۷ سال پیش

سند حمایت از زنان تدوین می‌شود

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از لزوم تدوین سند حمایت از زنان خبر داد و گفت: موضوعاتی همچون اشتغال، تامین‌اجتماعی، حمایت اجتماعی، روابط کار، بازار کار برای زنان و ... باید در این سند مورد توجه قرارگیرد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی ربیعی در نشستی با بانوان مدیر ومشاورین اموربانوان وخانواده معاونت های ستادی وسازمان های تابعه گفت : بخشی از سند جامع حمایت های اجتماعی با موضوع سالمندی زنان درآینده با محوریت بهزیستی، تامین اجتماعی، فنی و حرفه ای و زنان نیازمند اشتغال خواهد بود .
ربیعی با تاکید بر اینکه دیدگاه مقام معظم رهبری نسبت به زنان نگاهی روشنفکرانه و دینی است، اظهارکرد: ظرفیت‌های موجود میان زنان در ساختار اقتصادی و اجتماعی به گونه‌ای است که باید سیاست‌گذاری معطوف به جنسیت را دنبال کنیم.
ربیعی حضور زنان را در زمینه خیرجمعی بسیار فعال دانست و افزود : بامشارکت زنان در حوزه های خیرجمعی می توانیم به نتایجی بسیار مطلوب دست پیدا کنیم .
وی گفت: زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست به حمایت های روحی وروانی وسلامت روانی نیاز دارند.
وزیر رفاه کار و امور اجتماعی با بیان اینکه زنان در امور اجتماعی رفتار سالم‌تری دارند، خاطرنشان کرد: حضور زنان به سلامت اداری کمک می‌کند و تعلقات زن به کار در بسیاری از موارد بیش از مردان است.
وی بر لزوم تدوین سند حمایت از زنان تاکید کرد و گفت: موضوعاتی همچون اشتغال، تامین‌اجتماعی، حمایت اجتماعی، روابط کار، بازار کار برای زنان، آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش‌ مهارت‌های کارآفرینی زنان باید در این سند مورد توجه قرار گرفته و بنا دارم این سند را پس از انجام هماهنگی با معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در دولت مطرح کنم.
وزیر تعاون عنوان کرد: قصد داریم سال 95 مقابل اجحاف در حق کارگران بایستیم که این موضوع درخصوص زنان کارگر نمود بیشتری دارد.
وی موضوع زنان و نشاط اجتماعی را از موضوعات مهم تلقی کرد که نیاز است در سند حمایت از زنان مورد توجه قرار گیرد .
وزیر تعاون با اشاره به مشکلات زنان مستمری بگیر خاطرنشان کرد: باید بخشی از حمایت‌های اجتماعی خود را معطوف به این زنان کنیم .
وزیر تعاون با اشاره به اینکه در سند اجتماعی زنان باید زنان بد سرپرست و سرپرست خانوار نیز مورد توجه قرارگیرد و از آنها حمایت اجتماعی شود، عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در آینده وجود زنان سالمند تنها است . همچنین رابطه ای معکوس میان سطح تحصیلات زنان و زندگی مشترک ایجاد شده لذا به سمت زنان تنهای سالمند حرکت می‌کنیم و باید نظام برنامه‌ریزی سلامت برای این موضوع برنامه ریزی کند.
ربیعی با بیان اینکه در حسابداری خیر جمعی زنان نقش اقتصادی زیادی دارند، ادامه داد: باید برای پیشگیری از مسایلی همچون اجباری کردن آزمایشات ژنتیک بیش از ازدواج و افزایش ارایه مشاوره‌های پیش از ازدواج به صورت رایگان اقدام کنیم.
وی دربخش دیگری از سخنان خود به ابعاد گسترده تری از سند حمایت از خانواده اشاره و اضافه کرد : دانش تدوین این سند دربدنه کارشناسی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی وجود دارد وفعالیت برای تحقق آن با جدیت درتمام بخش ها دنبال می شود .
وی تصریح کرد : بسیاری از فعالیت های وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی درجهت حمایت های اجتماعی مانند بیمه سلامت همگانی تلاشی خاموش بوده و هست اما پیش بینی حمایت های جامع اجتماعی برای زنان به عنوان یک امر ماندگارازدولت تدبیر وامید باقی خواهد ماند .

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=574152
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد