۷ سال پیش

در موضوع مشاغل سخت و زیان آور با فعالان اقتصادی هم فکر هستیم
اطلاعات بیشتر

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی  گفت: در موضوع مشاغل سخت و زیان آور با فعالان اقتصادی هم فکر هستیم و به همین دلیل با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فهرست ۱۲۰۰ گانه مشاغل سخت و زیان آور به ۱۳ ردیف کاهش یافته است.

جهت مشاهده آخرین اخبار مشاغل سخت اینجا کلیک کنید


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در نشست با اعضای اتاق بازرگانی با بیان اینکه کارفرمایان صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: از تولیدکنندگان کشور که در شرایط سخت اقتصادی و کسب و کار سالهای اخیر به دلیل کاهش بودجه، فشارهای تحریم، مشکلات نقدینگی تحت فشار بودند اما مانع تعطیلی کارگاهها شدند، تقدیر می کنم.
وی تصریح کرد: اگرحس همبستگی و همت والای کارفرمایان کشور نبود، فضای تولید و به تبع آن سازمان تامین اجتماعی با مشکلات بیشتری مواجه می شد.
دکتر نوربخش با بیان اینکه سازمان های بیمه گر اجتماعی مولود جامعه کارفرمایی هستند، گفت: دلیل آن را می توان در کمک به تولید امنیت اجتماعی، آسودگی نیروهای مولد و انتقال مسائل کارگری از کارگاهها به سازمان های بیمه گر جستجو کرد که کارفرمایان به نقش این سازمان ها واقف شدند.
وی در ادامه به هزینه های سازمان تامین اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: این سازمان ماهیانه در سال جاری ٥٢٠٠میلیارد تومان برای پرداخت تعهدات هزینه می کند که شامل ٣٤٠٠ میلیارد تومان مستمری که یک و نیم برابر پرداختی دولت در بخش یارانه هاست، ٢١٠میلیارد تومان بیمه بیکاری، یک هزار میلیارد تومان در بخش خرید خدمات درمانی و ٤٠٠ میلیارد تومان در قسمت مراکز درمانی ملکی و مابقی هزینه های اداری و پشتیبانی و سرمایه گذاری است.
دکتر نوربخش افزود: بودجه این سازمان متکی به دولت نیست و از منابع حق بیمه های وصولی تامین می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به تشریح دلایل افزایش نامتعارف هزینه های این سازمان در چند سال  گذشته اشاره کرد و گفت: در هشت سال دولت های نهم و دهم اتفاقاتی بر سر این سازمان افتاد که بی نظیر بود.
وی ادامه داد: کل بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی در سال ٨٠، ٢٢٠٠میلیارد تومان و در سال ٨٤ به ٤٢٠٠میلیارد تومان رسید.
دکتر نوربخش با بیان اینکه در سال ٩٢ دکتر روحانی سازمان تامین اجتماعی را با بدهی٦٠ هزار میلیارد تومان تحویل گرفت، گفت: علت افزایش این بدهی ها، تصویب ١٨ قانون بدون منبع در مجلس و دولت بود که به این سازمان تحمیل شد.
وی مشاغل سخت وزیان آور، تعدیل نیروهای انسانی و معافیت های قانونی را از دیگر دلایل افزایش بی رویه هزینه های سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در سال ٨٤، یک میلیون و٢٠٠ هزار مستمری بگیر تحت پوشش این سازمان بودند، افزود: در سال ٩٢ این آمار به ٢ میلیون و ٣٠٠ هزار نفر رسید.
دکتر نوربخش اظهار داشت: قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان مصوب سال ٨٨ مجلس شورای اسلامی، ٧٩٠٠میلیارد تومان برای این سازمان بارمالی ایجاد کرد.
وی با تاکید بر اینکه اعتماد بیمه شدگان وشرکای اجتماعی بالاترین برند یک سازمان بیمه گر اجتماعی است، گفت: متاسفانه در دولت گذشته به این حیثیت خدشه وارد شد که در دولت تدبیر و امید این سازمان به مسیر ماموریت های اصلی و خدمت رسانی به جامعه هدف بازگشت.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه کارفرمایان و کارگران صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: سعی کردیم این ادبیات و جلب مشارکت ذینفعان را مدنظر قرار دهیم.
دکتر نوربخش، قانونمداری را راهبرد سازمان تامین اجتماعی عنوان و تصریح کرد: اجرای آرای دیوان عدالت اداری در این سازمان واجب است و سال گذشته سازمان تامین اجتماعی در تعامل با دیوان عدالت اداری، دستگاه برتر شد.
وی افزود: در ٣سال گذشته یک قانون علیه سازمان تامین اجتماعی در مجلس شورای اسلامی تصویب نشد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، سه جانبه گرایی را اصل اساسی هر صندوق بیمه ای دانست و گفت: تلاش می کنیم این اصل در این سازمان رعایت شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته برای تأمین هزینه خدمات این سازمان تلاش شده است و باید توجه داشت که مستمری مثل پروژه عمرانی نیست که بتوان آن را متوقف کرد یا پرداخت های مربوط به آن را صورت نداد بلکه مردم ۳۰ سال کار می کنند و  امیدوار به دریافت مستمری دوران بازنشستگی هستند.
دکترنوربخش ادامه داد: مدیران سازمان تامین اجتماعی باید پاسخگو باشند و به جرات می گوییم خط قرمز ما مسائل مالی و سلامت اداری است.
وی ادامه داد: در موضوع مشاغل سخت و زیان آور با فعالان اقتصادی هم فکر هستیم و به همین دلیل با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فهرست ۱۲۰۰ گانه مشاغل سخت و زیان آور به ۱۳ ردیف کاهش یافته است.
دکتر نوربخش به مصوبات ماههای گذشته سازمان تامین اجتماعی در حمایت از تولیدکنندگان اشاره کرد و افزود: اجرای بخشودگی جرائم بیمه ای تولیدکنندگان و عدم اخذ مفاصا حساب از بخش خصوصی در هنگام دریافت تسهیلات از این دست اقدامات است.
دکتر نوربخش گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان تامین اجتماعی ٨ هزار میلیارد تومان بدهکارند اما سیاست این سازمان در قبال این افراد ایجاد فشار مضاعف بر آنها نیست و برای پرداخت دیون تعامل و گفتگو را مورد توجه قرار داده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تعامل با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از برنامه های این سازمان است، گفت: همواره در جلسات این تشکل ها شرکت کردیم و بر ادامه این راه تاکید داریم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=634415
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد