• ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
  • 0k نظر «نمایش»

جزئیات دوره آموزشی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۴

جزئیات دوره آموزشی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۴

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

جزئیات دوره آموزشی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 94

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۸ مهر ۹۵: گذر از سه مرحله برای معلم شدن (منبع : خبرگزاری مهر)

ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش از امروز ۱۸ مهرماه آغاز شد و این اولین مرحله از شرایط معلم شدن در آموزش و پرورش است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۱۸ مهر ۹۵: آغاز دوره مهارت حرفه ای معلمی از دی ۹۵ (منبع : خبرگزاری مهر)

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: شرایط آزمون استخدامی امسال مطلوب‌تر از سال گذشته است و ما پیش‌بینی می‌کنیم از دی ماه پذیرش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی را در دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر 7 اسفند 94 :‌روش‌های گذراندن دوره آموزش معلمی (منبع :‌خبرگزاری تسنیم)

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به سه روش برای گذراندن دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی گفت:‌ افراد می‌توانند درخواست انتقال به پردیس دانشگاهی نزدیک‌تر به محل زندگی خود را ارائه دهند.
نعمت الله موسی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش وپرورش در صورت تمایل می‌توانند برای حضور در دوره‌های آموزشش معلمی درخواست انتقال ارائه دهند به عنوان مثال فردی که ساکن استان خوزستان است می‌تواند درخواست انتقال به استان خود را ارائه دهد.
وی افزود: توزیع پذیرفته‌شدگان در سطح کشور بسیار گسترده است، در بسیاری از استان‌ها تعداد پذیرفته شدگان به حد نصاب نمی‌رسید به همین دلیل نمی‌توانستیم برای آنها کلاس برگزار کنیمم بنابراین ناگزیر شدیم تا چند استان را با یکدیگر ترکیب کرده و برای پذیرفته‌شدگان دوره آموزشی برگزار کنیم.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت:‌ فردی که ساکن غرب استان یزد است و برای دوره آموزشی باید به کرمان برود اما احساس می‌کند که استان اصفهان به او نزدیکتر است،
می‌تواند درخواست انتقال به استان اصفهان بدهد.
موسی‌پور تاکید کرد: جابه جایی پذیرفته‌شدگان با موافقت پردیس‌های دانشگاهی مبدا و مقصد امکان پذیر است.
وی ادامه داد:‌ این امکان برای پذیرفته‌شدگان ایجاد شده است که بتوانند دروس مشترک را در استان خود طی کنند و سایر دروس تخصصی را در پردیس دانشگاهی پذیرفته شده بگذرانند.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: دوره‌های آموزشی در 8 استان برای خانم‌ها و 14 استان برای آقایان برگزار می‌شود و اگر فرد احساس کند استانی دیگری به او نزدیک‌تر است، می‌تواندد درخواست انتقالی ارائه دهد.
موسی پور افزود:‌ این امکان برای پذیرفته شدگان وجود دارد که به صورت تک درس در استان نزدیک به محل زندگی خود مهمان شوند همچنین در برخی از استان‌ها مانند تهران با مهمانسراهای آموزشش و پرورش مذاکره کرده‌ایم که با تخفیف و نرخ کم داوطلبان به ویژه خانم‌ها را پذیرش کنند.


خبر 4 اسفند 94 : آغاز دوره های آموزشی پذیرفته شدگان آموزش و پرورش در کرمان (منبع : باشگاه خبرنگاران جوان)

معاون پژوهش ، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از آغاز دوره های آموزشی پذیرفته شدگان آزمون استخدام پیمانی سال 94 وزارت آموزش و پرورش در استان کرمان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حمید رضا دعاگویی در جلسه ی آغاز به کار این دوره ها بر استفاده حداکثری از ظرفیت آموزش های فنون معلمی در دانشگاه فرهنگیان به منظور ایجاد آمادگی مطلوب برای حضور در کلاسهای درس از ابتدای سال تحصیلی آینده تأکید کرد.

وی خواستار توجه بیشتر به مقوله پژوهش و بهره مندی از سایت های پژوهشی وزارت آموزش و پرورش شد.


خبر 28 بهمن 94 : جزئیات کامل دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان آموزش و پرورش (منبع : خبرگزاری فارس)

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه گواهی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی بیش از سه سال اعتبار نخواهد داشت، گفت: یک روز کارورزی در مدرسه در دوره آموزشی یک‌ساله پیش‌بینی شده است.

نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس به تشریح جزئیات دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان پرداخت و اظهار داشت:‌ بر اساس یکی از مواد اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، وزارت آموزش و پرورش به نوعی موظف شده است که نیروهای خود را از طریق این دانشگاه تأمین کند یعنی هر کسی که وارد آموزش و پرورش به عنوان معلم، آموزگار و دبیر می‌شود، باید دوره خاصی را در دانشگاه فرهنگیان گذرانده باشد.

وی با بیان اینکه اساسنامه دانشگاه فرهنگیان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، افزود: با توجه به اینکه اساسنامه این دانشگاه مصوبه نهاد بالادستی و سیاستگذار است، از این نظر وزارت آموزش و پرورش ملزم به تبعیت و رعایت این مقررات است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه دو روش آماده‌سازی ورود به خدمت و تربیت معلم، برای جذب نیرو در آموزش و پرورش تعیین شده است، ادامه داد: روش پذیرش از دیپلم و تربیت معلم به عنوان لیسانس یکی از این روش‌هاست که در ماده 20 اساسنامه مطرح شده است.

وی اضافه کرد:‌ روش دیگر پذیرش از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور است یعنی افراد با تحصیلات عالیه، (لیسانس یا فوق‌لیسانس) جذب شده و آموزش آنها در دانشگاه فرهنگیان منجر به کسب شایستگی‌ها و صلاحیت‌های معلمی می‌شود که در ماده 28 اساسنامه آمده است که روش دوم مشهور به روش ماده 28 اساسنامه این دانشگاه است.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت :‌در باب روش اول، تردید کمتر است چون طول زمان نسبتاً کافی در اختیار است و آموزش‌ها بر اساس قواعد معموله دوره کارشناسی دانشگاه‌ها دنبال می‌شود به همین جهت کسی کمتر تردید می‌کند که آیا شایستگی‌ها حاصل شدند یا خیر؛‌ البته دانشگاه فرهنگیان برای حصول اطمینان نسبت به شایستگی‌ها، طی سال جاری مسئله آزمون جامع را مطرح کرده است که از این طریق بتواند اعتبار دانش‌آموختگان خود را نشان دهد و به جامعه مصرف‌کننده این اطمینان را بدهد که این معلمان، صلاحیـت‌های لازم را دارند.

وی ادامه داد: در ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ذکر شده است که تأمین بخشی از نیازهای آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه وجود ندارد مطابق ضوابط و مقررات آموزش و پرورش از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌های آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت‌آموزی در دانشگاه، بلامانع است.

موسی‌پور با بیان اینکه دوره یکساله ذکر شده در اساسنامه، دوره مهارت‌آموزی است و ما از آن به عنوان کسب شایستگی‌ها تعبیر می کنیم، افزود: ما به استناد اسناد تحولی نظام آموزش و پرورش که بر بنیاد شایستگی‌ها بنا شده‌اند از واژه «شایستگی» به جای «مهارت» استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد:‌ به عبارت دیگر فردی که کارشناس علمی رشته خودش است، پس از دوره آموزشی، شایستگی‌های مربوط به استفاده آن را در محیط آموزشی کسب می‌کند؛ به عنوان مثال ممکن است فردی کارشناس ریاضی یا ادبیات فارسی باشد اما این کارشناسی به معنای واقعی خودش منجر به کسب صلاحیت‌های معلمی نمی‌شود و باید این صلاحیت‌ها را در دوره یکساله به افراد آموزش دهیم.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه در دوره یکساله فرصت‌های لازم برای کسب صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی فراهم می‌شود، تأکید کرد: البته ما زمان این دوره‌ را کافی به مقصود نمی‌دانیم و به نظر ما، زمان یکساله، زمان اندکی برای این کار است.

وی با اشاره به اینکه معلم طراز جمهوری اسلامی، معلمی است که هویت معلمی کسب کند یعنی در شخصیت او تحولی رخ دهد که زمینه معلم شدن او را فراهم کند، گفت: این کسب صلاحیت و شایستگی معلمی، موضوعی نیست که یکساله رخ دهد و ایجاد و شکل‌گیری هویت زمان بیشتری را می‌طلبد.

* بخشی از زمان آموزش پذیرفته‌‌شدگان آزمون استخدامی در مدرسه سپری می‌شود

موسی‌پور اضافه کرد:‌ ما دوره 2 ساله را برای اینکار ضروری می‌دانیم و باید فرد در شرایط مناسب آموزشی قرار بگیرد تا مهارت و صلاحیت‌ها و هویت لازم را کسب کند اما در هر حال فعلاً در اساسنامه دوره یکساله مطرح شده است و ما تلاش کردیم برنامه‌ای را تدارک ببینیم که به لحاظ ایجاد فرصت‌های لازم برای کسب صلاحیت حرفه‌ای معلمی از غنا و کیفیت لازم برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه یک دوره 36 واحدی برای دوره آموزشی یکساله پیش‌بینی کرده‌ایم، افزود: این دوره از دو نوع متفاوت دروس شامل دروس نظری و عملی و کارورزی و کارآموزی برخوردار است و تمام کسانی که این دوره را می‌گذرانند، بخشی از زمان خود را در مدرسه صرف خواهند کرد و در ارتباط با معلمان، کار مدرسه‌داری و معلمی را تجربه خواهند کرد.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: در حقیقت افراد زیر نظر معلمان با سابقه، کار معلمی را تمرین خواهند کرد و کار و ایده‌هایشان مورد نقد و بررسی قرار خواهد شد و در نتیجه تلاش می‌شود خود را برای معلم شدن آماده کنند.

وی با بیان اینکه در دوره اول برگزاری دوره‌های آموزشی با توجه به معذوریت و محدودیت‌هایی که داریم و اینکه حتی همان یکسال زمان را نیز در اختیار نداریم، گفت: به لحاظ انطباق زمان آموزش با زمان مدرسه، زمان اصلی مدرسه را در اختیار نداریم و با توجه به اینکه این دوره از اول اسفند شروع می‌شود‌، زمان خوبی برای واقعیت‌های مدرسه‌ای که باید معلمان آینده با آن آشنا شوند، نیست.

موسی‌پور اضافه کرد:‌ زمان خوب دوره آموزشی، شروع سال تحصیلی است و اعتقاد ما بر این است که برای معلم شدن باید قبل از روز اول مدرسه در موقعیت مدرسه قرار بگیرند تا دقیقاً تجربه کنند که در روز اول مدرسه چه اتفاقی می‌افتد و بعد از روز آخر، از مدرسه خارج شوند تا تمام وقایع مدرسه را آنطور که در اکوسیستم واقعی مدرسه رخ می‌دهد ببینند و از آن طریق خود را برای معلم شدن آماده کنند.

وی با تأکید بر اینکه در دوره اول آموزشی به دلیل مشکلات مربوط به پذیرش دانشجویان، شرایط بسیار سختی داریم، افزود: سخت از این نظر که شرایط برای ایجاد فرصت‌های لازم برای کسب صلاحیت‌های حرفه‌ای معلم فراهم نیست و این نامتناسب بودن زمان احتمالاً آثاری را در کیفیت معلمی نشان می‌دهد اما به لحاظ نیازهای آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان این همکاری را کرد و حاضر شد دوره اول را با همین شرایط سخت به اجرا بگذارد.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: البته می‌دانیم از این طریق ممکن است حیثیت دانشگاه فرهنگیان از لحاظ دانشگاهی که باید موازین علمی و تربیتی را برای تربیت دانش‌آموختگان خودش رعایت کند تا حدی مخدوش خواهد شد ولی ما به لحاظ تعهدی که به آموزش و پرورش برای رفع نیازهای آن داریم بین این دو، انجام تعهد را بر حفظ موازین علمی برای آموزش مبتنی بر ضوابط مربوطه و اصولی که به آن پایبندیم، ترجیح دادیم.

وی افزود: چند کمیته زیر مجموعه شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور هستند که یکی از آنها، گروه هماهنگی برنامه‌ریزی تربیت معلم است؛ این گروه که به اسم گروه هفتم در عرف شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی شناخته می‌شود، گروهی است که وزارت آموزش و پرورش برای آموزش مربوط به تربیت معلم تصمیم‌گیری می‌کند و البته تصمیمات خود را به شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم می‌فرستد و برنامه در آنجا تصویب می‌شود.

* سرفصل‌های برنامه‌ آموزشی تصویب شد

موسی‌پور با بیان اینکه برنامه آموزشی سال 94، مشتمل بر 4 رشته شامل آموزگاری، دبیری، مراقب سلامت و مربی پرورشی است، افزود: رشته آموزگاری دو زیرمجموعه دارد که شامل آموزش ابتدایی یعنی آموزگاری برای دوره ابتدایی و آموزگاری برای دوره استثنایی است و آموزش متوسطه نیز دبیری است که 10 زیرشاخه دارد که شامل ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، دینی و قرآن، عربی، زیست‌شناسی، فیزیک، شیمی، زبان خارجه، تربیت بدنی و ریاضی است.

وی با بیان اینکه سرفصل‌های برنامه آموزشی را آماده کردیم و به تصویب گروه هماهنگی رساندیم و از اول اسفند دوره‌ها آغاز می‌شود، ادامه داد: علاوه بر دوره‌هایی که در دانشگاه فرهنگیان دنبال می‌شود بخشی از این آموزش‌ها توسط دانشگاه‌ها تربیت‌دبیر شهید رجایی ارائه می‌شود که شامل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

* برگزاری دوره‌های آموزشی در 14 پردیس پسران و 8 پردیس دختران

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در خصوص مکان برگزاری دوره‌های آموزشی به خبرنگار فارس گفت: دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در 14 پردیس دانشگاه فرهنگیان برای پسران و 8 پردیس برای دختران برگزار می‌شود که شامل دو نیم‌دوره است که نیم‌دوره اول 10 هفته و نیم‌دوره دوم هم 10 هفته است و مرحله سوم به فعالیت‌های فرهنگی و آزمون جامع اختصاص می‌یابد که 5 هفته است.

وی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی اظهار داشت:‌ پیش‌بینی کردیم علاوه بر اینکه در ضمن دوره، برخی فعالیت‌های و فرصت‌های فرهنگی برای افراد پدید می‌آید، در پایان دوره نیز برای همه آنها فعالیت‌های فرهنگی مانند برنامه‌های گروهی، فعالیت‌های هنری، بازدید و آشنایی با فعالیت‌های نیکوکاری و خیریه و مشارکت در آنها را برگزار کنیم.

موسی‌پور تصریح کرد: معتقدیم بخشی از برنامه‌ای که منجر به کسب هویت معلمی می‌شود در برنامه‌های فرهنگی تعریف شده است به عبارت دیگر بخشی از فرصت‌های تربیتی در فعالیت‌های رسمی آموزشی و برخی نیز در فعالیت‌های غیررسمی رقم می‌خورد و فعالیت‌های غیررسمی که با نام فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه شهرت دارند، مکمل همان برنامه آموزشی است؛ برای فعالیت‌های فرهنگی یک ماه پیش‌بینی کردیم اما با توجه به محدودیت زمان به دو هفته تغییر دادیم.

* پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی در نوروز کلاس ندارند/ 15 شهریور دوره آموزشی کاملاً پایان می‌یابد

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در ایام نوروز کلاسی برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی برگزار نمی‌شود، گفت:‌ کلاس‌ها از اول اسفند آغاز خواهد شد و تا پایان اسفند، 4 هفته کلاس درس پیش‌بینی کرده‌ایم و پس از آن، از هفته سوم فروردین، کلاس‌ها آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت که 8 هفته خواهد بود و یک هفته نیز کلاس‌های جبرانی و یک هفته آزمون برگزار می‌شود که 10 هفته می‌شود.

وی اضافه کرد: مرحله دوم نیز از دوم خرداد شروع می‌شود که شامل 8 هفته کلاس است و یک هفته نیز کلاس‌های جبرانی و یک هفته نیز آزمون پیش‌بینی شده است و پس از آن فعالیت‌های فرهنگی شروع می‌شود؛ در واقع پیش‌بینی کرده‌ایم که تا 15 شهریور این کارها به اتمام برسد و تا 20 شهریور وضع افراد را به وزارت آموزش و پرورش گزارش کنیم تا بتوانند برای توزیع در مناطق و تعیین تکلیف محل خدمت تصمیم‌گیری کنند.

* ارائه 32 واحد و پیش‌بینی 40 ساعت آموزش در هفته

موسی‌پور در خصوص تعداد واحدها در هر نیم‌دوره و طول تحصیل، گفت: در دوره اول آموزشی به دلیل فشرده بودن دوره، 2 درس که شامل 4 واحد است فعلاً در برنامه قرار ندادیم و عملاً این دوره با 32 واحد برگزار می‌شود یعنی هر نیم دوره تقریباً 16 واحد است و حدود 40 ساعت در هفته پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در طول هفته یک روز کارورزی در دوره اول که هنوز مدارس برقرار است، پیش‌بینی شده است که پذیرفته‌شدگان در مدرسه حضور دارند و در دوره دوم به شیوه میکروتیچینگ، پذیرفته‌شدگان در محیط پردیس تمرین تدریس می‌کنند؛ بر این اساس یک روز در هفته کلاس کارورزی می‌شود و متناسب با رشته‌ها 4 یا 5 روز در هفته آموزش نیز پیش‌بینی کرده‌ایم که البته برخی رشته‌ها مانند آموزش ابتدایی 5 روزه پیش‌بینی شده است و برخی گروه‌ها 4 روزه است. البته در فنی و حرفه‌ای حتی 7 روز نیز آموزش پیش‌بینی شده است چون رشته‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به کارگاه، زمان بیشتری می‌طلبند.

* تکلیف کسانی که در دوره آموزشی حدنصاب لازم را کسب نکنند، چیست؟

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه پردیس‌ها 8 واحد در روز اجازه برنامه‌ریزی و آموزش دارند، افزود: این 8 واحد در 10 ساعت در روز ارائه می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر کسی باشد که در آزمون نتواند حدنصاب را کسب کند، چه تکلیفی خواهد داشت، اظهار داشت:‌ سه نوع افت ممکن است پدید آید، اولین افت در درس است یعنی کسی حدنصاب نمره که عدد 12 است را کسب نکند؛ دوم افت در معدل است یعنی کسی حداقل امتیاز که نمره متوسط 14 است را کسب نکند و سومین افت در ارزشیابی پایانی است یعنی کسی حداقل لازم را که فعلاً 75 درصد است کسب نکند البته ممکن است این عدد تغییر کند چون هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

موسی‌پور ادامه داد: برای گروه اول که افت در درس دارند، فرصت یک آزمون مجدد وجود دارد و برای گروه دوم که معدلشان به حد نصاب نرسیده است امکان شرکت در آزمون مجدد 4 درسی که کمترین نمره را دارند فراهم می‌شود اما برای بخش سوم یعنی ارزشیابی جامع، جبرانی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان برای هر فرد که در هر مرحله‌ای متوقف شود گزارشی به آموزش و پرورش ارائه خواهد داد و اینکه این وزارتخانه چگونه رفتار خواهد کرد، بستگی به ارزیابی‌ آنها دارد.

* چه کسانی می‌توانند در آزمون جامع شرکت کنند؟

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه تنها کسانی می‌توانند در آزمون جامع شرکت کنند که تمام 32 واحد درسی را با موفقیت گذرانده باشند و معدل حد نصاب را نیز کسب کرده باشند، گفت: در حقیقت آزمون جامع از فردی گرفته می‌شود که در تمام دروس، نمره قبولی داشته باشد و معدل کل دروس نیز حداقل 14 شود.

وی افزود: در بخش اول دوم یعنی در نمرات و معدل، اگر اعتراض وجود داشته باشد بر اساس مقررات دانشگاه، اعتراضات بررسی می‌شود اما اگر در آزمون جامع بین ما و دانشجو اختلافی باشد، آن را به کمیته‌های آموزش و پرورش واگذار کردیم و آنجا تعیین تکلیف خواهد شد یعنی ممکن است آنها اجازه دهند که فرد دوباره در آزمونی شرکت کند.

موسی‌پور با بیان اینکه فرصت جبران دروس افتاده و برگزاری آزمون جبرانی جهت تصحیح معدل بعد از فعالیت‌های فرهنگی در مهلت یک هفته انجام خواهد شد، اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان برگزاری  آزمونی دوباره را با یک فاصله‌ای پیش‌بینی کرده است و اگر چنین وضعیتی پدید آید، افراد می‌توانند در آزمون دوباره شرکت کنند.

* ویژگی گواهی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان

وی با اشاره به گواهی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان گفت: هنوز در خصوص اینکه این گواهی توسط چه کسانی امضا شود توسط گروه هماهنگی تصمیم‌گیری نشده است اما در هر حال گواهی است که با آن فرد می‌تواند وارد کار معلمی شود.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده است دو نوع گواهی موقت و دائم وجود داشته باشد، اظهار داشت: گواهی نوع موقت برای کسانی است که صلاحیت‌های کافی وو موردنظر را کسب نکرده‌اند اما این امکان وجود دارد زیرنظر یک معلم بتوانند این شغل را آغاز کنند یعنی زیرنظر یک فرد صاحب صلاحیت و تحت مراقبت او، معلمی می‌کنند و بعد می‌توانند در آزمون صلاحیت‌های معلمی شرکت کنند.
وی ادامه داد: کسانی که در آزمون صلاحیت‌های معلمی حد نصاب لازم را کسب می‌کنند می‌توانند به کارشان بپردازند و دیگر نیاز به فعالیت زیرنظر یک معلم باتجربه را ندارند.

*گواهی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی بیش از سه سال اعتبار نخواهد داشت
موسی‌پور با اشاره به اینکه گواهی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی بیش از سه سال اعتبار نخواهد داشت، افزود: اگر کسی این گواهی را دریافت کرد و به دلایلی تا سه سال نتوانست سر کار برود برایی سال چهارم نمی‌تواند با این گواهی به فعالیت بپردازد و باید دوباره در دوره‌ها شرکت کند.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی شده است بر اساس ضوابط کلی که در آموزش و پرورش در جریان است هر 5 سال یکبار گواهی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان روزآمد شود و از این طریق دانشگاه فرهنگیان باا دانش‌آموختگان خودش مستمر در ارتباط باشد تا این معلمان، کیفیت‌شان را در کار از دست ندهند.


خبر 19 بهمن 94 :  جزئیات کامل آموزش پذیرفته شدگان آزمون استخدامی (منبع : خبرگزاری پانا)

جزئیات کامل زمان برگزاری کلاس ها، آزمون ها و اعلام نتایج برگزاری دوره آموزشی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد که از اول اسفند 1394 تا 20 شهریور 1395 برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، جزئیات کامل برگزاری دوره آموزشی برای پذیرفته شدگان آزمون استخدام پیمانی سال 1394 وزارت آموزش و پرورش اعلام شد که این برنامه در دو بخش طراحیی شده و از اول اسفند 94 تا 20 شهریور 95 به طول می انجامد.
هر مرحله طی 10 هفته تنظیم شده که 8 هفته آموزش، یک هفته کلاسهای جبرانی و آمادگی امتحان و یک هفته امتحان خواهد بود. در پایان 20 هفته مذکور، 2 هفته به فعالیت های فرهنگیی اختصاص می‏ یابد.
پذیرفته شدگان می توانند با در دست داشتن مدارک لازم از تاریخ شنبه 24 بهمن 94 تا دوشنبه 26 بهمن 94 مطابق برنامه ابلاغی در پورتال پردیس ‏های استان محل تحصیل نسبت به ثبت نام اقدامم کنند.
مدت دوره های آموزشی و امتحانات مربوطه
مرحله اول دوره آموزشی از اول اسفند 94 آغاز می شود و در تاریخ 25 اردیبهشت 95 به پایان می رسد که از اول اسفند 94 تا 10 اردیبهشت 95 به تشکیل کلاس ها اختصاص دارد، از 11 تا 155 اردیبهشت 95 کلاس های جبرانی تشکیل می شود و از 16 تا 23 اردیبهشت به برگزاری امتحانات اختصاص دارد.
تاریخ 17 لغایت 25 اردیبهشت 95 گزارش نمرات دانشجویان به آموزش دانشگاه ارسال می شود.
مرحله دوم این دوره آموزشی
مرحله دوم از اول خرداد 95 آغاز می شود و تا 9 مرداد ادامه دارد که از اول خرداد 95 تا 23 تیر به تشکیل کلاس ها اختصاص دارد، از 24 تا 30 تیر 95 کلاس های جبرانی تشکیل می شود و از 31 تیر تا 77 مرداد به برگزاری امتحانات اختصاص دارد. طی تاریخ 2 لغایت 9 مرداد نیز 95 گزارش نمرات دانشجویان به آموزش دانشگاه ارسال می شود.
تاریخ 9 تا 21 مرداد به فعالیت های فرهنگی اختصاص دارد و 23 تا 29 مرداد نیز آزمون های جبرانی دانشجویان برگزار خواهد شد. از 6 تا 12 شهریورماه 95 ارزشیابی پایانی شایستگش های معلمیی (جامع) انجام خواهد شد.
از 13 تا 19 شهریورماه 955 دانشگاه فرهنگیان به صدور گواهی ها و اعلام نتایج نهایی به آموزش و پرورش می پردازد.


خبر 18 بهمن 94 : آغاز دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان استخدامی آموزش و پرورش (منبع : خبرگزاری ایلنا)

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از 25 بهمن‌ دوره آموزشی برای 85 پذیرفته شده آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در استان آغاز می‌شود.
به گزارش ایلنا، ناصر کرمی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: پذیرفته‌‌‌شدگان در رشته علوم تربیتی و پایه در 10 استان کشور آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
وی با اشاره به وضعیت جذب نیروی انسانی جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: 350 نیروی انسانی جدید که فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند برای تکمیل نیروی انسانی معلم درر شهرستان عسلویه در نظر گرفته شده که 50 نفر از این تعداد بومی منطقه خواهند بود.
کرمی خاطر نشان کرد: همچنین ورودی‌های سال 93 و 94 دانشگاه فرهنگیان که قرار است در آموزش و پرورش استان مشغول به کار شوند در 10 منطقه آموزش و پرورش استان فعالیت خواهند کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: اکنون 80 درصد کلاس‌های پایه ششم در استان بوشهر هوشمند است و طی امسال 340 کلاس هوشمند‌سازی شده‌است.
کرمی با اشاره به صدور احکام رتبه‌بندی معلمان از ابتدای مهر 94 اظهار کرد: مراحل کار گزینش 580 نیروی حق‌التدریس در مقطع پیش‌دبستانی انجام شده‌است.
وی برگزاری بیش از 247 کارگاه آموزشی برای والدین در حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و تحت پوشش قرار دادن 54 هزار دانش‌آموز در مسابقات المپیاد درون مدرسه‌ای از دیگر فعالیت‌هایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر در دو سال گذشته ذکر کرد.
کرمی با اشاره به جذب 2 هزار و 800 سوادآموز در دوره‌های سوادآموزی گفت: در دو سال گذشته 300 تبعه خارجی تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی قرار گرفتند و 5 هزار و 190 نفر نیز در حال کسبب آموزش‌های مختلف سوادآموزی هستند.
وی راه‌اندازی 21 مرکز دارالقرآن، برگزاری هزار و 700 ساعت کارگاه آموزشی مشاوره برای رفع مشکلات تحصیلی و رفتاری دانش آموزان، راه اندازی 300 نمایشگاه و ارایه 250 عنوان کتاب، کسب مقامم اول نهاد ترویجی نانو فناوری در کشور از سوی آموزش و پرورش دشتستان و ساخت چهار پژوهشسرا در استان را از جمله دیگر فعالیت‌های این اداره کل معرفی کرد.
وی با اشاره به ارتقای رتبه کنکور از 20 به 18 در دو سال اخیر گفت: برگزاری کلاس‌های کنکور و نخبه‌پروری با همکاری منطقه ویژه، کلاس‌های جمع‌بندی و کیفیت برخی برای دانش‌آموزان سال سوم باا توجه به تاثیر معدل در نتیجه کنکور و ارتقای کیفیت آموزشی از جمله برنامه‌های استان برای بهبود جایگاه کنکور است.


خبر 15 بهمن 94 : اطلاعیه  اداره کل آموزش و پرورش در خصوص دوره (منبع : edari.medu.ir)

آموزش يكساله پذيرفته شدگان نهايي آزمون استخدامي جاري

اطلاعیه 69-94

با سلام و احترام

با توجه به اعلام نظر گزینش در مورد پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی سال جاری، ضروری است به منظور شرکت افراد در دوره یک ساله مهارت های تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجائی، نسبت به معرفی پذیرفته شدگان نهایی مورد تایید گزینش به پردیس های مربوطه اقدام گردد. ضمنا فرم تعهد خدمت 10 ساله پذیرفته شدگان نهایی متعاقبا ارسال خواهد شد.

سیدحسن حسینی

مدیر کل امور اداری و تشکیلات


خبر 30 دی 94 : تغییر برنامه آموزشی دوره یکساله پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان (منبع : خبرگزاری مهر)

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: برنامه آموزشی یکساله پذیر فته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش با وقفه ای که در اعلام نتایج آمد دست‌خوش تغییر شده است.
محمود مهرمحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آغاز دوره های آموزشی یکساله پذیرفته شدگان آزمون دانشگاه فرهنگیان گفت: پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مرحلهه گزینش هستند و دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش آموزش و پرورش اسامی را اعلام خواهد کرد و پس از آن دوره های آموزشی یکساله نیز در دانشگاه فرهنگیان آغاز می شود.
وی افزود: پیش بینی این است آموزش فشرده مهارت های حرفه معلمی دوره یکساله دانشگاه فرهنگیان برای پذیرفته شدگان بهمن ماه آغاز شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: برنامه آموزشی یکساله پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش وپرورش با وقفه ای که در اعلام نتایج آمد دست خوش تغییر شده است.
وی تصریح کرد: برنامه جدید آموزشی با توجه به شرایطی که حادث شده است مورد بازنگری قرار می گیرد و هنگامی که از سوی وزارت آموزش وپرورش به تصویب برسد  اجرایی می شود.
آزمون استخدامی ۵ هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش ۲۷ شهریورماه برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگیان یک‌سال دوره آموزشی را خواهند گذراند و پس از آن مجددا یک آزمون دیگرر از آنان گرفته می‌شود.


خبر 29 دی 94 :دو مرحله‌ای شدن دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی (منبع : خبرگزاری فارس)

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بودجه این وزارتخانه در سال ۹۵، ۲۱.۶ درصد رشد داشته است، گفت: تا ۱۰ روز دیگر گزینش پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی این وزارتخانه به پایان می‌رسد و دوره آموزشی آنها در دو مرحله برگزار خواهد شد.
خبرگزاری فارس: رشد ۲۱.۶ درصدی بودجه آموزش و پرورش/ دو مرحله‌ای شدن دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری اولین جشنواره کشوری خیرین مدرسه‌ساز استان چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگارانن در خصوص استاندارد شدن تمام مدارس کشور، گفت: در طول برنامه ششم توسعه با همکاری دولت، مجلس و مردم، مدارس کشور استاندارد می‌شود و امیدواریم در سال 1399 مدرسه‌ای غیرایمن در کشور نداشته باشیم.
وی درخصوص تحصیل دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی، اظهار داشت: بیش از 400 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول و دوم در مدارس شبانه‌روزی مشغول به تحصیل هستند که برای موضوع اسکان وو تغذیه آنها اعتباراتی توسط دولت پیش‌بینی شده است، اما کافی نیست.
فانی اضافه کرد: به همین دلیل ما بحث خیرین مدرسه‌یار یا خیرین کمک‌کننده به مدارس شبانه‌روزی‌ها را ذیل جامعه خیرین مدرسه‌ساز ساماندهی کرده‌ایم و امیدوار هستیم بتوانیم مردم نیک‌اندیشش را برای اداره مدارس شبانه‌روزی تشویق کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان شبانه‌روزی ساکن روستاها هستند و در آن مناطق به‌علت تعداد کم دانش‌آموز قادر به تأمین مدرسه برای دوره‌های متوسطه نیستیم، گفت: برای اینن دانش‌آموزان مدارس روستای مرکزی و شبانه‌روزی را ساماندهی می‌کنیم و امیدواریم طرح خیرین کمک‌کننده به مدارس شبانه‌روزی در سال آینده به نتیجه خوبی برسد.
وی از طرح خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش برای ایجاد کمپین حمایت از دانش آموزان مدارس شبانه‌روزی حمایت کرد و افزود: آموزش و پرورش نیز آمادگی دارد تا با همکاری خبرنگاران این حوزه بتواندد برای حل مشکل دانش‌آموزان شبانه‌روزی بکوشد.
رشد بودجه آموزش و پرورش
فانی درخصوص بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه 95، بیان داشت:‌ بودجه آموزش و پرورش رشد 21.6 درصدی را دارد ولی کفایت نمی‌کند و امیدواریم با منابع درآمدی دیگری که توسط مجلسس پیش‌بینی می‌شود بتوانیم وظایف‌مان را بهتر انجام دهیم.
وزیر آموزش و پرورش درخصوص آخرین وضعیت پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش، گفت: تا 10 روز دیگر گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی انجام می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه کلاس‌ها باید از اول مهر 95 آغاز شود در نظر گرفتیم تحصیل این پذیرفته‌شدگان را در دانشگاه فرهنگیان دو مرحله‌ای کنیم که یک مرحله تا قبل از مهر 95 انجام می‌شود وو مرحله دوم نیز هنگام تدریس آنها در مدرسه به‌صورت دوره‌های ضمن خدمت انجام خواهد شد.


خبر 19 دی 94 : ۹۰۰ ساعت آموزش و کارورزی در مدرسه برای ورود به حرفه معلمی (منبع : خبرگزاری تسنیم)

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت:‌ ۹۰۰ ساعت آموزش به پذیرفته شدگان آزمون استخدامی در دو بخش و با تاکید بر مهارت‌های معلمی ارائه می‌شود همچنین این افراد کارورزی در محیط مدرسه را نیز تجربه خواهند کرد.
نعمت الله موسی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با دوره‌های آموزشی پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی آموزش وپرورش اظهار داشت:‌ پیش‌بینی شده است کهه 900 ساعت آموزش، در طول یک سال به این افراد ارائه شود اما به دلیل آنکه نتایج با تأخیر اعلام شد، 900 ساعت آموزش طی دوره‌ای فشرده‌تر به پذیرفته شدگان ارائه خواهد شد.
وی افزود:‌ محتوای ارائه شده در دوره آموزشی به تناسب چهار رشته موجود متفاوت است. پذیرفته‌شدگان در چهار رشته آموزش متوسطه، آموزش ابتدایی، مراقبان سلامت و مربیان پرورشی درر دانشگاه فرهنگیان آموزش می‌بینند.
** آموزش با رویکرد تربیت حرفه‌ای برای ورود به حرفه معلمی
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه آموزش‌های ارائه شده در دو بخش است، گفت:‌ بخش نخست بین هر چهار رشته موجود مشترک بوده و به آموزش‌های معلمیی مربوط است و بخش دیگر آموزش‌ها مربوط به رشته تخصصی افراد است. در آموزش‌های ارائه شده، تمرکز اصلی بر تربیت حرفه‌ای معلمان است و آموزش رشته‌ای مدنظر نیست.
** کارآموزی در مدرسه
موسی پور با تاکید براینکه پذیرفته شدگان در طول دوره آموزش، کارورزی در مدارس را نیز تجربه می‌کنند، ادامه داد:‌ با توجه به اینکه نتایج با تاخیر اعلام شده است، ممکن است افراد دوره کارآموزی راا در محیط واقعی با پذیرش مسئولیت کار تجربه کنند بر همین اساس پیشنهاد کرده‌ایم، افراد طی دوره‌ای که در مدرسه حضور خواهند داشت،‌ دوره کارآموزی داشته باشند.
وی با بیان اینکه افراد در سال نخست فعالیت در شغل معلمی تحت حمایت ویژه دانشگاه فرهنگیان به لحاظ مشاوره و راهنمایی قرار می‌گیرند، گفت: در برخی استان‌ها ظرفیت‌های استخدامی خالیی مانده و ممکن است در این استان‌ها، سهمیه‌ها را جابه جا کرده و از سایر استان‌ها جذب نیرو داشته باشند.


خبر 18 آبان 94: اجرای دوره آموزشی صلاحیت حرفه ای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از نیمه دوم آذر ماه

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خبر داد : اجرای دوره آموزشی صلاحیت حرفه ای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از نیمه دوم آذر ماه
سرپرست دانشگاه فرهنگیان از اجرای دوره آموزشی یکساله ویژه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش وپرورش از نیمه دوم آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، عصر امروز محمود مهرمحمدی در نشست خبری درخصوص شیوه اجرای دوره یکساله پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش،‌ گفت: اجرای این دوره در دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی انجام می شود که اکثریت پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان و تعداد کمی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دوره را طی می کنند.

وی افزود: این دوره یکساله با پیش بینی 36 واحد درسی و قریب به 900 ساعت آموزشی طراحی شده و پذیرفته شدگان پس از پایان دوره و شرکت در آزمون جامع گواهی صلاحیت حرفه ای معلمی را کسب می کند.

مهرمحمدی درخصوص افرادی که حد نصاب نمره لازم برای گواهی صلاحیت حرفه ای را کسب نمی کنند؛ عنوان کرد: این افراد باید دوباره پس از گذراندن واحدهای اجباری و شرکت در آزمون جامع نسبت به این موضوع اهتمام ورزند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: مطابق ماده 28 اساسنامه هزینه تمام شده تحصیل این دوره برعهده پذیرفته شدگان است و چنانچه مجلس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این راستا کمکی به دانشگاه کنند این هزینه تعدیل خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سعی شده است با اجرای این دوره ، صلاحیت های حرفه ای در معلمان پذیرفته شده ایجاد شود ، تأکید کرد: این دوره نیز مطابق ماده 28 اساسنامه دانشگاه است و می تواند بر پایه های تحصیلی مختلف این دوره با تفاوت زمان ، اجرا شود.

مهرمحمدی با اشاره به مأموریت دانشگاه فرهنگیان، گفت : پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان براساس اعلام نیاز آموزش وپرورش است و دانشگاه به طور متوسط به ازای هر سال همواره تأمین 30 هزار نیروی انسانی را برای آموزش وپرورش در دستور کار دارد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: رسالت دانشگاه فرهنگیان تأمین نیروی انسانی متخصص و موردنیاز آموزش وپرورش است و همواره سعی می کند نقش نظارتی و برآیندی خود را به نحو احسن ایفا کنند.


خبر 18 آبان 94: کدام گروه از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی معلم نمی‌شوند؟ (منبع : خبرگزاری تسنیم)

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: دوره آموزشی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش از ابتدای آذر ماه آغاز می‌شود و افراد در طول دو ترم تحصیلی با حضور اساتیدی از دانشگا‌ه‌های مختلف آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.
نعمت الله موسی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص برگزاری دوره‌های آموزشی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش اظهار داشت:‌ دوره آموزشی از ابتدایی آذر ماه آغاز می‌شود و براین اساس ترم نخست تحصیلی تا اواخر اسفند به پایان رسیده و ترم دوم تحصیل از نیمه فرودین آغاز می‌شود.
وی افزود: بعد از پایان ترم دوم تحصیل، فرصت یک ماهه‌ای را در فصل تابستان داریم تا آزمون جامعی را به منظور بررسی عملکرد شرکت کنندگان در دوره آموزشی برگزار کنیم و پس از آن گزارش عملکردد افراد شامل وضعیت پیشرفت تحصیلی آنها به وزارت آموزش‌وپرورش ارائه می‌شود.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت:‌ آزمون جامعی که پس از پایان دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود چند مؤلفه‌ای است. محور نخست مربوط به دروسی است که داوطلبان در دوو ترم تحصیلی گذارنده‌اند. محور دوم مربوط به عملکرد فرد در ترم‌های تحصیلی است. محور سوم توان عملکردی افراد را بررسی می‌کند یعنی اینکه فرد در موقعیت شغل معلمی تا چه اندازه قادر به تشخیص و واکنش صحیح است. محور چهارم مربوط به گزارش اساتید از توان تئوری و عملی افراد است و به اصطلاح پوشه کاری برای آنها تنظیم می‌شود که نشان می‌دهد در طول دو ترم تحصیلی عملکرد واقعی افراد به چه صورت بوده است.
موسی پور بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان پیشنهادی را مطرح کرده است مبنی براینکه افراد دارای امتیاز پایین به آموزش و پرورش وارد نشوند. براین اساس سه سطح در نظر گرفته‌ایم، افرادی که موفقق به دریافت گواهی معلمی می‌شوند به آموزش و پرورش راه می‌یابند، افرادی که گواهی مشروط اخذ می‌کنند نیز به آموزش و پرورش راه می‌یابند اما یک سال فرصت به آنها داده می‌شود تا سطح خود را بالا برده و سال بعد در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند. افرادی که امتیازات لازم را کسب نمی‌کنند نیز به آموزش و پرورش وارد نمی‌شوند.
وی با اشاره به اینکه ۱۸۰۰ نفر در دانشگاه رجایی و ۳۲۰۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان آموزش‌های لازم را دریافت خواهند کرد، گفت:‌ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توسط دانشگاه رجایی و آموزش‌هایی مربوط به رشته‌های نظری و مراقبان سلامت و مربیان پرورشی در دانشگاه فرهنگیان ارائه می‌شود.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد:‌ تلاش شده تا آموزش‌های خوبی را به پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش ارائه کنیم و در این رابطه از اساتید خارج از دانشگاه فرهنگیان وو اساتید مطرح سایر دانشگاه‌ها بهره خواهیم برد.


خبر 18 مهر 94: جزئیات دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش/ آغاز کلاس‌ها از اوایل آذر ماه (منبع: خبرگزاری فارس)

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، 27 شهریور سال جاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش با حضور 178 هزار و 24 نفر، متقاضیان حضور در بدنه نظام تعلیم و تربیت در سراسر کشور برگزار شد و مقرر شده است که نتایج آزمون تا 30 مهر اعلام شود.

* اوایل آذر، زمان آموزش پذیرفته شدگان نهایی

نعمت الله موسی پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در خصوص زمان شروع آموزش پذیرفته شدگان نهایی استخدام آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس گفت: تا اواخر آبان ماه فرآیند گزینش، مصاحبه و معرفی نفرات نهایی انجام می‌شود و پیش‌‌بینی کرده‌ایم حداکثر از اوایل آذر ماه موضوع آموزش در این دانشگاه شروع شود.

*آموزش در 2 ترم تحصیلی

وی در خصوص جزئیات این آموزش اظهار داشت: پذیرفته شدگان نهایی استخدامی آموزش و پرورش در 2 ترم تحصیلی مشغول به تحصیل خواهند شد؛ ترم اول از ابتدای آذر تا نیمه اسفند سال 1394 و ترم بعد از فروردین سال 1395 تا اواخر تیرماه آن سال است.

*برگزاری آزمون مهارت معلمی

موسی پور از برگزاری آزمون های علمی و نظری در پایان آموزش پذیرفته شدگان استخدامی آموزش و پرورش خبر داد و افزود: این آزمون‌ها عملی و نظری و مبتنی بر مهارت‌های معلمی خواهد بود و در مرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود و تلاش خواهیم کرد نیروها را برای حضور در آموزش و پرورش در شهریور سال 1395 آماده کنیم.

*مردودین آزمون گواهی معلمی نخواهند گرفت

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که «تکلیف فردی که در آزمون استخدامی قبول شده است، اما در آزمون دانشگاه فرهنگیان پس از طی کردن دوره یکساله قبول نشده است، چه خواهد بود؟»، گفت: آموزش اگر منجر به کسب صلاحیت و شایستگی‌های معلمی نشود نمی‌تواند موثر باشد و دانشگاه فرهنگیان گواهی صلاحیت به مردودین نخواهد داد و تصمیم‌گیری نهایی بر عهده آموزش و پرورش است.

*پرداخت هزینه‌های آموزش توسط پذیرفته شدگان

موسی پور در خصوص هزینه‌های آموزش یکساله پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش پرورش، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در اطلاعیه استخدامی آگاهی داده بود که از افراد هزینه آموزش دریافت می شود، البته میزان پرداخت در حال رایزنی با مسئولان است اما بخشی از هزینه‌های آموزش را باید متقاضیان پرداخت کنند.

*تدوین برنامه درسی دوره یکساله

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه، برنامه درسی برای یک دوره یکساله طراحی شده است، گفت: این برنامه در شورای برنامه ریزی دانشگاه فرهنگیان در حال بررسی است و تا 15 مهرماه به گروه هماهنگی برنامه‌ریزی تربیت معلم ارسال و بعد از تصویب در این گروه، برنامه نهایی و اجرایی خواهد شد.

*نحوه آموزش پذیرفته شدگان رشته‌های فنی

موسی پور در خصوص نحوه آموزش پذیرفته شدگان رشته‌های فنی، اظهار داشت: با همکاری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، برنامه دروس فنی در حال طراحی، بازنگری و آماده سازی است و آموزش آن‌ها نیز شبیه دیگر پذیرفته شدگان رشته‌های نظری است.

*پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، مکان آموزش

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در خصوص محل برگزاری دوره یکساله آموزش پذیرفته شدگان نهایی استخدامی آموزش و پروش، گفت: این آموزش‌ها در پردیس‌های منتخب دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور و براساس ضوابط برای آموزش بهتر برگزار خواهد شد.


خبر 9 شهریور 94: آموزش مهارت‌های حرفه معلمی در دوره یکساله دانشگاه فرهنگیان (منبع: خبرگزاری مهر)

رئیس مرکز برنامه ‎ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش گفت: حرفه معلمی طی یک ‎سال به پذیرفته ‎شدگان آموزش استخدامی داده می ‎شود و میزان دروس ارائه شده در این دوره تفاوتی با دوره چهارساله ندارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسن سلیمی‌جهرمی درباره ناکافی بودن دوره آموزش حرفه معلمی برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیانن ماموریت تربیت دبیر را برعهده دارد.
وی افزود: واحدهایی که مربوط به حرفه معلمی است، شامل دروس علوم تربیتی و روانشناسی رشد می‌شود که در دانشگاهها چهار سال طول می‌کشد، اما به طور فشرده می‌توان آنها را در یکک سال ارائه داد.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش بیان کرد: میزان درسی که دانشجویان معلمی در دانشگاهها می‌خوانند خیلی تفاوت با این دوره یکساله ندارد و درس‌های مربوط به حرفهه معلمی طی یک‌سال به پذیرفته‌شدگان آموزش و پرورش ارائه خواهد شد.
آزمون استخدامی ۵ هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش ۲۷ شهریورماه برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگیان یک‌سال دوره آموزشی را خواهند گذراند و پس از آن مجددا یک آزمون دیگرر از آنان گرفته می‌شود.


خبر 31 مرداد 94: تدوین برنامه "تربیت حرفه‌ای معلمان" ویژه پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی  (منبع: خبرگزاری ایسنا)

سرپرست دانشگاه فرهنگیان درباره دوره آموزشی یک ساله پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: برنامه تربیت حرفه‌ای معلمان با تمرکز بر شیوه‌های آموزش، سنجش و... در دانشگاه فرهنگیان تدوین شده و به زودی تصویب می‌شود.

محمود مهرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره احتمال کاهش پذیرش داوطلبان کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان به علت هزینه‌های بالای آن اظهار کرد: هیچ وجه چنین بحثی اگر مطرح باشد معتبر نیست. هزینه کردن در زمینه تربیت معلم از هزینه کردن در تعلیم و تربیت اگر اهمیتش بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.

وی افزود: بحث ما استفاده از شیوه‌های کارآمد تربیت معلم است نه هزینه‌ها. قبول نداریم در منابعی که باید صرف تعلیم و تربیت معلمان شود، صرفه‌جویی کنیم. باید مدیریت منابع به گونه‌ای باشد که بهترین بهره‌وری را داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه رفتن به سمت روش‌های نوین و جدید است که می‌تواند باعث تربیت معلمان با کفایت‌تری بشود، درباره شرایط گذراندن دوره آموزشی یک ساله پس از قبولی در آزمون استخدامی عنوان کرد: جذب افراد به آموزش و پرورش موکول می‌شود به موفقیت آنها در برنامه یک ساله که آن را در دانشگاه تدوین کردیم و در آینده نزدیک تصویب می‌شود. برنامه تربیت حرفه‌ای معلمان با تمرکز بر شیوه‌های آموزش، سنجش، استفاده آی‌تی، تکنولوژی و... که برنامه خوب و قابل دفاعی است اجرا می‌شود.


خبر 10 مرداد 94: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی 9 ماه "دوره معلمی" می‌گذرانند (منبع: خبرگزاری ایسنا)

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تخصیص سهمیه 1800 نفری برای معاونت متوسطه و تامین نیروی انسانی در شاخه فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: این نیروها استادکار، هنرآموز و سرپرست بخش در هنرستان‌ها هستند.

علی زرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه از سهمیه استخدام 5000 نفری آموزش و پرورش، 1800 سهمیه به معاونت متوسطه اختصاص یافته است اظهار کرد: این تعداد به تامین نیروهای شاخه فنی و حرفه‌ای اعم از استادکار، هنرآموز و سرپرست بخش کمک خواهند کرد چرا که چند سالی جذب نیرو به خصوص نیروی استادکار و سرپرست بخش نداشتیم.
وی افزود: امیدواریم این کمبودها با برگزاری آزمون و جذب نیروهای جدید جبران شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این 5000 نفر باید پس از انتخاب و گزینش دوره 9 ماهه معلمی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند، گفت: کار این نیروها از سال آینده آغازز خواهد شد البته امسال از حیث کمبود نیرو چندان تحت فشار نیستیم چون میزان ورودی ما به مدارس باسال گذشته تفاوت بسیاری ندارد و ورود نیروهای جدید از سال آینده برای آموزش و پرورش کفایت می‌کند.
زرافشان ادامه داد: امسال مجلس برای تجهیز هنرستانها بودجه تخصیص داده است لذا تصور می‌شود امسال سال خوبی برای هنرستان‌ها باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=637885
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد