• ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
  • 0k نظر «نمایش»

درخواست ابطال و اصلاح آیین‌نامه افزایش حقوق کارمندان دولت

درخواست ابطال و اصلاح آیین‌نامه افزایش حقوق کارمندان دولت

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

ابطال آیین‌نامه افزایش حقوق کارمندان دولت در دستور کار مجلس

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزار خبرآنلاین، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1402 گفت: انتظار داریم تا آیین‌نامه افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان دولت ابطال شود و برای اصلاح به دولت بازگردانده شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس از بررسی تخلف دولت در آیین نامه ابلاغی جدید در خصوص چگونگی افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌های کارکنان دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور خبر داد.

رحیم زارع درباره افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: از آنجا که تخلف دولت در آیین نامه ابلاغی جدید چگونگی افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌های کارکنان دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور محرز است انتظار داریم این آئین نامه بزودی در هیئت تطبیق باطل و برای اصلاح به دولت بازگردانده شود.

او خاطر نشان کرد: دولت با تخلف از قانون بودجه ۱۴۰۲؛ خودسرانه افزایش حقوق ۲۰ درصدی سال جدید کارکنان خود را محدود و برای آن سقف حداکثر ۷ برابری حداقل حقوق تعیین کرده است.

به گفته زارع در تبصره ۲ آئین نامه ابلاغی اخیر دولت سقف حقوق دریافتی ماهانه کارکنان دستگاه‌های ماده ۲۹ قانون برنامه ششم حداکثر ۷ برابر حداقل حقوق دولت در سال ۱۴۰۲ و به میزان ۲۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان تعیین شده که این روش محاسبه مبنای قانونی ندارد و تخلف محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: رقم افزایش ۲۰ درصدی حقوق که برای همه گروه‌های کارکنان دولت در قانون بودجه ۱۴۰۲ تعیین شده در حد مقدورات نسبتا عادلانه بوده و تلاش شده باتوجه به متغییرهای تورمی؛ سنوات خدمتی و رتبه بندی‌های تخصصی؛ رضایت کلی کارکنان دستگاه‌های ماده ۲۹ قانون برنامه ششم از جمله نخبگان و متخصصان؛ اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها؛ قضات و پزشکان مناطق محروم و دور افتاده را برای ادامه خدمت موثر جلب کند.

دولت ۱۵ فروردین آیین نامه چگونگی پرداخت افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد کارکنان دستگاهای اداری اجرایی کشور را در سال جدید در دو تبصره و ۱۰ بند تصویب و به همه این دستگاه‌ها ابلاغ کرد.

براساس قانون همه آیین‌نامه‌ها و مصوبات دولت برای آنکه ضمانت و نفوذ اجرایی داشته باشند باید نخست در هیئت تطبیق مصوبات دولت با قانون که در مجلس مستقر و زیر نظر رئیس مجلس است، بررسی شوند.

درصورتی که این مصوبات خلاف و مغایر با قوانین باشد در این هیئت ابطال می‌شوند.

منبع: خبرگزاری خبر آنلاین

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2722648
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد