۸ سال پیش

روستاها نیازمند برنامه‌های جامع اشتغال

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش فقر در جامعه با برنامه‌ریزی موثر دولت برای گسترش خدمات به مناطق محروم میسر است و اولویت دولت در دوران پسابرجام تمرکز بر رفع محرومیت از مناطق مختلف کشور باشد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام روستائیان اینجا کلیک کنید


احمد جباری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در بستک اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت اقتصاد ملی توجه به مناطق محروم و مشارکت آنها در تقویت اقتصادی کشور است و به نظر می‌رسد که تمرکز دولت در دوران پسابرجام می‌بایست بر کاهش فقر در جامعه و استفاده از ظرفیت مناطق روستایی باشد.

وی گفت: اقتصاد روستاها متاثر از خشکسالی‌های پی در پی در سراسر کشور و بخصوص در استان هرمزگان در معرض آسیب جدی قرار گرفته و عملا روستاها کارکرد اقتصادی خود را در بخش تولید از دست داده‌اند.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس افزود: روستاهایی که در گذشته منشا تولید در کشور بوده‌اند اکنون به مصرف‌کننده تبدیل شده‌اند و اگر برنامه‌ای اساسی برای مهار مشکلات روستائیان تدوین و اجرایی نشود، سیل مهاجرت از روستاها گریبانگیر شهرهای مختلف کشور خواهد شد.

جباری یکی از راه‌های مهار محرومیت از روستاها را تدوین برنامه‌های جامع اشتغال روستائیان در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: برخی از روستاهای ساحلی کشورمان توان احیای نقش خود در زمینه تولید را دارند و در این زمینه به حمایت دولت چشم دوخته‌اند.

وی افزایش نقش دریا در زندگی مردم و کمک به مردم ساحل‌نشین برای ایجاد مزارع پرورش ماهی و میگو بخصوص تولید این محصولات در دریا را خواستار شد و گفت: اشتغال دریا محور در کشورمان پایدارترین نوع اشتغال به شمار می‌رود که نباید از آن غافل بود.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان (گاوبندی) در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم ساکن در سواحل کشورمان نباید محروم باشند بلکه باید با استفاده هوشمندانه از ظرفیت عظیم دریا به سوی پیشرفت و استقلال کشور حرکت کنند.

وی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در دوران پساتحریم را کمک به احیای نقش روستاها در اقتصاد ملی و رفع مشکلات تولید در این مناطق برشمرد و گفت: مجلس راهکارهای قانونی برای این نقش آفرینی را تدارک دیده و به تصویب رسانده‌است.

جباری یکی دیگر از راه‌های توانمندسازی مردم ساکن در استان‌های ساحلی را ایجاد و رونق بازارچه‌های مرزی و هدایت مناسب وضعیت ته لنجی‌ها عنوان کرد و بیان داشت: بازارچه‌های مرزی نه تنها قادر به رونق اقتصاد محلس هستند بلکه امکان جذب گردشگر داخلی را نیز با توجه به پائین بودن قیمت عرضه فراهم می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود به ضرورت نگاه تخصصی به فعالیت‌های مورد نظر گمرک اشاره کرد و گفت: نباید فعالیت‌های گمرکی محدود به چند بندرگاه خاص شود بلکه باید سرتاسر سواحل جنوب به کانون تجارت و رونق اقتصادی تبدیل شود.

وی بیان کرد: بندری مانند بندرلنگه که از دیرباز کانون تجارت منطقه‌ای به شمار می‌رفته است نباید در رکود باشد بلکه باید با مجموعه‌ای از تدابیر هوشمندانه از جمله رونق بندرگاه این شهرستان و هدایت مناسب برخی کالاها و محصولات وارداتی به این بندرگاه و ایجاد و اعمال تخفیف‌های صادراتی و وارداتی، رونق گذشته را به این بندر بازگرداند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=556890
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد