• ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
  • 1k نظر «نمایش»

دوره آموزشی مهارت معلمی یک ساله است

دوره آموزشی مهارت معلمی یک ساله است

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

دوره آموزشی مهارت معلمی یک ساله است

جهت ورود به صفحه اخبار دوره آموزشی آزمون استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدامی دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اصلی استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


خبر 20 خرداد 96: دوره آموزشی مهارت معلمی یک ساله است (منبع: خبرگزاری تسنیم)

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: هشت هزار نفر طبق قانون از سال ۹۶ تا ۹۷ دوره یکساله مهارت‌آموزی را طی خواهند کرد و این افراد مشمول دریافت حقوق نیستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سومین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور آبان 95 برگزار و نتایج این آزمون در تاریخ 6 دی 95 اعلام شد، بنابر اعلام آموزش و پرورش، در این آزمون 4 هزار و 7 نفر زن و 5 هزار و 993 مرد پذیرفته شده‌اند و این افراد ملزم به گذراندن دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی خواهند بود.

پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مرحله مصاحبه علمی و گزینش را نیز طی کرده‌اند اما تا به امروز نتایج نهایی از سوی وزارت آموزش‌وپرورش اعلام نشده است تا پس از آن دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان توسط دانشگاه فرهنگیان برگزار شود.

تعدادی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش طی تماس با خبرگزاری تسنیم از تاخیر 7 ماهه در اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش ابراز نارضایتی کرده و عنوان کردند: با توجه به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آبان 95 و با گذشت بیش از 7 ماه هنوز نتایج نهایی پذیرفته شدگان از سوی آموزش‌وپرورش اعلام نشده است در حالیکه در صفحه 12 بند 6 دفترچه استخدام قید شده است احکام کارگزینی از تاریخ اول مهر 96 صادر خواهد شد، اما با تعلل در اعلام نتایج ممکن است پذیرفته‌شدگان به جای مهر 96 از مهر 97 وارد مدارس شوند در چنین حالتی از زمان برگزاری آزمون تا ورود به شغل معلمی بیش از 1.5 سال زمان می‌گذرد در حالیکه بسیاری از افراد شرکت کننده در این آزمون به حقوق این شغل نیاز دارند.

همچنین در دفترچه آزمون استخدامی دستگاه‌‌های اجرایی سال 95 در رابطه با جذب نیرو در آموزش‌وپرورش آمده است: در صورت موفقیت در دوره یکساله مهارت‌آموزی، احکام کارگزینی با رعایت سایر ضوابط و مقررات از جمله تایید گزینش از تاریخ اول مهر 96 صادر خواهد شد.

با توجه به اینکه نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش هنوز اعلام نشده است و طبق اعلام مسئولان آموزش‌وپرورش نتایج تا یک ماه آینده اعلام خواهد شد، در چنین شرایطی سرنوشت برگزاری دوره یک ساله مهارت‌آموزی مشخص نیست.

در همین رابطه محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه گلایه‌ها این است که پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی سال 95 باید از مهر 96 وارد آموزش‌وپرورش می‌شدند چرا از این برنامه کوتاه آمده‌ایم، گفت: در اطلاعیه استخدامی آمده است استخدام بعد از دوره یک ساله مشروط به موفقیت در آزمون صلاحیت حرفه‌ای است.

وی افزود: در پاسخ به این پرسش که چرا از تابستان امسال نتوانستیم در خدمت پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی باشیم باید بگویم این موضوع مربوط به دلایلی است از جمله اعلام نتایج و بررسی صلاحیت پذیرفته شدگان در چنین شرایطی با این واقعیت مواجه شدیم که اگر قرار باشد دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان برگزار شود و آنها مهر 96 به کلاس درس بروند، دوره‌ها ناقص و ناتمام خواهد بود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: 8 هزار نفر طبق قانون از سال 96 تا 97 دوره یکساله مهارت‌آموزی را طی خواهند کرد و هزینه‌های تحصیل آنها توسط وزات آموزش‌وپرورش و از طریق تسهیلات بانکی تأمین خواهد شد اما این افراد مشمول دریافت حقوق نیستند چون پرداخت حقوق برای افرادی است که ذیل قانون متعهدین خدمت هستند اما پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی ذیل این قانون تعریف نمی‌شوند.

قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در این رابطه عنوان کرد: مسئولان آموزش‌وپرورش از دریچه اتاق شیشه‌ای ستاد به مسائل می‌نگرند اما حرف‌های بنده از کف کلاس درس است.

وی افزود: پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش نه تنها حقوق نمی‌گیرند بلکه پول کلاس، استاد و غذا را نیز از آنها دریافت می‌کنند همچنین فردی که رسماً از کنکور در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شود در مواقعی که آموزش‌وپرورش با مشکل مواجه می‌شود بخشی از حقوق این افراد را کسر کرده و می‌گویند کار فرهنگی برایتان انجام می‌دهیم.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=791862
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k