۷ سال پیش

زنان شاغل مدیریت منزل بهتری دارند

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

مشاور وزیر کار در امور بانوان با بیان اینکه زنان شاغل درصد بیشتری از درآمد خود را صرف آموزش فرزندان می کنند گفت: زنانی که در محیطهای کاری مشغول کارند مدیریت منزل را بهتر بر عهده می‌ گیرند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار ایسنا، وحیده نگین در مراسم تجلیل از زنان کارگر و سرپرست خانوار گفت: وقتی یک روز از هفته کارگر را به نام زنان کارگر نامگذاری می کنند معنا و مفهوم خاصی دارد چرا که با یک گروه از زنان رو به رو هستیم که ویژگی‌ها، ظرفیتها و توانمندیهای خاصی دارند که شاید کمتر به آنها توجه شود و وجود این ظرفیتها می تواند نگاه جامعه به زنان را تغییر بدهد.
وی با بیان اینکه حضور و مشارکت زنان در عرصه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هیچ ضدیتی بین کار و خانواده ندارد، گفت: آن دسته از زنانی که در محیط های کاری مشغول کار هستند می‌توانند بهتر مدیریت منزل را بهتر برعهده داشته باشند و از دستاوردها و تجربیات خود برای ارتقای سلامت، بهداشت، رفاه و درآمد خانواده استفاده کنند.
نگین ادامه داد: حضور زنان در بخشهایی از اقتصاد مانند صنعت طراحی، خیاطی و آشپزی که مردان ممکن است تمایل کمتری به کار در آنها داشته باشند باعث می‌شود که چرخه فعالیتهای اقتصادی کامل شود.
به اعتقاد مشاور وزیر کار در امور بانوان، مشارکت زنان در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی نشانگر آن است که هیچ تفاوتی میان زنان و مردان نیست و اگر هم باشد صرفا به دلیل تقوا، عملکرد و دستاوردهایی است که دارند.
به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم سهیلا جلودارزاده – رییس اتحادیه سراسری زنان کارگر – فقدان شغل را یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری به ویژه زنان کارگر عنوان کرد و گفت: متاسفانه زنان کارگر از مشکلاتی که برای پیدا کردن کار دائم با آن مواجهند، از حقوق و دستمزد اندک، فراهم نبودن شرایط کار برابر، قراردادهای چندماهه و کوتاه مدت و عدم انعقاد قراردادهای یکساله رنج می‌برند و از دولتها انتظار دارند که شرایط کار مناسب را برای آنها فراهم کنند.
وی افزود: اگر قرار است تا سال ۱۴۰۴ ایران را به کشوری توسعه یافته تبدیل کنیم دولتمردان نباید از زنان غافل شوند و نقش آنها در توسعه پایدار و رسیدن به مرزهای توسعه یافتگی را نادیده بگیرند.
جلودارزاده ادامه داد: نسلی که امروز انگیزه‌ای برای کار کردن و ساختن و آبادانی ندارند و دنبال پشت میزنشینی هستند فرزندان کسانی هستند که از محیطهای کاری به محیطهای خانه رانده شده اند در صورتی که اگر می خواهیم به توسعه برسیم این ملت باید ملتی کاری باشند و در دامان زنانی تربیت شوند و پرورش یابند که اهل کارند نه اهل تفریح و تفنن و وقت گذرانی های بیهوده.
رییس اتحادیه سراسری زنان کارگر با اشاره به شرایط سخت توسعه جهاد اقتصادی،‌ تاکید کرد: با گذشت ۳۸ سال از انقلاب اسلامی هنوز می شنویم که عده‌ای می گویند زنان کار بکنند یا نکنند در حالی که امروز باید از ظرفیت ۵۰ درصدی جامعه زنان استفاده کنیم و کارگر و کارفرما و کارآفرین همه دست به دست هم بدهیم تا شرایط کار را فراهم کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد: با تبدیل صندوق حمایت از فرصتهای شغلی به صندوق کارآفرینی امید، زنان کارگر، تعاونگر و کارآفرین خود اشتغالزا شوند و از فرصتهای اشتغال به نحو شایسته بهره‌برداری کنند.
جلودارزاده در پایان بر ضرورت بهره گیری زنان سرپرست خانوار از آموزشهای رایگان فنی و حرفه ای تاکید کرد و گفت: آموزشهای فنی و حرفه ای باید به طور رایگان در اختیار زنان قرار گیرد تا کسانی که قادر به پرداخت هزینه آموزشهای خصوصی نیستند به ویژه زنان سرپرست خانوار از این آموزشها در زمینه یافتن شغل بهره مند شوند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=585866
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد