• ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
  • 0k نظر «نمایش»

دستور جذب ۱۰۰۰ نفر از نخبگان در دستگاه های اجرایی

دستور جذب ۱۰۰۰ نفر از نخبگان در دستگاه های اجرایی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

پیگیری جذب 1000 نخبه در دستگاه های اجرایی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس بنیاد نخبگان استان همدان گفت: رئیس جمهور دستور جذب 1000 نفر از نخبگان در دستگاه های اجرایی را داده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان به فعالیت بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در این استان اشاره و مطرح کرد: در همایش سالیانه اجتماع نخبگانی که مهرماه سال‌جاری در تهران برگزار شد، رئیس جمهور در حوزه عملی به دستگاه‌های اجرایی دستور جذب ۱۰۰۰ نفر از نخبگان را داد که در حال پیگیری است.

موسی اعظمی چهارشنبه دوم آذرماه در همایش تجلیل از استعدادهای برتر و آینده سازان استان همدان در سالن اجتماعات دانشگاه ملایر، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور شخصا در این همایش‌ها حضور پیدا کردند، اظهار کرد: رئیس جمهور در این جلسات بر استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در حوزه‌های مختلف و پرداخت تسهیلات و خدمات به این قشر تاکید ویژه داشت.

اعظمی ادامه داد: طبق دستور العمل ابلاغی از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها، باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی اجتماعات نخبگان را یکی از ماموریت‌های بنیاد دانست و گفت: این اجتماعات برای دو گروه اساتید و سرآمدان، دانشجویان و دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال با برنامه ریزی و تنوع بیشتر این همایش در بخش دانش آموزی و دانشجویی را در دانشگاه ملایر برگزار کردیم، مطرح کرد: همایش اساتید و سرآمدان نیز در یکی از دانشگاه‌های شهر همدان برگزار خواهد شد.

اعظمی هدف از برگزاری این همایش را معرفی بنیاد نخبگان به دانشگاه، تجلیل و تکریم نخبگان و دانشجویان برتر و انجام کار فرهنگی با تجلیل از نخبه شهید استان «شهید احمدرضا احدی» دانست و افزود: استان همدان از استان‌های پیشرو در جامعه نخبگان، دانش آموزی، دانشجویی، اساتید و فرهیختگان است.

وی با بیان اینکه در کشور آمار قابل توجهی از نخبگان داریم، تصریح کرد: به علت شرایط خاص و سیاست‌های بنیاد، آمار و ارقام را نمی‌توان اعلام کرد اما به دنبال جمع آوری اطلاعات نخبگان قدیمی هستیم که از گذشته بیش از ۱۰۰۰ نخبه داریم.

اعظمی به فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان اشاره و بیان کرد: یک بخش این شرکت‌ها در دانشگاه‌ها، بخش دیگر در دستگاه‌های اجرایی و بخشی در پارک‌های علمی و فناوری مستقر هستند.

۲ برابر شدن تعداد شرکت‌های دانش بنیان

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان ادامه داد: تا سال گذشته ۶۰ شرکت دانش بنیان در استان داشتیم که در حوزه‌های فناوری، کشاورزی و صنعتی فعال بودند.

اعظمی از دو برابر شدن تعداد شرکت‌های دانش بنیان در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: با توجه به شعار امسال، مدیریت ارشد استان تلاش ویژه داشته که این شرکت‌ها را ارتقاء بدهد و شواهد نشان می‌دهد که حدود ۴۰ شرکت افزایش داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب خودشان از بانیان بنیاد نخبگان هستند، گفت: در سال ۱۳۸۳ با تدبیر ایشان این بنیاد ایجاد و در سال ۸۴ زیر نظر معاونت علمی ریاست جمهوری مشغول فعالیت شد.

اعظمی به بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی امسال خود مبنی بر حمایت از نخبگان، مطرح کرد: ایشان به حمایت از نخبگان تاکید داشته و فرمودند که ظرفیت نخبگان باید قدر دانسته شود و انتظاری که از نخبگان می رود این است که نخبگان علم خود را برای توسعه جامعه قرار دهند و انتظارات نخبگان از جامعه نیز برآورده شود.

 رئیس بنیاد نخبگان استان همدان خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، دستگاه‌های اجرایی باید نهایت همکاری را با نخبگان داشته باشند تا شاهد فرار مغزها و خروج نخبگان از کشور نباشیم.

وی با تاکید بر ضرورت پیوند صنعت و دانشگاه برای پیشرفت و توسعه کشور، گفت: اگر این اتفاق نیفتند، علم بدون استفاده می‌شود و بخش اجرایی نیز بدون علم ناتوان است.

وی با بیان اینکه امروز بخش اجرا و دانشگاه هر دو از دولت ارتزاق می‌کنند و این ارتزاق باعث شده که اعلام نیازی نداشته باشند و نیازها از سفره دولت صورت می‌گیرد، افزود: باید تلاش شود این دو به هم اعلام نیاز کنند.

اعظمی یادآور شد: یکی از برنامه‌های مصوب ما که به صورت سند ملی از کشور ابلاغ شده، این بخش است و امیدواریم با حضور نخبگان بتوانیم استانی توسعه یافته در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

اساتید دانشگاه تعصب و غیرت ملی را در روح و روان جوانان نخبه ایجاد کنند

امام جمعه ملایر نیز با بیان اینکه  پیشرفت‌های امروز کشور از برکت تلاش و وجود نخبگان است، گفت: آفت مجموعه نخبگان این است که دچار ناامیدی شوند.

 حجت الاسلام محمدباقر برقراری ادامه داد: جامعه علمی ما نباید دچار ناامیدی شود و این بزرگترین آسیب است و دشمن هم همین را می خواهد.

برقراری تاکید کرد: باید دست بنیادهای دانش بنیان را  بگیریم تا بتوانیم از این مجموعه‌ها کشور را به استقلال برسانیم.

وی با بیان اینکه مسئولین ما باید موانع و مشکلات را از سد راه  نخبگان بردارند، تصریح کرد: نخبگان سرمایه‌های علمی کشور ما هستند و اساتید دانشگاه نیز باید این امید و توان را به نخبگان و یک تعصب و غیرت ملی را در روح و روان جوانان نخبه ایجاد کنند.

برقراری با تاکید براینکه ما باید آینده کشور را به دست نخبگان بسپاریم و خلا ها را پر کنیم، گفت: اساتید حوزه‌های علمیه می‌توانند در این زمینه بسیار موثر باشند.

برقراری آینده این کشور را در دست نخبگان دانست و گفت: نخبه کسی است که به آینده کشور خودش تعلق خاطر داشته باشد و بتواند نداشته‌ها را به داشته‌ها تبدیل کند؛ سخنان امیدوار کننده بزند و پر انرژی باشد و بتواند دیگران را نیز به سمت علم و فناوری دعوت کند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه هر نخبه خودش یک دانش بنیان است، افزود: امروز دشمن نخبگان ما را مورد هدف قرار داده چراکه از وجود نخبگان نگران است پس ما باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی خطاب به نخبگان تاکید کرد: هرگز دشمن را از سرناچاری  و منفعت دعوت به سازش نکنید چرا که قطعا خداوند با شما است؛ «شهید حسن تهرانی مقدم» با توکل به خدا موفق به ساخت موشک و با توسل به اولیای خدا تبدیل به پدر موشکی ایران شد.

امام جمعه ملایر طرح‌هایی مانند طرح شهید مقدم که حامی بنیاد های علمی و پژوهشی است از دستاوردهای این انقلاب دانست و ادامه داد: نخبگان بدانند این نظام حامی نخبگان و جامعه علمی کشور است و می تواند امیدواری را برای نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان به همراه داشته باشد.

برقراری با تاکید بر اینکه دشمنان هرگز به نفع ملت ما قدمی بر نداشته‌اند، مطرح کرد: دشمنان سراب را آب معرفی می‌کنند و باید بدانیم خداوند عزت را با تمام وجود و ابزار به ما داده است.

وی با اشاره به زندگی نخبگان و  شهدایی چون شهید چمران، اظهار کرد: شهید چمران  یک نخبه علمی بود و کار علمی خود را انجام داد اما با حمله دشمن، نخبگی خود را به جنگ آورد و در دنیا به یک نخبه بزرگ در جنگ‌های نامنظم تبدیل شد.

برقراری در ادامه تصریح کرد: ما هرگز دست ذلت به سوی دشمنان و بیگانگان دراز نخواهیم کرد و شهدای چون شهید احدی این را به اثبات رسانده‌اند و امروز نیز ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2664578
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد