۷ سال پیش

دریافت بیمه بیکاری بیش از ۷۰۰۰ گیلانی

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به آمار هشداردهنده و بالای مقرری بگیران بیمه بیکاری دراین استان گفت: 741 میلیاردو 256 میلیون ریال مقرری بیمه بیکاری به بیش از 7000 گیلانی درسال 94 پرداخت شده است که این آمار جای بسی تامل در وضعیت اشتغال استان دارد.

جهت مشاهده اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک کنید


به گزارش ایسنا، «جمیل حق‌پرست» در آغاز هفته تأمین اجتماعی در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته تأمین اجتماعی به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی استان اظهار کرد: تفاوت تأمین اجتماع با دیگر سازمان‌ها و ادارات در این است که مخاطبین آن در واقع شرکای اجتماعی و سهامداران مجموعه می باشند و این مهم وظیفه ما را در ارائه خدمات مطلوبتر و جلب رضایتمندی آنان سنگین تر می کند.
وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش کارگران روز مزد و حقوق بگیر به صورت اجباری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است.
حق‌پرست افزود: تکیه گاه اصلی تأمین اجتماعی مشارکت سه جانبه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و دولت در عرصه های مختلف سیاستگذاری، تصمیم‌گیری های کلان و تأمین منابع مالی است.
وی تأکید کرد: تأمین اجتماعی به مثابه ابزار توزیع مجدد درآمدها، بستر و زمینه‌ساز توسعه و برقراری عدالت تلقی شده و از محورهای آن است که از آن به‌عنوان الگویی متوازن برای بالندگی و شکوفایی جامعه یاد می کنند و امنیت‌دهنده به محیط  و ضامن آرامش نیروهای مولد کشور و خانواده آنها محسوب می شود.
مدیر کل تأمین اجتماعی گیلان خاطرنشان کرد: استان گیلان دارای 2 میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت است و 3 درصد جمعیت کل کشور در استان گیلان زندگی می کنند و 1 میلیون و 164 هزارو 150 نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند که از این تعداد 388 هزارو 952 نفر بیمه شده اصلی و 102 هزارو 956  نفر مستمری‌بگیر هستند.
وی یادآور شد: استان گیلان تقریبا 3 درصد جمعیت کل کشور را در خود جا داده است که نسبت 3 درصدی بیمه‌شدگان اصلی به مجموع کشوری بیانگر توزیع یکسان و نسبت منطقی این شاخص اساسی در استان است اما نسبت 4.5 درصدی تعداد مستمری‌بگیران یکی از بارزترین نمادهای سالمندی و تمایل گروه‌های مختلف به استفاده از شرایط  بازنشستگی و در نتیجه  افزایش میزان پرداختی‌های تعهدات بلند مدت و فاصله گرفتن هزینه ها به نسبت منابع است.
حق پرست با اشاره به تعداد بالای مستمری بگیران گیلانی خاطرنشانکرد: شمار فراوان مستمری‌بگیران هشدار جدی در نظام‌های بیمه‌ای تلقی می شود و این امردر استان گیلان موجب قرار گرفتن در پایین ترین میزان پشتیبانی کشور با نسبت 8/3 شده است.
وی هم‌چنین به آمار بالای مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در گیلان اشاره و اضافه کرد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان نیز با 4 درصد متاسفانه از نسبتی بیش از حد متوسط سهم سه درصدی بیمه‌شدگان به کل کشور برخوردار است و بابت پرداخت مقرری بیمه بیکاری بیش از 7000 مشمول این تعهدات درسال 94 رقمی افزون بر 741 میلیاردو 256 میلیون ریال پرداخت کرده است این این آمار جای بسی تأمل دارد.
حق‌پرست یادآورشد: از سال 1380 با تصویب قوانین بازنشستگی پیش از موعد از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور، ماده 10 نوسازی صنایع و کارکنان دولت و قرار گرفتن گروه‌های جدید در ردیف مستمری بازماندگان (به استان قوانین حمایت از خانواده) شمار مستمری‌بگیران گیلانی بیش از سه برابر شده که بیانگر رشد افزون بر 200 درصد است.
وی در خصوص تعهدات پرداختی تأمین اجتماعی گیلان تا پایان سال 94 اظهار کرد: 13 هزارو 350 میلیارد  و 864 میلیون ریال توسط تأمین اجتماعی گیلان در قالب انواع مستمری‌های بازنشستگی، بازماندگی و از کار افتادگی، هزینه اولاد، مسکن، بن عائله مندی پرداخت شده است.
حق‌پرست افزود: تعداد مستمری‌بگیران استان در سال 94 بیش از 6 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به هفته تأمین اجتماعی 19تا 25 تیر به برنامه‌های این اداره‌کل در گیلان اشاره کرد و گفت: فردا با حضور مسئولان استانی و کشوری کلنگ احداث ساختمان اداری و درمانی تأمین اجتماعی آستانه اشرفیه به زمین زده می شود هم‌چنین شعبه سوم تأمین اجتماعی پس از دو دهه با درجه تیپ دو به صورت رسمی افتتاح خواهد شد و برنامه‌های متنوعی را در طول این هفته خواهیم داشت.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=629497
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد