۷ سال پیش

شانس زنان در افزایش دستمزد
No Image

شانس زنان در افزایش دستمزد

منقضی شده


منقضی شده
اطلاعات بیشتر

شانس کم زنان در افزایش دستمزد

 زنان بیشتر از مردان درخواست افزایش حقوق می‌کنند، ولی به‌طور معمول شانس کمتری برای افزایش دستمزد نسبت به مردان دارند.
حقیقات مدرسه کسب‌و‌کار کاس و دانشگاه واوریک در بریتانیا و دانشگاه ویسکانسین نشان می‌دهد که شانس قبول درخواست افزایش حقوق مردان ۲۵ درصد بیشتر از زنان است.این پژوهش، این باور را به چالش کشیده که اختلاف دستمزد میان مردان و زنان نتیجه عدم درخواست پول توسط زنان آن هم به دلیل جاه‌طلبی کمتر و ترس از ناراحت کردن رئیس خود است.
اندرو اسوالد، استاد اقتصاد دانشگاه وارویک و یکی از نویسندگان این پژوهش اعلام کرد: «با توجه به این یافته‌ها، من فکر می‌کنم این مطالعه تفاوت میان مشاغل تمام وقت و پاره‌وقت را لحاظ کرده و تنها کارمندان مشابه را با هم مقایسه می‌کند. اما این تمام موضوع نیست. محققان دریافتند که تغییراتی در پیش است. آماندا گودال، استاد ارشد مدرسه کسب‌وکار کاس گفت: «زنان جوان زیر ۴۰ سال نسبت به زنان پیرتر در مذاکرات افزایش حقوق موفق‌تر هستند و این روند در حال بهتر شدن است.»
بر اساس آمار مجمع جهانی اقتصاد،‌ هنوز هم در تمامی کشورهای دنیا، زنان کمتر از مردان درآمد دارند. ۱۱۸ سال طول خواهد کشید تا شکاف میان مردان و زنان از بین برود. در آمریکا به ازای یک شغل مشابه، به ازای هر یک دلار درآمد مردان، زنان ۷۸ سنت پول دریافت می‌کنند.زنان همچنین کمتر از مردان از ترفیع رتبه برخوردار می‌شوند. مطالعه منتشر شده از سوی موسسه مدیریت چارترد در ماه گذشته نشان داد که مدیران مرد ۴۰درصد بیش از همکاران زن خود ترفیع پیدا می‌کنند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=665789
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
× iranestekhdam logo

دریافت آگهی در اپلیکیشن

دانلود برنامه