• ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
  • 0k نظر «نمایش»

رفع محدودیت منابع با مصوبه قانون بیمه کارگران ساختمانی

رفع محدودیت منابع با مصوبه قانون بیمه کارگران ساختمانی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

لزوم تهیه آیین نامه اجرایی بیمه کارگران ساختمانی تا سه ماه

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری میزان، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: قانون اصلاح مصوبه بیمه کارگران ساختمانی، محدودیت های منابع را برطرف می کند.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی ضمن تقدیر از همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی گفت: با پیگیری و تعامل مثبتی که در دو سال گذشته بین سازمان تأمین‌اجتماعی و مجلس شورای اسلامی به‌ویژه هیئت رئیسه محترم و کمیسیون اجتماعی در زمینه اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی صورت گرفت، در تاریخ ۶ آذر اصلاحیه قانون بیمه کارگران ساختمانی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و امیدواریم بتوانیم با این مصوبه، عزیزان کارگر ساختمانی را که منتظر این مصوبه بودند، تحت‌پوشش بیمه قرار دهیم. 

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: قبل از این اصلاح در حوزه بیمه کارگران ساختمانی، حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان کسری منابع سهم کارفرمایی داشتیم که باعث شده بود فشاری بر بقیه بخش‌های صندوق داشته باشیم و بخشی از عزیزان کارگر ساختمانی نیز از خدمات تأمین‌اجتماعی برخوردار نمی‌شدند. درحال حاضر حدود ۷۴۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه‌شده تأمین‌اجتماعی هستند. بعد از تأیید شورای نگهبان و ابلاغ قانون مصوب مجلس، طی ماه‌های آینده آیین‌نامه اجرایی آن توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور تهیه خواهد شد و امیدواریم همه این عزیزان را تحت‌پوشش قرار دهیم و با بهره‌مندی از بیمه تأمین‌اجتماعی، تمامی کارگران ساختمانی نسبت به آینده خود امیدوارتر باشند و دغدغه آنان برطرف شود. 

وی افزود: از بین کارگران ساختمانی تحت‌پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی، تاکنون ۴۶ هزار نفر بازنشسته و بیش از ۶ هزار نفر ازکارافتاده شده‌اند و از تعهدات مربوطه استفاده می‌کنند؛ همچنین ۱۵ هزار نفر نیز به‌عنوان بازماندگان کارگران متوفی از سازمان تأمین‌اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند. همه مزایای سازمان تأمین‌اجتماعی همچون سایر اقشار تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی به این عزیزان ارائه می‌شود. 

موسوی همچنین گفت: براساس قانون کارگران ساختمانی که در سال ۵۲ به تصویب رسیده است، تمامی کارگران ساختمانی در برابر حوادث ناشی از کار بیمه هستند و می‌توانند از مزایای این قانون استفاده کنند. قانون جدید بیمه کارگران ساختمانی زمینه توسعه خدمات به این عزیزان را فراهم کرده است. بعد از تأیید شورای نگهبان و ابلاغ این مصوبه، تا سه ماه باید آئین‌نامه اجرایی آن تهیه شود و بعد از آن این قانون در سازمان تأمین‌اجتماعی اجرایی می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2667277
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد