- ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
- 0k نظر «نمایش»
شرایط احراز سمت مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو
شرایط احراز سمت مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو
- بروزرسانی:
- دیدگاه: ۰ (نمایش)
- دیدگاههای منتظر: ۰ دیدگاه
شرح وظایف مدیرکل روابط عمومی
خبر دی 96: اطلاعیه شماره ۳ فراخوان مدیرکل روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو
به آگاهي داوطلبين گرامي شرکت کننده در فراخوان مديرکل روابطعمومي و اطلاعرساني وزارت نيرو ميرساند مبتني بر فرآيند پيشبيني شده، آزمون تخصصي 27 نفر برگزيده مرحله نخست در ساعت 18 روز سهشنبه مورخ 5 / 10 / 96 بصورت الکترونيکي برگزار گرديد و متعاقب آن هر يک از اعضاي کميته بررسي صلاحيت داوطلبان به شکل مجزا پاسخنامههاي دريافتي را ارزيابي و امتيازدهي نمودند. در ادامه مجموعه امتيازات هر فرد تلفيق گرديد و نهايتا با لحاظ مندرجات فرمهاي ثبت نام و نتايج آزمون، از 11 نفر از برترين داوطلبين اين مرحله براي مصاحبه حضوري دعوت بعمل آمد.
بر اين اساس مصاحبه حضوري در روز جمعه مورخ 8 / 10 / 96 در محل وزارت نيرو با حضور تمامي اعضاي کميته بررسي صلاحيت داوطلبين انجام شد و هر يک از افراد دعوتشده امکان يافتند در چارچوب پرسشهاي مطروحه ديدگاهها و نظرات خود را بيان نمايند.
در آخرين گام، کميته بررسي صلاحيت داوطلبين بر اساس مجموعه ارزيابيها و برداشتهاي خود از اطلاعات دريافتي از داوطلبين و بخصوص نتايج مصاحبه، تعداد 5 نفر از داوطلبين را براي احراز سمت مديرکل روابط عمومي و اطلاعرساني وزارت نيرو به وزير محترم نيرو پيشنهاد مينمايد.
در خاتمه ضروريست مجددا از همه داوطلبين ارجمند، اعم از همکاران گرامي خانواده بزرگ صنعت آب و برق و نيز علاقمندان خارج از مجموعه وزارت نیرو، حاضر در اين فرآيند صميمانه قدرداني گردد.
همانگونه که قبلا نيز بيان شد، وزارت نيرو اعتقاد دارد فارغ از نتیجه، که البته آن هم به لطف خداوند و تلاش و دقت لازم انشاءالله انتخاب شایستهای خواهد بود، این راهکار میتواند با فرهنگسازی مناسب و توسعه و تعمیق آن، گام موثری در راستای شایستهگزینی در وزارت نیرو و دولت دوازدهم تلقی گردد و بهعنوان شیوهای موثر مورد توجه قرار گیرد.
خبر دی 96: اطلاعیه شماره 2 احراز سمت مديرکل روابط عمومي و اطلاعرسانی وزارت نيرو
به آگاهي داوطلبين گرامي شرکت کننده در فراخوان مديرکل روابطعمومي و اطلاعرساني وزارت نيرو که قبلا فرم ثبتنام خود را از طريق سايت تکميل و ارسال داشتهاند، ميرساند پس از غربالگري اوليه و حذف درخواستهاي دريافت شده فاقد حداقل شرائط احراز اعلام شده، کميته بررسي صلاحيت کانديداها (مرکب از مسئولين ذيربط وزارت نيرو و خبرگان بيروني امر روابط عمومي) بهمنظور بررسي درخواستهاي واصله تشکيل گرديد و از ميان 154 درخواست صحيح باقيمانده، تعداد 27 نفر به مرحله نخست راه يافتند.
با قدرداني مجدد از مشارکت و همراهي همه داوطلبين عزيز، به اطلاع 27 متقاضي راهيافته به اين مرحله ميرساند که در نظر است از طريق برگزاري يک آزمون تخصصي (مشتمل بر موضوعات علمي و حرفهاي مرتبط)، کانديداهاي برتر براي انجام مصاحبه حضوري شناسايي شوند.
اين آزمون بهصورت الکترونيکي و از طريق آدرس الکترونيکي درج شده در فرمهاي تقاضا انجام ميگردد. بر اين اساس پرسشهاي آزمون در ساعت 18 روز سهشنبه مورخ 5 / 10 / 96 به ايميل 27 متقاضي راهيافته به اين مرحله ارسال ميگردد و ايشان فرصت خواهند داشت تا حداکثر ساعت 22 همان شب پاسخهاي خود را به آدرس الکترونيکي m.office@moe.gov.ir بازگردانند.
گزارش پيشرفت کار طي اطلاعيههاي بعدي و صرفاً از همين طريق به آگاهي داوطلبين محترم و ساير علاقمندان خواهد رسيد.
اطلاعیه شماره 1
وزارت نیرو در راستای راهبرد شایستهگزینی در دولت دوازدهم، از افراد واجد شرایط و علاقمند به همکاری در سمت مدیرکل روابطعمومی و اطلاعرسانی از طریق پورتال وزارت نیرو و انتشار اطلاعیه در خبرگزاریها و وبسایتها دعوت به همکاری نمود و در بازه زمانی دو هفته، علاقمندان و کسانی که خود را واجد شرایط احراز این موقعیت ارزیابی کردند، با تکمیل فرم و بیان سوابق تحصیلی، علمی و کاری، ضمن بهرهگیری مطلوب از این راهکار نوین، آمادگی خود را اظهار داشتند.
در ابتدا، وزارت نیرو از همه کسانی که در این روند مشارکت داشته و از این فراخوان استقبال نمودند، اعم از همکاران ارجمند در عرصههای مختلف صنعت آب و برق و همچنین عزیزان خارج از مجموعه وزارت نیرو، تشکر و قدردانی مینماید و اعتقاد دارد فارغ از نتیجه، که البته آن هم به لطف خداوند و تلاش و دقت لازم انشاءالله انتخاب شایستهای خواهد بود، این راهکار میتواند با فرهنگسازی مناسب و توسعه و تعمیق آن، گام موثری در راستای شایستهگزینی در وزارت نیرو و دولت دوازدهم تلقی گردد و بهعنوان شیوهای موثر مورد توجه قرار گیرد.
در ارتباط با داوطلبین نخستین تجربه این راهکار، فراخوان مدیرکل روابطعمومی و اطلاعرسانی، اطلاعات زیر به آگاهی میرسد:
تعداد فرمهای تکمیل شده بالغ بر 170 نفر است که از این میان، تعداد 17 فرم به بانوان اختصاص دارد
یشترین تعداد تکمیلکنندگان فرم از لحاظ سنی بین 36 تا 40 سال (6/26 درصد) و کمترین بین 51 سال به بالا (5/6 درصد) است
از لحاظ مدرک تحصیلی افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد (4/42 درصد) و دکترا (6/23 درصد) میباشند.
از نقطهنظر محل خدمت فعلی، 26.5 درصد از تکمیلکنندگان فرم را همکاران وزارت نیرو تشکیل میدهند (1/4 درصد از حوزه ستادی و 4/22 درصد از شرکتهای تابعه)، 5/26 درصد همکاران سایر سازمانهای دولتی و 5/6 درصد نیز از مدرسین دانشگاهها هستند. بر این اساس مجموع میزان مشارکت همکاران بخش دولتی بالغ بر 59.4 درصد است و همکاران و علاقمندان بخش غیردولتی 5/40 درصد باقیمانده فرمهای تکمیل شده را شامل میشوند.
بیشترین سابقه اشتغال تکمیلکنندگان فرم، مربوط به افرادی است که بین 1 تا 3 سال (5/56 درصد) و رتبه بعدی مربوط به افراد با 4 تا 6 سال سابقه (9/15 درصد) میباشد.
به آگاهی میرساند بر اساس فرآیند برنامهریزی شده، یک کمیته ذیصلاح (مرکب از مسئولین ذیربط وزارت نیرو و خبرگان بیرونی امر روابط عمومی) برای بررسی فرمهای ارسالی داوطلبین تشکیل گردیده تا بر مبنای بررسی درخواستهای دریافتی، تعدادی از بهترینها را برای انجام مرحله بعدی (آزمون تخصصی) انتخاب نماید و بر اساس نتایج حاصله، از برگزیدگان جهت مصاحبه حضوری دعوت بعمل آورد.
در ادامه بر اساس مجموعه ارزیابیهای انجام شده و با لحاظ صلاحیتهای عمومی، کمیته فوق کاندیداهای نهایی را به همراه گزارش و مدارک مربوطه برای انتخاب نهایی به وزیر محترم نیرو معرفی خواهد نمود.
گزارش پیشرفت کار طی اطلاعیههای بعدی و صرفاً از همین طریق به آگاهی داوطلبین محترم و سایر علاقمندان خواهد رسید.
شرایط احراز سمت مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو- سال 96
وزارت نیرو جهت پست مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو از بین واجدین شرایط دعوت به همکاری می نماید.
1. مقدمه
شرایط آب و برق کشور به گونهای است که با تأکید بر مدیریت تقاضا، دوران مدیریت توأمان عرضه و تقاضا را سپری ميکند. مدیریت تقاضا و ارتقای بهرهوری در بخش آب و برق، نیازمند تعامل و برقراری ارتباط فعال و سازنده با گروههای مختلف ذینفعان هر دو بخش (مصرفکنندگان خانگی، صنعتی و تجاری، کشاورزان، سازمانهای دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شرکتهای تخصصی، شرکتهای تابعه وزارت نیرو، رسانهها، و ...) است. وزارت نیرو همچنین نیازمند ارتباطگیری گسترده و استفاده از ارتباطات اجتماعی برای اعتمادسازی، اجماعسازی و استفاده از نیروی مردم برای پیشرفت در مسیر مدیریت عرضه و تقاضای پایدار منابع آب و برق است. مدیرکل روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو بر اساس اهداف تشریحشده، وظیفه دارد مسئولیتهای زیر را در این وزارتخانه سازماندهی کند.
2. وظایف مدیرکل روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو
1. ارتقای سطح اعتماد عمومی به وزارت نیرو با پایبندی به شفافیت، اطلاعرسانی دقیق، و تسهیل ارتباط با ذینفعان
2. تصمیمسازی در خصوص سیاستهای خبری، ارتباطی و انتشاراتی وزارت نیرو
3. آمادهسازی زیرساختهای اطلاعرسانی و اجرای «قانون انتشار و دسترسی آزادانه به اطلاعات»
4. مدیریت پايگاههای اطلاعرسانی و خبری اینترنتی فارسی و انگلیسی وزارت نیرو
5. ارتباطگیری با رسانهها و ارائه اطلاعات در حوزه آب، و برق و انرژیهای تجدیدپذیر
6. برنامهریزی و مدیریت «ارتباطات راهبردی» برای ارتقای سطح مشارکت اجتماعی در مدیریت تقاضا و مصرف
7. مدیریت برنامههای «ارتباطات کاربردی» مؤثر بر بینش، نگرش و رفتار عمومی برای اعمال اصلاحات در نظام مصرف آب و انرژی
8. مدیریت تولید، انتشار و ارزیابی پیامها، محصولات فرهنگی و هنری و برنامههای رسانهای اثربخش (در مطبوعات، رادیو و تلویزیون، و فضای مجازی) درباره برنامهها و مدیریتهای وزارت نیرو
9. برقراری ارتباطات همسنگ و متوازن با ذینفعان وزارت نیرو
10. ایفای نقش سخنگویی وزارت نیرو
11. مدیریت برگزاری نشستها، همایشها، کنفرانسها، دیدارهای عمومی و سایر رخدادها در وزارت نیرو؛ و اطلاعرسانی درخصوص آنها
12. هماهنگی ارتباطات وزارت نیرو با شورای اطلاعرسانی دولت
13. پایش اخبار و مطالب منتشرشده در رسانهها درباره وزارت نیرو و اطلاعرسانی درخصوص آنها به مدیران وزارتخانه
14. صیانت از حریم وزارت نیرو در مقابل فضاسازیهای رسانهای
15. انجام مطالعات نظرسنجی و افکارسنجی عمومی و تخصصی در سطح وزارتخانه و سایر گروههای ذینفع
16. مدیریت ارتباطات در شرایط بحران و اطلاعرسانی سریع و فوقالعاده در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه
17. مشارکت در تدوین و مدیریت انتشار گزارشهای دورهای عملکرد وزارت نیرو
18. مدیریت ارتباطات و اطلاعرسانی میان کارکنان و مدیران وزارت نیرو
19. راهبری، ایجاد هماهنگی و نظارت بر عملکرد روابط عموميهای شرکتها و سازمانهای تابعه وزارت نیرو در سراسر کشور
20. ساماندهی آرشیو اسناد اطلاعرسانی و روابط عمومی
21. مدیریت اطلاعرسانی ملاقاتهای رسمی، سفرهای داخلی و خارجی وزیر نیرو و سایر مدیران ارشد وزارتخانه
22. مدیریت تابلوی اعلانات وزارت نیرو
3. شرایط احراز سمت مدیرکل روابط عمومی و اطلاعرسانی
1. برخورداری از صلاحیتهای عمومی بر اساس قوانین کشور
2. مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط با علوم ارتباطات، علوم اجتماعی، علوم مهندسی آب و برق
3. حداقل 6 سال سابقه فعالیت کار حرفهای در زمینه مدیریت ارتباطات در روابط عمومی یا سازمانهای رسانهای
4. تسلط به دانش و مهارتهای مدیریت ارتباطات بین فردی، گروهی، سازمانی، اجتماعی و رسانهای
5. دارای شناخت مناسب از صنعت آب و برق
6. دارای سابقه در یکی از حوزههای روزنامهنگاری، فیلمسازی، تولید انیمیشن، یا سایر محصولات رسانهای؛ بالاخص در موضوعات مرتبط با آب و انرژی
7. مسلط به مهارتهای ارتباطات کلامی و نوشتاری در زبانهای فارسی و انگلیسی
8. دارای ارتباطات مناسب با فعالان رسانهای (روزنامهها، خبرنگاران، خبرگزاريها و ...)
9. آشنایی با نرمافزارهای کاربردی عمومی و نرمافزارهای تخصصی حوزه رسانه و ارتباطات
10. تجربه خبرنویسی، ویراستاری و تدوین متون خبری
11. آشنایی با حقوق و قوانین رسانه و روابط عمومی
کارکنان شاغل در وزارت نیرو و سازمانها و شرکتهای تابعه که داری شرایط احراز این سمت باشند در اولویت قرار دارند.
4. مدارک مورد نیاز
1. نامه روکش فرم درخواست شامل متنی با حداکثر 800 کلمه که توضیح دهد ویژگیها و توانمندیهای متقاضی چگونه با نیازمندیهای سمت مدیرکل روابط عمومی و اطلاعرسانی متناسب است.
2. تکمیل فرم درخواست
3. توصیهنامه از دو نفر از مدیران باسابقه و معتبر ترجیحاً از متخصصان روابط عمومی و ارتباطات
4. اطلاعات کامل تماس
سایر مدارک لازم متناسب با اطلاعات فرم تکمیل شده در مراحل آتی اخذ خواهد شد.
ضمن تشكر از مراجعه كنندگان، مهلت تكميل فرم به پايان رسيده است
اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.