• ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
  • 0k نظر «نمایش»

صف نوبت بیمه کارگران ساختمانی به ۵۰۰ هزار نفر رسید

صف نوبت بیمه کارگران ساختمانی به ۵۰۰ هزار نفر رسید

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

500 هزار نفر در صف نوبت بیمه کارگران ساختمانی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، دبیر اجرایی خانه کارگر اراک و عضو هیات مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور گفت: صف نوبت بیمه کارگران ساختمانی در استان مرکزی به 500 هزار نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی قیاسی» روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر این افراد در استان مرکزی در صف بیمه کارگران ساختمانی قرار دارند.

وی ۶۰ درصد حوادث ساختمانی را مربوط به سقوط کارگران از ارتفاع دانست و ادامه داد: بیمه شدگان کارگری در استان مرکزی از ۲۱ هزار و ۳۵۰ نفر به ۱۶ هزار و ۳۵۰ کاهش یافته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده به دلیل کسری منابع نمی تواند، کارگران ساختمانی را بیمه کند و این افراد نیز از توان مالی لازم برای پرداخت حق بیمه برخوردار نیستند و نیاز است نمایندگان بررسی و تصویب این طرح را دوباره پیگیری کرده و در دستور کار قرار دهند.

قیاسی یاد آور شد: بیش از ۷۰ درصد کارگران متروپل فاقد بیمه بودند و بیش از ۹۰ درصد فوتی ها این حادثه را کارگران ساختمانی تشکیل می دادند.

وی  خاطرنشان کرد: کارگران به دلیل نداشتن امنیت شغلی جرات تشکیل شورای اسلامی کار و انجمن صنفی را ندارند تا بتوانند از حق خود دفاع کنند و افراد از ترس اینکه مبادا  قراداد مجدد شغلی با آنان منعقد نشود مطالبات و حق و حقوقش را کمرنگ دنبال می‌کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک اظهار داشت: نیاز است مسئولان کشوری امنیت شغلی را برای جامعه کارگری مستحکم‌تر کند و کارگران خیال آسوده از داشتن امنیت شغلی بتوانند در محل کار خود حضور یابند.

قیاسی حذف قراردادهای موقت را از جمله مطالبات کارگران ساختمانی عنوان کرد و افزود: این افراد که سال‌های زیادی را در یک واحد تولیدی فعالیت دارد، نباید قرارداد موقت سه ماهه و ۶ ماهه و حتی سالانه داشته باشد، زیرا این قراردادها موجب حذف مزایای شغلی و تضییع حقوق آنان می شود.

وی با یادآوری بدهی ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی افزود: پرداخت این منابع مالی تاثیر بالایی بر پیشبرد امور دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک احیای شورای عالی سازمان تامین اجتماعی را مهمترین خواسته جامعه کارگری در کشور عنوان کرد و گفت: اجرای اصل سه جانبه‌گرایی در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی امری ضروری است.

قیاسی با یادآوری تصویب قانون کار در سال ۱۳۶۷ توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برخی شرکت ها کارگر بعد از ۲۲ سال کار همچنان قرارداد سالانه تمدید می کند که این روش برای کارگر و کارفرما ضرر داشته و نبود امنیت شغلی کاهش بهروری و تولید را به همراه  داشته و این مهم موجب کاهش سود برای کارفرمایان می شود.

وی ادامه داد: سبد معیشت خانوار در سال جاری ۱۸ میلیون تومان مشخص شده و دست مزد ۶ میلیونی تومانی کارگران پاسخگو زندگی نبوده و امید است مجلس به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2662513
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد