• ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
  • 0k نظر «نمایش»

دریافت مجوز جذب سالانه ۲۰۰ نفر در آتش نشانی تهران

دریافت مجوز جذب سالانه ۲۰۰ نفر در آتش نشانی تهران

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

خبر کمبود 2 هزار نیرو در آتش نشانی استان تهران 

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: با کمبود 2 هزار نفر در آتش نشانی پایتخت مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قدرت الله محمدی عصر سه شنبه در یک نشست خبری و در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا، گفت: در مورد ساختمان های پرخطر تهران اقداماتی در راستای ایمن سازی در یک سال اخیر انجام شد که هم اکنون تعداد این ساختمان ها از ۱۲۹ به ۱۱۹ مورد کاهش یافته است که با پیگیری های فراوان تعداد ۱۰ ساختمان پرخطر پایتخت ایمن سازی شد.

وی با بیان اینکه با بازدید میدانی کارشناسان آتش نشانی ۳۳ هزار پلاک ناایمن شناسایی شد، گفت: پرونده این ساختمان ها در چهار سطح تشکیل شده است و براساس سطح بندی ناایمن بودن ساختمان ها، مالکان متعهد شدند اقدامات ایمن سازی را انجام دهند.

محمدی در خصوص ایمن سازی بازارهای گل نیز گفت: بازار گل شهید محلاتی با اقدامات لازم ایمن سازی شد اما، بازار گل امام رضا (ع) در گردنه تنباکویی هنوز ناایمن است و نیاز به اقدامات لازم دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران یادآوری کرد: در موضوع بازار گل شهید محلاتی پرونده در دستگاه قضایی است و قرار است آنجا تملک شود تا مرکزی برای بازار گل باشد اما در حال حاضر به هیات امنا دستورالعمل ارائه و آموزش‌های لازم داده شده است و قرار شد برای بازار گل امام رضا دستور قضایی پیگیری شود تا تعیین تکلیف شود.

وی در خصوص ایمن سازی مراکز تجاری نیز گفت: ایمن سازی مرکز تجاری معروف در خیابان جمهوری و کارهای مربوط به آن در حال انجام است؛ همچنین ساختمان علاءالدین همکاری لازم را انجام داد که تاکنون ۹۰ درصد از آن ایمن سازی شده است.

محمدی اظهار کرد: هم اکنون ۲ هزار آتش نشانی در ناوگان کمبود داریم و با پیگیری هایی که انجام شد، توانستیم مجوز استخدام سالانه ۲۰۰ آتش نشان را کسب کنیم تا این مشکل برطرف شود همچنین در خصوص مشکل مسکن آتش نشانان نیز قرارگاهی تشکیل شده است که در فاز نخست قرار است ۲ هزار واحد مسکونی در شهر تهران ساخته شود.

وی با اشاره به وعده رئیس جمهور برای حل مشکل سختی کار آتش‌نشانان، گفت: به دلیل اینکه این افراد کارمند رسمی دولت هستند باید ۲۵ سال خدمت کنند که آقای رئیس جمهور قول دادند و در حال پیگیری برای رفع این مشکل بعد از ۴۰ سال هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با بیان اینکه آتش نشانان حادثه پلاسکو شهید ایثار محسوب شدند، گفت: پیگیر هستیم تا سایر شهدای آتش‌نشان نیز در بنیاد شهید شهید محسوب شوند.

وی در مورد ایمن سازی مراکز درمانی نیز گفت: وزیر بهداشت و درمان وارد این موضوع شد و دستور تخلیه چند مورد از بیمارستان‌های تهران را اعلام کرد و سپس بخشنامه‌ای صادر کرد که مجوز سالانه فعالیت مراکز درمانی منوط به مجوز آتش نشانی است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰۰ مجوز در این حوزه صادر شده است، افزود: روز گذشته یکی از بزرگترین بیمارستان‌ها به صورت داوطلبانه برای ایمن سازی بیمارستان کمک خواستند و ما نیز آماده همکاری هستیم.

محمدی تاکید کرد: بهترین شاخص برای ایمنی ساختمان‌ها، پلاک ایمن و پایان کار است و برای ساختمان‌های جدید پایان کار همراه با اسناد و مدارک ارائه می‌شود و تا زمانی که ضوابط آتش‌نشانی رعایت نشود، پایان کار داده نخواهد شد.

وی افزود: باید تلاش شود که دیگر اتفاقی مانند پلاسکو رخ ندهد و از بروز چنین حوادثی پیشگیری کنیم، بر همین اساس برای آموزش شهروندی و پیشگیری ردیف مشخصی در بودجه پیش‌بینی شده است.

محمدی گفت: این سئوال پیش می آید که در کدام دانشگاه های کشور رشته مهندسی حریق تدریس می‌شود؟ قطعاً باید دانش آموختگانی داشته باشیم که بتوانند در این حوزه فعالیت کنند اما آموزش شهروندی کمرنگ است و باید به این مطلب پرداخته شود تا شاهد کاهش آسیب‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه مراکز بهداشتی و درمانی خط قرمز ما است، افزود: تعداد زیادی از شهروندان به این مراکز مراجعه می‌کنند که بیمار هستند و اگر حادثه آتش سوزی رخ دهد، رنج این افراد ۱۰ برابر می‌شود و تمرکز ما روی این مراکز است.

به گفته محمدی، مدارس و مراکز آموزشی یکی از نقاط هدف در این دوره است که به آن پرداخته خواهد شد و در مرحله بعدی مراکز تجاری و بازار است که مورد توجه ویژه قرار دارند.

وی با اشاره به تردد روزانه ۲ میلیون نفر از مترو تهران نیز، گفت: کمیسیون جداگانه ای برای مترو گذاشته‌ایم تا اگر اتفاقی رخ داد، قدرت مدیریت بحران داشته باشیم.

وی ادامه داد: تا قبل از این ارتباط رادیویی زیرزمین با روی زمین نداشتیم اما این امکان در حال حاضر آغاز شده است و تا ۶ ماه آینده کل مترو با روی زمین ارتباط خواهد داشت تا در موقع خطر قدرت کنترل و فرماندهی داشته باشیم.

محمدی گفت: دانشکده علمی و کاربردی برای اولین بار امسال رشته مهندسی حریق را پذیرش کرد و حدود هفت هزار نفر از مهندسان سازمان نظام مهندسی را آموزش دادیم تا در مواقعی که به ساختمان‌ها وارد می‌شوند، بتوانند در خصوص مسائل ایمنی اقدامات بیشتری انجام دهند.

به گفته وی، آموزش یک میلیون نفر از شهروندان در سالجاری هدفگذاری شده است قرار است در برنامه چهارم نیز حدود پنج میلیون نفر از شهروندان آموزش‌های لازم را فرابگیرند.

محمدی اظهار کرد: مناقصه خرید و ارتقای تجهیزات آتش نشانی به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برگزار شد و تا پایان سال نیز ۲ ایستگاه جدید نیز افتتاح می شود که یکی از آنها در اردیبهشت به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2691849
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد