۷ سال پیش

ضرورت بررسی و تجدید نظر در مباحث استخدامی و نیروی انسانی شهرداری‌ها
اطلاعات بیشتر

 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به فعالیت 14 هزار نفر در مجموعه شهرداری تبریز اشاره کرد و افزود: مدیریت این تعداد پرسنل، یک بحث بسیار طاقت‌فرسا بوده و نشانگر ضرورت بررسی و تجدید نظر مباحث استخدامی و نیروی انسانی در شهرداری‌ها است.

جهت مشاهده اخبار استخدام شهرداری آذربایجان شرقی کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سلمان خدادادی در نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی و نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، به جایگاه تاریخی و تمدنی شهر تبریز اشاره کرد و اظهار داشت: اولین‌های شهر تبریز، عمدتاً مربوط به فرهنگ و اندیشه بوده که این امر نشانگر پیشینه مدنیت در این خطه است.
وی تاکید کرد: به تعبیر رهبر مظعم انقلاب، «آذربایجان سر ایران است» و این ویژگی، محدود به شکل نقشه جغرافیایی نیست؛ تبریز به عنوان یک شهر متفکر و پیشتاز، سرآغاز بسیاری از تحولات تاریخی و اجتماعی بوده است.
خدادادی یادآور شد: امروز شاهد یک همدلی و یکپارچگی در مدیریت استان هستیم و این امر در مجمع نمایندگان استان نیز کاملاً بارز است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس با برخورداری از افراد توانمند و متخصص، گزارش ارائه‌شده توسط شهردار محترم تبریز را در روند بررسی برنامه ششم توسعه، لحاظ خواهد کرد، متذکر شد: بندهای مختلف این گزارش در حوزه‌های مختلف حاشیه‌نشینی و بافت‌فرسوده، حمل‌‌و‌نقل و آلودگی‌هوا نمونه مهم و کارسازی است از معضلات عموم شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور که می‌تواند به اثرگذاری برنامه ششم، بیافزاید.
نماینده مردم ملکان در بهارستان، با اشاره به این‌که حاشیه‌نشینی در محدوده یک‌چهارم از شهر، از معضلات نگران‌کننده شهر تبریز است، گفت: البته حجم و وسعت حاشیه‌نشینی تبریز، از شهرهایی تهران و مشهد کمتر است. بیش از یک‌سوم جمعیت کلان‌شهر مشهد حاشیه‌نشین است و این امر حتی گاه به یک کیلومتری حرم نیز می‌رسد؛ بر این اساس مقام معظم رهبری، دستوراتی را برای استفاده از امکانات آستان قدس در این موضوع صادر فرموده‌اند.
خدادادی به زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی حاشیه‌نشینی اشاره و تاکید کرد: در این مورد باید حرکت‌هایی برای مقاوم‌سازی آحاد اجتماعی با تعریف گروه‌های هدف صورت بگیرد.
وی ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی را از دیگر مشکلات کلان‌شهرها خواند و افزود: مشکلات شهرداری‌ها، در بررسی برنامه ششم توسعه لحاظ می‌شود، کمیسیون اجتماعی آماده است در این خصوص انتظارت و خواسته‌های شهردرای‌ها را بررسی کند.
ضرورت بررسی و تجدید نظر در مباحث استخدامی و نیروی انسانی شهرداری‌ها
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که در برنامه‌های اجتماعی، نیازمند ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها هستیم، متذکر شد: عدم وصول مطالبات شهردای‌ها از دستگاه‌های اجرایی از مشکلات مهم کلان‌شهرهاست. به عنوان مثال، در کلان‌شهری مثل مشهد، از 74 میلیارد تومان سهم شهرداری از محل جرائم رانندگی، تنها 3 میلیارد تومان تحقق یافته است. حل این معضل، در گرو تعریف یک مکانیزم منسجم است.
خدادادی ادامه داد: در بحث حمل‌ونقل که از مشکلات اصلی کلان‌شهرها است، دچار بلاتکلیفی‌هایی هستیم؛ متاسفانه برنامه‌ای که دولت در این خصوص ارائه کرده، فاقد آن دقت و جامعیت لازم است و اشاره‌ای به بحث‌ حمل‌و‌نقل نشده است.
وی خاطرنشان کرد: باید چاره‌ای اندیشید که بخش خصوصی با تحصیل درآمد مناسب، رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در موضوع حمل‌و‌نقل داشته باشد.
این نماینده مجلس، با اشاره به این‌که سابقه قانون مدیریت واحد شهری، به مجلس ششم باز می‌گردد، گفت: امروزه، نظام شهری همه کشورهای توسعه‌یافته از همین قانون پیروی می‌کنند و بعضاً حتی، 11 نوع خدمات که در کشور ما به صورت وزارتخانه‌ای اداره می‌شود تحت نظر شهرداری‌ها است.
وی به فعالیت 14 هزار نفر در مجموعه شهرداری تبریز اشاره کرد و افزود: مدیریت این تعداد پرسنل، یک بحث بسیار طاقت‌فرسا بوده و نشانگر ضرورت بررسی و تجدید نظر مباحث استخدامی و نیروی انسانی در شهرداری‌ها است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=664677
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد