۷ سال پیش

شورای عالی جمعیت هلال‌احمر اجازه جذب نیرو از داخل جمعیت را داده است
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

اعتراض‌داوطلبان به آزمون استخدام

جهت مشاهده اخبار استخدام جمعیت هلال احمر اینجا کلیک کنید


استخدام در جمعیتی که مطابق پروتکل‌ها بر پایه خدمات داوطلبانه بنا شده است، این روزها حسابی جنجالی شده است حتی اگر اعلام شود که تنها داوطلبان حق شرکت در آزمون را دارند.
استخدام در جمعیت داوطلبانه/معترضان کجای داستان آزمون استخدامی هلال احمر هستند
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین اعضای صلیب سرخ و هلال احمر در دنیا به شمار می‌رود. بنای فعالیت در صلیب سرخ و هلال احمر بر پایه خدمات داوطلبانه بنا شده است و داوطلبان بدنه اصلی جمعیت‌های ملی را تشکیل می‌دهند.

در ایران اما وضعیت کمی متفاوت است و به علت وظایفی که حاکمیت بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته است، این جمعیت هم از بودجه عمومی ارتزاق می‌کند و هم افرادی را برای فعالیت ‌های خود به استخدام در می‌آورد.

با توجه به نواقصی که پایگاه‌های امداد و نجات از نظر نیروی انسانی داشتند، مقرر شد برای تأمین این کمبودها و ارتقای سایر خدمات تعدادی از افراد واجد شرایط به عضویت این جمعیت دربیایند.

در نهایت برای تأمین نیروی انسانی مقرر شد آزمون استخدامی برگزار شود و برای به وجود نیامدن حرف و حدیث نیز این آزمون زیر نظر سازمان سنجش برگزار شود.

*اطلاعیه استخدامی و شرایط و ضوابط

داوطلبان می‌بایست با توجه به مندرجات جدول شماره 1 (در اطلاعیه هلال احمر) و با عنایت به نوع مدرک و رشته تحصیلی نسبت به انتخاب یک عنوان رشته شغلی اقدام نموده و سپس با توجه به رشته شغلی انتخابی نسبت به انتخاب یک کدرشته شغل محل از جدول شماره 2 (در اطلاعیه هلال احمر) براساس شهرستان و استان بومی اقدام نماید.

*شرایط عمومی استخدام

1- تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی

2- تابعیت ایران

3- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

4- داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت در زمان ثبت نام . کارت یا برگ معافیت موقت و هرگونه گواهی صادره به صورت موقت قابل قبول نمی باشد. (ملاک محاسبه تاریخ ۱۱/۰۳/۱۳۹۵ می‌باشد)

5- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر و روانگردان

6- عدم سابقه محکومیت جزایی موثر

7- داشتن­ سلامت ­کامل جسمانی و روانی و توانایی­ تصدی شغل مورد درخواست

8- نداشتن منع استخدام به موجب آراء مراجع قضایی

9- متقاضیان استخدام نباید مستخدم رسمی، ثابت و پیمانی، قراردادی دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و یا بازخرید خدمت باشند.

10- عدم اشتغال به صورت قرارداد کار معین در جمعیت.

*شرایط اختصاصی استخدام

۱- حداکثر سن متقاضیان شرکت کننده در این فراخوان تا تاریخ پایان ثبت نام(در مورخ ۱۱/۳/۱۳۹۵) جهت دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم ۲۸ سال، کارشناسی ۳۰ سال، کارشناسی‌ارشد ۳۲ سال و دکتری ۳۵ سال تمام تعیین می‌گردد.

تبصره : موارد ذیل مشروط به ارائه تائیدیه‌های معتبر به حداکثر سن مقرر در بند فوق اضافه خواهد شد:

الف) مدت قانونی انجام شده خدمت نظام وظیفه

ب) مدت خدمت مستمر و تمام وقت داخل جمعیت آن دسته از متقاضیانی که سابقه پرداخت حق بیمه ایام مذکور از سوی جمعیت را نزد سازمان تامین اجتماعی دارا می باشند به میزان سابقه فعالیت و بیمه پردازی حداکثر تا ۵ سال به سقف سنی مندرج در آگهی اضافه خواهد گردید.

ج) درصورت ارائه گواهی لازم از سوی مدیر عامل استان و تایید حوزه های تخصصی ستادی به ازای هر سه سال سابقه فعالیت دائم و تمام وقت امداگران، نجاتگران، اعضاء وداوطلبان فعال، یکسال حداکثر تا سقف سه سال به سقف سنی اضافه خواهد شد.

د) جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر شهداء، فرزندان و همسر جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یکسال سابقه اسارت دارند و رزمندگان باسابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه از شرط حداکثر سن معاف می باشند. (رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه به مدت میزان حضور در جبهه)

هـ) افراد خانواده شهداء (پدر، مادر، برادر، خواهر) تا میزان ۵ سال.

2- متقاضیان می‌بایست، تا تاریخ پایان ثبت نام در مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و یا گرایش تحصیلی مشخص شده در جدولشرایط احراز مشاغل آزمون فارغ التحصیل و یا گواهینامه فراغت از تحصیل را دریافت نموده باشند. (ملاک محاسبه تاریخ ۱۱/۰۳/۱۳۹۵ می‌باشد) لذا تاکید می‌گردد داوطلبانی که مقطع تحصیلی، رشته و یا گرایش رشته تحصیلی آنها بطورکامل و به صورت مشخص در این آگهی درج نشده است از ثبت نام خودداری نمایند و درصورت ثبت نام از فرایند استخدام حذف خواهند گردید و حق هیچگونه اعتراضی را نخواهند داشت.

3- با توجه به اینکه آزمون خاص مشمولین بومی هر استان می‌باشد در شرایط امتیاز برابر اولویت با داوطلب حائز شرایط بومی ساکن شهرستان محل جغرافیایی شغل بوده و درصورت برابری در محل سکونت، اولویت با امتیاز بالاتر در آزمون توانمندی های تخصصی خواهد بود.

4- افرادی که دارای کارت معافیت پزشکی موثر به تشخیص سازمان امداد و نجات می‌باشند حق شرکت در آزمون مشاغل مرتبط با امداد و نجات را نخواهند داشت.

5- براساس ضوابط و مقررات مربوط به ایثارگران در اعمال سهمیه های استخدامی این بخش از داوطلبین ترتیب اولویت با فرزندان شهید، جانباز، فرزند جانباز براساس درصد جانبازی، فرزندان آزادگان براساس مدت اسارت، همسران شهداء، جانبازان و آزادگان می باشد.

6- جهت آن دسته از داوطلبینی که صرفاً در راستای انجام وظایف امدادی محوله و فعالیت مستمر خود در جمعیت دچار سانحه و نقص عضو گردیده اند بر حسب میزان و وسعت ضایعه امتیازاتی در مرحله مصاحبه استخدامی و آزمون عملی و مهارتی پیش بینی خواهد شد.

7- اطمینان از داشتن مدارک ذیل در هنگام ثبت نام اینترنتی و ارائه اصل آن در مراحل بعدی آزمون الزامی بوده و در صورت تشخیص فقدان آن در هر مرحله از آزمون نام داوطلب حذف خواهد شد:

– تاییدیه مدیر عامل وحوزه های تخصصی مبنی بر فعالیت دائم و مستمر داوطلب و حکم بازنشستگی والدین در جمعیت

– دارا بودن گواهینامه رانندگی مندرج در جدول شرایط احراز این آگهی در خصوص مشاغل امدادی

*اعتراض‌داوطلبان به آزمون استخدام

چند روز پیش نیز تعداد زیادی از داوطلبین و امدادگران این جمعیت در کردستان در تجمعی به این استخدام و نحوه جذب نیرو اعتراض کردند و خواستار بکارگیری و اولویت قرار دادن نیروها و داوطلبینی که دارای تجربه و سابقه در این جمعیت هستند برای استخدام شدند.

آنان در کمپین اعتراضی و تجمع خود ابراز کردند که جهت اعتراض و بی عدالتی جمعیت هلال احمر در قبال اعضای هلال احمر برای آزمون استخدامی خواستار دخالت و تجدید نظر مسؤلان و روسا ارشد جمعیت در این راستا شدند.

آنان اظهار داشته اند که وقتی نوجوان بودیم قدم در پایگاه های بین جاده ای گذاشتیم، از پشت میز درس اومدیم کابین عقب آمبولانس و زیاد سرما و گرما کشیدیم، زیاد بدون جیره غذایی موندیم، ولی هیچ وقت از کارمون ندزدیدیم و به عشق کارمون دم نزدیم.

معترضان می‌گوند که در تعطیلات و همه ایام برای خدمت به مردم و نجات جان هموطنان و همنوعان خودمان تو جاده ها و مناطق مختلف بودیم و تلاش کردیم برای کاهش آسیب ها و حوادث و خدمت به مردم و همه ما کم سابقه نداریم، کم مدرک نداریم، کم دوره ندیدیم، کم تجربه هم نیستیم،ثابت هم کردیم که به اون ارم هلال وفاداریم، تو زلزله و تصادفات و حوادث طبیعی حضوری مؤثر داشتیم و حالا حقمان است که در این استخدامی که گذاشتن برای هلال احمر ما اولویت داشته باشیم و با استخداممون بیشتر دلگرمی به ما بدهید و زمینه خدمت و تلاش بیشتر ما را فراهم کنید.

الان که شرایط استخدام فراهم شده حق ما نیست که نادیده گرفته بشیم و حق امدادگران و داوطلبین رو به ارگان های دیگه واگذار کنند و خواهان رسیدگی به مطالبه خود بوده و امیدواریم مسؤلان رسیدگی کنند.

*شورای عالی جمعیت هلال‌احمر اجازه جذب نیرو از داخل جمعیت را داده است

سید امیرمحسن ضیائی درباره اعتراض داوطلبان هلال‌احمر به‌خصوص برخی امدادگران و نجاتگران در زمینه استخدام جدید هلال‌احمر، عنوان کرد: هلال‌احمر نیازهای خاصی دارد که مهمترین آنها تکمیل پایگاه‌های امداد و نجات با نیروهایی که این کار را می‌دانند و سواد لازم، مهارت و دانش لازم را دارند، است؛ بنابراین قصد ما، استخدام نیرو براساس نیازهای غیرضروری هلال‌احمر نیست.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: شورای عالی جمعیت هلال‌احمر یک شرایطی را گذاشته است و مهمترین آن این است که از بیرون جمعیت، نیرو جذب نکینم، بالاخره نمی‌توان 300 هزار نیرو جذب کرد، بلکه بر اساس مجوز ارائه شده می‌توان بالغ بر 600 نفر را از میان اعضای داوطلب هلال‌احمر، جذب کرد و کسانی که حداقل‌های شرایط را از جمله مدرک تحصیلی مرتبط با فعالیت‌ خود، داشته باشند، زیرا بعدها می‌خواهیم از این افراد نه تنها به عنوان نجاتگر، بلکه به عنوان فعال در خدمات احیاء اورژانس استفاده کنیم، به این معنا که دیگر 2 تیم، این 2 خدمت را ارائه ندهند، بلکه یک نفر این 2 خدمت را ارائه کرده و در اصل نجات‌یافتگان بتوانند از یک نفر خدمات احیاء را دریافت کنند.

وی افزود: بنابراین لازم بود تا حداقل‌هایی را در این جذب‌ها لحاظ کنیم و این استخدام نیز رقابتی بین خود داوطلبان هلال‌احمر است، براین اساس ما خلافی را مرتکب نشدیم.

*کار هلال‌احمر در استخدام‌های جدید روشن است

ضیائی در پاسخ به این پرسش که آیا در جریان کمپین اعتراضی به این استخدام هستید؟، تصریح کرد: بله، بنده هم شنیدم، ولی عرض کردم که کار ما روشن است و این تعداد نیرو را برای پایگاه‌های امدادی می‌خواهیم و در این زمینه نیاز به جذب نیروی تخصصی داریم و لذا نمی‌توان از صفر شروع کرد و باید از میان همین فعالان داوطلب، نیروها را جذب کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که بنابراین از بیرون هلال احمر نیرو جذب نخواهید کرد؟، بیان کرد: خیر، بلکه از بین همین داوطلبان هلال احمر با همین حداقل شرایط، جذب‌ها صورت می‌پذیرد.

*جذب‌ها از میان داوطلبان و با شرایط بسیار شفاف انجام می‌شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به این پرسش که ولی به هر حال برخی داوطلبان هلال‌احمر اعتراض داشتند که چطور یک امدادگر داوطلب با 10 سال خدمت داوطلبانه در سرما و گرما و بدون هیچ چشمداشتی؛ امروز براساس این مولفه‌ها و شاخص‌ها استخدامی نمی‌تواند در این رقابت جذب شرکت کند؟، پاسخ داد: اول اینکه ما تعهد استخدام نداریم و این افراد داوطلب هستند و درست هم این است که باید کسانی جذب شوند که خاک هلال‌احمر را خوردند، بنابراین جذب‌ها از بین همین داوطلبان صورت می‌پذیرد، شرایط هم بسیار شفاف اعلام شده است و حتی کار استخدامی را نیز بر عهده سازمان سنجش سپردیم که نگویند خودشان می‌خواهند استخدام را انجام دهند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: از زمان مدیریت خود در هلال‌احمر، حتی یک نفر استخدام نکردیم و هر جذبی هم انجام شود، از بین داوطلبان هلال‌احمر خواهد بود، لذا باید بر اساس قانون و موازین حداقل‌های را براساس نیازهای موجود هلال احمر در بحث استخدامی رعایت کرد.

*تنها 750 نفر جذب هلال‌احمر مي‌شوند

اما در اين باره معاون منابع انساني و پشتيباني جمعيت هلال‌احمر گفت: براي نيازهاي استخدامي هر دستگاهي اولويت‌هايي وجود دارد براي هلال‌احمر نيز به همين صورت بوده و عليرغم اينکه براي تمام رده‌هاي استخدامي نيازهايي در جمعيت است ولي به دليل اينکه نيروهاي ما اصولاً در بلايا و حوادث حضور مي‌‌يابند لذا اولويت در استخدام با مجموعه کارشناسان امداد و نجات است.

ابوالقاسم گرجي افزود:‌ هر چند که ما نياز به نيروهايي‌‌هايي همچون حسابدار،‌کارشناس آمار،‌امور توانبخشي، فيزيوتراپي،‌ امور دارويي و ... در جمعيت هلال‌احمر داريم، ولي اولويت ما براي استخدام با کساني است که در مقوله امداد و نجات فعاليت دارند.

معاون منابع انساني و پشتيباني جمعيت هلال‌احمر اضافه کرد: اولويت استخدام با جوانان،‌داوطلبان و امدادگران هلال‌احمر است و قصد نداريم که از بيرون نيرو جذب کنيم البته کساني که سابقه بيشتري داشته يا خانواده آنها فعاليت در هلال‌احمر داشته باشند نسبت به سايرين از امتياز برخوردار بوده ولي بايد 80 درصد آخرين امتياز نفر قبولي را داشته باشند تا شرايط احراز را کسب کنند.

معاون منابع انساني و پشتيباني جمعيت هلال‌احمر در پاسخ به اينکه تکليف افرادي که چندين سال با هلال‌احمر همکاري داشته و اکنون شرايط استخدام را ندارند، چيست گفت:‌ ما از بين داوطلبان و جوانان امدادگران هلال‌احمر نيرو جذب مي‌کنيم و براي افرادي که مدرک ديپلم داشته و تمايل به فعاليت در زمينه مثلاً رانندگي هستند دولت مجوزي به ما نداده و بايد حتماً با مدرک دانشگاهي در اين آزمون شرکت کرد.

گرجي تصريح کرد:‌ البته در جمعيت هلال‌احمر شرکت نيروي انساني فعال بوده که ما نيروهايي مثل راننده‌هاي هلال‌احمر براي ماشين‌هاي سنگين را از طريق اين شرکت جذب مي‌کنيم. براي جذب نگهبان به همين صورت است. لذا در آزمون استخدامي نمي‌توانيم از بين دو ميليون داوطلب و امدادگر همه را جذب کنيم و دست ما فقط براي استخدام 750 نفر باز است. البته جايگاه داوطلبان هميشه بر روي چشمان ماست.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=608041
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد