفه خدمات را در بخش‌های دولتی و خصوصی به هم نزدیک کردیم، تا بخش دولتی بتواند انگیزه حضور افراد را ایجاد کند. شبکه های بهداشتی تقویت شده است.
صدور مجوز استخدام دوهزار بهورز
وی ادامه داد:  245 طرح بهداشتی را در زیربنای بیش از 108 هزار متر مربع در دستور کار داریم که پنچ هزار و 500 پروژه تا پایان سال را تمام می‌کنیم که چهار هزار و 600 پروژه عمدتا بهداشتی هستند. 
وزیر بهداشت گفت: همچنین ۶۷ هزار نفر در رده های مختلف نظام سلامت تبدیل وضعیت شدند و مجوز استخدام 2 هزار بهورز در راستای تقویت شبکه بهداشتی و درمانی نیز داده شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از افتخارات ما بهورزان هستند و از آنجایی که بهورزان از نیروهای بومی هستند که در شبکه‌ها و خانه های بهداشت به مردم خدمت می کنند باید مورد توجه قرار گیرند. سیاست ما  بومی‌گزینی این نیروهاست.
کمک شایان نسخه الکترونیک به مدیران و مردم 
عین‌اللهی درباره نسخه الکترونیک به ارائه توضیحات بیشتر پرداخت و گفت: ما امروزه با یک انفجار اطلاعاتی و تحول در کارها با پیشرفتی که در سخت افزارها اتفاق افتاده رو به رو بوده و با هوشمندسازی مواجه هستیم.
وی افزود: نسخه الکترونیک و پرونده الکترونیک ابزاری است که به مدیران و مردم کمک‌های شایانی می‌کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اهمیت پرونده الکترونیک اشاره کرد و افزود: طرح پرونده الکترونیک و برنامه پزشک خانواده باید با جدیت دنبال شوند. در گذشته ۵۰۰ سامانه داشتیم که باید با وزارتخانه های دیگر متصل می شدند تا کارآیی لازم را داشته باشند.  
اهمیت توجه به معضل جمعیت
وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت و با بیان اینکه جمعیت کشور در حال پیر شدن است، گفت: ابتدای انقلاب رشد جمعیت بالای چهار درصد بود. کشوری موفق است که نیروی جوان و مولد داشته باشد. اما اکنون رشد جمعیت به یک و شش دهم رسیده و با ادامه این روند در آینده رشد جمعیت منفی هم می شود.
عین‌اللهی با بیان اینکه  در برخی موارد وزارت بهداشت در سال‌های گذشته مقصر بوده، گفت: این تفکر غلط وجود داشته که یک فرزند کافی است و در اختیار قرار دادن وسایل پیشگیری از بارداری، سبب شده تا رشد جمعیت منفی شود.
وی تاکید کرد: ما اکنون فقط ۶ تا ۷ سال فرصت استفاده از پنجره جمعیتی را داریم و به همین دلیل قانون جوانی جمعیت مصوب شد.
3.5 میلیون افراد نابارور ولی علاقمند به داشتن فرزند
عین اللهی با بیان اینکه در وزارت بهداشت قرارگاه جوانی جمعیت تشکیل داده‌ایم، افزود: ما وظایف مهم خود را انجام می دهیم که یکی از این وظایف مهم درمان ناباروری است. 
وی تصریح کرد: سه و نیم میلیون نفر در کشور نابارور ولی علاقمند به داشتن فرزند هستند. بنابراین شبکه درمان ناباروری را در کشور ایجاد کردیم و به هر دانشگاه علوم پزشکی دستور داده شده مراکز درمان ناباروری را ایجاد کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: 90 درصد هزینه ناباروری در بخش دولتی و 70 درصد در بخش خصوصی توسط بیمه ها پرداخت خواهد شد و امیدواریم با تلاش دولت و مردم این مشکل مهم را حل کنیم
دیدار با وزیر بهداشت پنج کشور
وی با اشاره به ارتقای دیپلماسی سلامت، گفت: دیپلماسی سلامت در ارتباطات بین المللی امری مهم است و نیمه شهریور با وزرای بهداشت پنج کشور دیدار و گفت و گو خواهیم داشت.
تعرفه گذاری خدمات پرستاری از شهریور 
عین الهی به تعرفه خدمات پرستاری اشاره کرد و اظهار داشت: تعرفه پرستاری پس از ۱۵ سال به تصویب هیات دولت رسید و آخر شهریور اجرایی می‌شود و از ابتدای سال ما همه پرداختی‌ها را انجام خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری فارس

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2621426
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد