• ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
  • 0k نظر «نمایش»

صدور بیش از ۶ هزار مجوز مشاغل خانگی در لرستان

صدور بیش از ۶ هزار مجوز مشاغل خانگی در لرستان

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

بیش از 6 هزار مجوز کسب و کار خانگی در لرستان صادر شد

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در سال جاری بیش از 6 هزار مجوز مشاغل خانگی در لرستان صادر شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به استقبال مردم از کسب‌وکارهای خرد در استان گفت: امسال بیش از ۶ هزار مجوز فعالیت در مشاغل خانگی صادر شد.

علی جهانی امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یکی مواردی که امروز در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته به آن توجه جدی شده مشاغل و کسب‌وکارهای خانگی است، اظهار کرد: مشاغل خانگی مزایای بسیاری به‌ویژه برای بانوان دارند که باعث شده خیلی از افراد به سمت این نوع کسب‌وکارها بروند که مهم‌ترین ویژگی آن کسب درآمد و توسعه معیشت خانوار در کنار دیگر اعضای خانواده است که ممکن است در ابتدا درآمد کمی داشته باشند یا درآمد با مخارج مساوی باشد، اما با حمایت و فرهنگ‌سازی درست می‌تواند در آینده به سود زیادی داشته باشند.

وی پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به این مشاغل یکی از عمده مسائل روی آوردن مردم به این کسب وکارها را عنوان کرد و افزود: در این راستا از سال ۱۳۹۰ در سطح کشور اعتبارات ویژه‌ای در حوزه مشاغل خانگی اختصاص یافت که پس از فراخوان و اطلاع‌رسانی به مردم در استان مبالغی توسط بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: امسال در لرستان با تمهیدات لازم و همکاری‌های گسترده با دستگاه‌های اجرایی استان از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش، توانمندسازی افراد متقاضی، بازاریابی و فروش و ادارات مرتبط در بخش‌های مختلف اقتصادی ۶ هزار و ۱۱۱ مجوز فعالیت در این مشاغل صادر شد.

جهانی به مجوزهای صادر شده در دو حوزه مستقل و پشتیبان اشاره کرد و گفت: از این تعداد مجوز صادر شده ۴ هزار و ۳۲۸ طرح به‌صورت مستقل، یک هزار و ۷۶۰ طرح به‌صورت پشتیبان حقیقی و ۲۳ طرح تعاونی (پشتیبان حقوقی) در ۵۱۵ رشته شغلی بوده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مجوزهای صادره در حوزه مشاغل خانگی به بانوان اختصاص دارد، اضافه کرد: ۴ هزار و ۹۶۶ مجوز صادر شده مربوط به خانم‌ها و یک هزار و ۱۴۴ مجوز به آقایان اختصاص دارد که نشان از استقبال بیشتر بانوان برای کسب‌وکارهای خانگی است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به تخصیص بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه مشاغل خانگی به لرستان، ادامه داد: از شهریور ۱۴۰۰ و از محل اعتبارات سال گذشته و امسال ۳ هزار و ۱۳۸ طرح با مبلغ ۱۷۶ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل استان معرفی شده که تاکنون ۱۰۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان به یک هزار و ۷۶۴ طرح مستقل و پشتیبان پرداخت شده است.

جهانی به اشتغال ایجاد شده در این حوزه اشاره و اظهار کرد: با پرداخت این تسهیلات ارزان‌قیمت به متقاضیان در دو بخش مستقل و پشتیبان زمینه اشتغال برای تعداد ۴ هزار ۴۴۳ نفر فراهم شده است.

وی مهم‌ترین عامل پایداری و دوام کسب کارهای خانگی در استان را حمایت و بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی این نوع مشاغل عنوان کرد و گفت: ایجاد نمایشگاه‌های دائمی و بازارچه‌های موقت برای فروش محصولات مشاغل خانگی می‌تواند در بحث درآمد و پایداری این نوع مشاغل تأثیرگذار باشد که لازم است دستگاه‌های اجرایی با همکاری و هماهنگی زمینه ایجاد نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های محلی را فراهم کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: متقاضیان و جویندگان شغل برای بهره‌گیری از تسهیلات ارزان‌قیمت مشاغل خانگی می‌توانند به سایت مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و ثبت‌نام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2671994
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد